2011-04-07, 21:30
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTS
Vad ska jag säga till min läkare?
För ca 7 dagar sedan så fick jag för första gången Imovane 7,5 mg utskrivet som inte alls fungerar på mig.

Tror ni att läkaren kommer skriva ut några andra sömnpiller trots att det var så kort tid sen jag sist var där? Har varken lust tid eller råd att gå till läkaren var och var annan dag bara för att dom inte har lust att skriva ut några starkare än Buttrixpiller á 30 tabletter..

Imovane 5,0 fungerar klockrent på mig medans 7,5 inte gör det. Vad tror ni att det kan bero på?

Tacksam för svar!
P.S Ta INTE bort denna tråd, finns ingen annan tråd som jämnför 7,5 med 5,0 med effekter osv )

Ring då! Du är medveten om att du somnar endast om du vill somna? så om du sitter vid datorn kommer du inte känna ett skit, men om du tar de och lägger dig efter 15 min och försöker sova så kommer det gå bättre.
Citera
2011-04-08, 00:10
Medlem
singularitets avatar
Imovane förstärker ett alkohol rus så det känns riktigt riktigt bara. Men bara om ni är ganska nykter när ni ta 15mg elller lite mer.
Citera
2011-04-08, 02:55
Medlem
Jag har ätit 2st 7.5mg imovane typ varje dag i en månad.
Är risken att jag får abs eller så?
Citera
2011-04-08, 04:52
Medlem
therebells avatar
behöver ta minst en 4-6 st imovane för att få ett flum, i kombo med stilnoct förstås...
Citera
2011-04-08, 10:26
Medlem
jag får mardrömmar eller sk sterss drömmar
Citera
2011-04-09, 16:10
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fobp
Men jag har aldrig tagit dessa innan, vet inte hur jag kommer reagera? Kanske får någon överreaktion eller eventuellt blir helt yr imorgon!?

Även om jag har sovit till fem idag tror du? Fan vad dumt av mig alltså...

Du kommer inte att få någon effekt av mindre än 3 st 5 milligrammare. Du borde ta fler, helst 4 st. Då kommer du att somna utan problem.

Du får ingen överreaktion, oroa dig inte för det. Du kommer inte heller att vara yr nästa dag, zopiklon har kort halveringstid, så effekten är helt borta nästa morgon.
Citera
2011-04-10, 02:57
Medlem
zannazezzs avatar
Jag fick zopiklon 7,5 mg utskrivet och jag har använt dom varje kväll i nästan två veckor nu. Somnar lätt och så. Men problemet är att jag blivit beroende av dem. Har testat att försöka somna utan att ta en tablett men det går bara inte. Sen när jag tar en så somnar jag lätt. Alltså jag är rädd att jag aldrig mer kan sova utan dem.. ska man bara sluta ta dem så löser det sig? Alltså min läkare sa inget om att man kunde bli beroende
Citera
2011-04-10, 04:06
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Jag fick zopiklon 7,5 mg utskrivet och jag har använt dom varje kväll i nästan två veckor nu. Somnar lätt och så. Men problemet är att jag blivit beroende av dem. Har testat att försöka somna utan att ta en tablett men det går bara inte. Sen när jag tar en så somnar jag lätt. Alltså jag är rädd att jag aldrig mer kan sova utan dem.. ska man bara sluta ta dem så löser det sig? Alltså min läkare sa inget om att man kunde bli beroende
Testa ta en halv några dagar och se om du kan somna. Annars får du väl se till att vara riktigt trött så du somnar av dig själv, kanske inte så lätt om man har jobb och så iofs.

Du kan bli psykiskt beroende, vilket du kan bli av vad som helst. Men jag tror att man utvecklar ganska starkt psykiskt beroende av just sömntabletter. Har du bara käkat dom i 2 veckor borde det inte vara någon fara. Jag har käkat några månader och brukar ta 2 st/natt + lite annat smått och gott, och då har dom knappt effekt. Kan vara rejält packad och käka 6st utan att bli tvärskev. När man var yngre räckte det med 2-3 st utan alkohol för att få kraftiga hallisar. Good times.

