2011-01-07, 02:14
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4
Beror på vart i landet du bor men jag hade iaf inte betalat mer en 10kr/st.
Tror jag läste i någon tråd om stackare som betalat upp till 40-50 spänn för en jävla Imovane!

Vi får sluta träffas så här Slingshot

Jag har träffat folk som går på up för tunga opiater och dom har betalat 30-40kr.

Citat:
Ursprungligen postat av KirstiAryana
Per tablett?

Per karta. Kom igen nu.
Citera
2011-01-07, 02:29
Medlem
Ollonbos avatar
Som fn zoidberg min idol.
Citera
2011-01-07, 03:18
Medlem
Kubs avatar
7.5mg somnade jag på första natten, efter det har det gått utför. Jag har ätit 20 av 30 på en vecka, drygt. Att äta 2st ger knappt någon effekt alls.

Pratar inte om någon rus, det har jag inte ens upplevt när jag åt 4 utan någon tolerans. Jag somnar inte av Imovane längre.

Stilnoct fungerade, men tyckte inte om det. Vad är nästa steg? Benso? 15mg/dos? Att äta 15mg per dos ger väl en väldig tolerans?
Citera
2011-01-07, 04:38
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kub
7.5mg somnade jag på första natten, efter det har det gått utför. Jag har ätit 20 av 30 på en vecka, drygt. Att äta 2st ger knappt någon effekt alls.

Pratar inte om någon rus, det har jag inte ens upplevt när jag åt 4 utan någon tolerans. Jag somnar inte av Imovane längre.

Stilnoct fungerade, men tyckte inte om det. Vad är nästa steg? Benso? 15mg/dos? Att äta 15mg per dos ger väl en väldig tolerans?

Poängen är ju att man fortfarande ska anstränga sig att somna, inte förlita sig på medicinen. Gå igenom samma husmorstips på hur man får bättre sömn samtidigt som du kombinerar med att ta insomningstabletten, gå och lägg dig, blunda å sov. Men nästa alternativ är nog att kombinera en sömnmedicin tillsammans med insomningstabletter för att du ska bli sömnig före du går å lägger dig, hellre än att hamna i ett benso-beroende.

Jag har käkat 2-3x7.5mg per natt över tre års tid och kan fortf välja att ta 1x7.5mg vissa kvällar och fortfarande ha normal tolerans. Imovane är nog den bästa insomningstabletten du någonsin kan hitta för toleransens skull, benso-preparat så som Halcion och Flunitrazepam ökar värre, medan Imovane håller i samma effekt länge.

Men visst, jag håller väl med dig, jag däckade de tre första nätterna jag tog Imovane, mer än så har jag inte somnat pladask varje natt, man får anstränga sig.
Citera
2011-01-07, 04:40
Bannlyst
Citat:

Jag äter också in mig ganska fort på tabletter även om jag tar ordinerat, så det är nog ganska vanligt. Är du säker att du verkligen vill fastna i ett beroende då? Du skulle kunna köra på Imovane varannan dag eller liknande... Vad gillade du inte med Stilnoc?
Citera
2011-01-07, 10:40
Medlem
Nån som vet ngn sida där man kan beställa mindre mängder (30st paket typ) av zopiklon/imovane? Vet bara dom som har 100-200 st, och jag är fattigt atm
Citera
2011-01-07, 12:38
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Jag somnar inte av Imovane längre.
Läkarstuderande brukar ta Imovane endast var tredje natt för att undvika toleranskökning. Jag har funnit att detsamma funkar för mig. Använder Lergigan/Theralen/Propavan de andra nätterna.
Citera
2011-01-07, 17:19
Medlem
Jag är så trött på mina stilnoct, efter ett 5årigt förhållande vill man ha lite omväxling
Citera
2011-01-09, 00:08
Medlem
Fredagsmannens avatar
God kväll mina herrar!
Nu är det så att jag började kvällen med 4 st 5 mg Imovane. Dessa tog jag för 40 minuter sedan och känner inte av något då tog jag nyss två till, dvs, jag är nu uppe i 30 mg.

Blire något flumm av mig? Bör jag vänta ett tag och sedan ta mer eller?
Citera
2011-01-09, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredagsmannen
God kväll mina herrar!
Nu är det så att jag började kvällen med 4 st 5 mg Imovane. Dessa tog jag för 40 minuter sedan och känner inte av något då tog jag nyss två till, dvs, jag är nu uppe i 30 mg.

Blire något flumm av mig? Bör jag vänta ett tag och sedan ta mer eller?

Hur långt är ett snöre? Tolerans sedan tidigare?
är ju enkelt att det blir för många en vad man räknat med.
Citera
2011-01-09, 01:53
Medlem
Fredagsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4
Hur långt är ett snöre? Tolerans sedan tidigare?
är ju enkelt att det blir för många en vad man räknat med.
Första gången jag tar Imovane på ett jäkla bra tag! Sist jag tog var i somras och så tog jag säkert max 2 st 5 mg.

Vad är det som är fel att jag inte känner något? har sovit och ätit bra osv?

Ska jag ta 10 mg till eller?
Citera
2011-01-09, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredagsmannen
Första gången jag tar Imovane på ett jäkla bra tag! Sist jag tog var i somras och så tog jag säkert max 2 st 5 mg.

Vad är det som är fel att jag inte känner något? har sovit och ätit bra osv?

Ska jag ta 10 mg till eller?

Är du stor kanske? Du borde absolut känna av 6st Imovane borde man tycka utan tolerans!
Det är också ganska vanligt att man inte TROR att man känner något, sen vaknar man upp och minns nada

Du känner dig inte det minsta mysig och ångestfri?

EDIT: Det är ganska safe i övrigt och inta tabletterna, har själv käkat över 30st på en kväll och jag väger ganska lite. Det farliga är väl vad man hittar på under ruset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in