2011-04-10, 19:48
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jag sa rakt ut att det brukar behövas minst 2 st för att somna och vipps hade man ett 30 pack. Men då har jag träffat min läkare en hel del tidigare och hon vet att jag har bra koll på medecin. Bästa är väl att säga att du fortfarande inte kan sova och testade 1.5 eller 2 tabletter och att det fungerade. Du får känna av läget lite, vissa läkare kan nog bli lite griniga när man överskrider deras rekomendation.

Jo fast problemet är att jag sa att det fungerade jätte bra med en sist vi träffades (1 månad sedan)
Men jag skulle kunna säga rakt ut att 1 inte längre fungerar och 1,5 knappt hjälper längre så får vi se vad hon säger..

Jag fick för övrigt 4x30 direkt
Citera
2011-04-10, 19:50
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Känner fan igen det där, har ringt å försökt fåtag på min jävla läkare i 2 veckor, lämnat meddelande via växeln, skickat mail å inte fan har han hört av sig,. Börjar bli lack som fan på det, måste ha mer!

Hon är nog medveten om att toleransen ökar så säg att du blev desperat och ville sova och därför tog två och inte kan sova på en längre, det är fortfarande en ganska låg dos så om hon inte är riktigt efterbliven så kommer hon höja den utan problem. Eller be om stilnoct istället.

Jo det är också ett alternativ, ska försöka få tag på henne imorgon igen annars får jag ringa växeln och be dom lägga en lapp på hennes kontor eller något. Hur svårt kan det vara liksom?
Stilnoct fungerar inte för mig så det är tyvärr inget alternativ.
Citera
2011-04-10, 21:58
Medlem
KNAPDs avatar
tjabba.

sitter inne på minst två st Imovane 7,5mg. hur ska jag få ut bäst effekt av dem, om det ens går?
tacksam för svar. : )
Citera
2011-04-11, 00:10
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNAPD
tjabba.

sitter inne på minst två st Imovane 7,5mg. hur ska jag få ut bäst effekt av dem, om det ens går?
tacksam för svar. : )

Svälj dem 2-3 timmar innan du ska sova
Citera
2011-04-11, 01:36
Medlem
danneohs avatar
Nu förstår jag inte alls vad som händer, brukar kunna flumma ganska duktigt på 2-3 st, jag har i skrivande stund tagit 4 oralt, ½ nasalt och ytterligare ½ i analen. Känner mig knappt trött? Så här grov tolerans kan jag omöjligt ha.. Jag ska försöka inte käka något mer under hela nästa vecka, delvis för att sänka toleransen och delvis för att jag inte borde hämta ut några nya på ett tag..

Hur lång tid efter man har pillat upp piller i stjärten kan man bajsa?
Senast redigerad av danneoh 2011-04-11 kl. 01:42.
Citera
2011-04-11, 02:03
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Nu förstår jag inte alls vad som händer, brukar kunna flumma ganska duktigt på 2-3 st, jag har i skrivande stund tagit 4 oralt, ½ nasalt och ytterligare ½ i analen. Känner mig knappt trött? Så här grov tolerans kan jag omöjligt ha.. Jag ska försöka inte käka något mer under hela nästa vecka, delvis för att sänka toleransen och delvis för att jag inte borde hämta ut några nya på ett tag..

Hur lång tid efter man har pillat upp piller i stjärten kan man bajsa?

hände mig också - kunde ta hur mycket som helst utan någon större effekt
och det skedde från en gång till en annan.

Brukar vänta åtminstone 1 timme innan jag rövar.
Citera
2011-04-11, 02:15
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
hände mig också - kunde ta hur mycket som helst utan någon större effekt
och det skedde från en gång till en annan.

Brukar vänta åtminstone 1 timme innan jag rövar.

Jag som börjar skolan om 6 timmar
Lär väl somna om ett tag iaf, känner mig lite dåsig nu...

Tack för svar
Citera
2011-04-11, 05:50
Medlem
Astenikers avatar
Tog 15 mg zopiklone (Imovane) vid midnatt. Gick inte och lade mig utan har sedan dess varit osedvanligt produktiv med datorhackande och bokläsning. Nu är dock kl snart sex så det är dags att knyta sig.