Jag tror dock att jag skulle kunna sova utan dom även om jag slutade rakt av, men jag har aldrig försökt eftersom jag får utskrivet. Varför chansa liksom
Citera
2011-04-10, 16:13
Medlem
daemonoliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag tänker att man då krossar tabletterna. Inga frågor är dumma

Nä, klart dom inte är dumma..
Men hur röker jag dom då jag krossat? Vet inte i vilken grejsimojs jag ska göra det i?! Aldrig rökt piller så att säga.
Citera
2011-04-10, 19:24
Medlem
danneohs avatar
Jag har nu tagit Zopiklon (7,5 mg) mot mina sömnproblem i 1-2 månader, i början räckte det med att jag tog en precis innan jag gick och la mig så somnade jag gott. Men på senare tid har jag insett hur mysigt det är att ta några fler innan jag kryper till sängs, problemet är dock att jag bara är ordinerad 0,5-1 tablett vid behov, och nu käkar jag kanske en karta i veckan.

Min doktor är ett riktigt stolpskott och bara telefonen tillgänglig 5 timmar i veckan, (vardagar 08:30-09:30) och de gånger jag har försökt ringa henne har hennes kö varit full.
Jag vill alltså få tag på henne så att hon kan öka min dos, även om jag vill så räcker inte 1 längre, men jag kan inte gärna säga att jag tar 3 st ett par timmar innan jag ska sova.

Jag funderar på att säga att eftersom hon aldrig svarade kollade jag runt lite och folk sa att det var lungt att öka dosen, så jag testade att ta 1,5 med framgång.

Är det någon som har några tankar eller tips på hur jag ska göra?
Citera
2011-04-10, 19:43
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Jag har nu tagit Zopiklon (7,5 mg) mot mina sömnproblem i 1-2 månader, i början räckte det med att jag tog en precis innan jag gick och la mig så somnade jag gott. Men på senare tid har jag insett hur mysigt det är att ta några fler innan jag kryper till sängs, problemet är dock att jag bara är ordinerad 0,5-1 tablett vid behov, och nu käkar jag kanske en karta i veckan.

Min doktor är ett riktigt stolpskott och bara telefonen tillgänglig 5 timmar i veckan, (vardagar 08:30-09:30) och de gånger jag har försökt ringa henne har hennes kö varit full.
Jag vill alltså få tag på henne så att hon kan öka min dos, även om jag vill så räcker inte 1 längre, men jag kan inte gärna säga att jag tar 3 st ett par timmar innan jag ska sova.

Jag funderar på att säga att eftersom hon aldrig svarade kollade jag runt lite och folk sa att det var lungt att öka dosen, så jag testade att ta 1,5 med framgång.

Jag sa rakt ut att det brukar behövas minst 2 st för att somna och vipps hade man ett 30 pack. Men då har jag träffat min läkare en hel del tidigare och hon vet att jag har bra koll på medecin. Bästa är väl att säga att du fortfarande inte kan sova och testade 1.5 eller 2 tabletter och att det fungerade. Du får känna av läget lite, vissa läkare kan nog bli lite griniga när man överskrider deras rekomendation.
Citera
2011-04-10, 19:46
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh

Känner fan igen det där, har ringt å försökt fåtag på min jävla läkare i 2 veckor, lämnat meddelande via växeln, skickat mail å inte fan har han hört av sig,. Börjar bli lack som fan på det, måste ha mer!

Hon är nog medveten om att toleransen ökar så säg att du blev desperat och ville sova och därför tog två och inte kan sova på en längre, det är fortfarande en ganska låg dos så om hon inte är riktigt efterbliven så kommer hon höja den utan problem. Eller be om stilnoct istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in