Citat:
Ursprungligen postat av Kub
7.5mg somnade jag på första natten, efter det har det gått utför. Jag har ätit 20 av 30 på en vecka, drygt. Att äta 2st ger knappt någon effekt alls.
Pratar inte om någon rus, det har jag inte ens upplevt när jag åt 4 utan någon tolerans. Jag somnar inte av Imovane längre.
Stilnoct fungerade, men tyckte inte om det. Vad är nästa steg? Benso? 15mg/dos? Att äta 15mg per dos ger väl en väldig tolerans?
Poängen är ju att man fortfarande ska anstränga sig att somna, inte förlita sig på medicinen. Gå igenom samma husmorstips på hur man får bättre sömn samtidigt som du kombinerar med att ta insomningstabletten, gå och lägg dig, blunda å sov. Men nästa alternativ är nog att kombinera en sömnmedicin tillsammans med insomningstabletter för att du ska bli sömnig före du går å lägger dig, hellre än att hamna i ett benso-beroende.
Jag har käkat 2-3x7.5mg per natt över tre års tid och kan fortf välja att ta 1x7.5mg vissa kvällar och fortfarande ha normal tolerans. Imovane är nog den bästa insomningstabletten du någonsin kan hitta för toleransens skull, benso-preparat så som Halcion och Flunitrazepam ökar värre, medan Imovane håller i samma effekt länge.
Men visst, jag håller väl med dig, jag däckade de tre första nätterna jag tog Imovane, mer än så har jag inte somnat pladask varje natt, man får anstränga sig.