Men jag var förvånad att Imovane -- tabletten som ska ge sömn på natten -- kunde göra mig så alert, pigg, klass, energisk och fokuserad.
Citera
2011-04-11, 16:18
Medlem
zannazezzs avatar
Hmm var dum igår och tänkte testa att ta fler Zopiklon än bara en. Så jag tog 4 st och somnade snabbt, men hela dagen idag har jag känt mig dåsig och vinglar lite, pinsamt när jag var i plugget
I alla fall när jag fick dem utskrivna så var det ju bara för en tid..men har blivit beroende.
Citera
2011-04-11, 17:05
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Hmm var dum igår och tänkte testa att ta fler Zopiklon än bara en. Så jag tog 4 st och somnade snabbt, men hela dagen idag har jag känt mig dåsig och vinglar lite, pinsamt när jag var i plugget
I alla fall när jag fick dem utskrivna så var det ju bara för en tid..men har blivit beroende.

Samma här, om du läser mitt tidigare inlägg kommer du se att jag tog 5 stycken igår, på många nya "roliga" administrationssätt.. Brukar somna på 1,5-2.

Idag var mindre roligt, kommer inte ens ihåg vad jag åt till frukost. Men jag var och simmade nu precis och det gick faktiskt jätte bra, konstigt nog.
Citera
2011-04-12, 22:52
Medlem
Sleazers avatar
Alltså fan vad detta är sjukt störande. Jag känner inte av zopiklon alls längre, inget rus eller något.
Det har inte med tolerans att göra då jag t.ex senast igår tog 7 st 7.5mg utan att det hände något, då hade jag inte ens luktat på zopiklon(inte zolpidem heller) på minst 2 månader. Och så har det varit i över ett halvår, varför? Hade även intagit lite cointreau ( stavning?)

Fan i början när jag testade dom blev jag totalt skev på 4 st, såg människor bland annat

Någon annan som känner igen sig? Om zoplidem funkar nu för tiden vet jag inte då jag inte haft tillfälle att få tag på. Sover inte på dom heller utan tolerans. Fan vad det suger då jag uppskattar ruset väldigt mycket och jag kan sova på dom, eller kunde...

Någon som känner igen sig eller vet varför det blir såhär för mig?
Citera
2011-04-13, 02:08
Medlem
danneohs avatar
Jahapp, då får den här tråden bli min lilla dagbok. Jag bestämde mig till att tvärsluta med Zopiklonet efter häromdagens lilla missöde. Igår skulle bli min första natt på ett par veckor utan; de två veckorna innan hade jag ätit 2-3 st varje dag. I alla fall, under dagen var jag och simmade, försökte ta slut på mig så mycket som möjligt, sedan skulle jag vakta lillsyrran under eftermiddagen - sagt och gjort. Några timmars studerande för att sedan dyka till sängs.
Till min stora förvåning lyckades jag faktiskt somna efter bara någon timme, men det var en minst sagt orolig sömn, vaknade var 20e minut, somnade om, vaknade igen, somnade om. Tills jag tillslut "lyckades" somna ordentligt, och det var nu jävligheterna tog skede.

Helt från ingenstans kom en mardröm utan dess like, det var det absolut sjukaste och bisarra jag någonsin upplevt (tänker inte gå in på vad drömmen handlade om). Vaknade helt kallsvettig och pulsen i 300. Jag var genuint jävla förbannad och helt skärrad, var nära på att börja slå in väggarna i mitt rum samt smsa tjejen att jag aldrig tänker träffa henne igen (hon spelade en ganska viktig roll i drömmen)

Jag vaknade igen runt 01:00 och efter detta så var det inte lätt att somna om, vid 6 tiden imorse kunde jag knappt hålla ögonen öppna för att jag var så trött, men VÄGRAR att somna, Jag tog EN Zopiklon, och somnar inom 20 minuter. Detta resulterar självfallet i att jag inte vaknar förrän vid 3 tiden idag.

Idag skulle jag hem till tjejen och om jag blev så aggresiv när jag var själv tänkte jag att det är nog bäst att ta med mig mina Zopiklon om jag inte skulle somna, vilket jag inte skulle göra då jag gått upp klockan 15 och sovit i 9 timmar) Som förutspått somnar jag inte (ligger här i skrivande stund) och det har gått ungefär en timme sedan jag tog mina två zopiklon.

Jag har alltså skapat mig ett genuint beroende. Kul.
Jag känner knappt något på de två jag nyss tog heller..

Imorgon ska jag börja med lite antihistaminer, försöka blanda propavan med Zopiklon. Typ en Propavan + 2 Zopi efter 3 dagar en Propavan + 1 Zopi 3 dagar senare en Propavan 0,5 Zopi för att sedan gå över till enbart Propavan i någon vecka. När jag känner att allt är lungt ska jag börja med Zopiklonet igen, men denna gång ha mer respekt för det och bara ta 1-2 när det behövs, NO MORE JOYRIDING, ffs.

Tankar, någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in