2010-12-29, 17:30
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Du har förstått fel, zopiclone och zolpidem slår på 2 minuter rektalt och är den enda benson (bensoanalogerna) jag alltid skulle ta rektalt. IV vet jag inget om dock.

Jag menade ej att det gick men vad jag förstått så slår det ej nå mycket hårdare? rätt eller fel?
Citera
2010-12-29, 18:08
Medlem
Kubs avatar
Detta är antagligen fel tråd, men det är Zopiklon jag är ute efter, så ni får ha överseende.

Mina tidigare 4-5 läkarbesök har varit då jag bokat tid, varje gång har han skrivit ut någon. Fick Stilnoct andra besöket utan problem, 30 st, och nu senast frågade jag efter Imovane och fick 10 st för att testa. Jag hade tänkt gå till den öppna motagningen innan 9:30 imorgon, då han är den ända läkaren där.

Är det okej att göra så? Har fått intrycket av att man ska boka en tid om det är något i den stilen som gäller.
Citera
2010-12-30, 02:38
Medlem
DeckardCains avatar
Vet att många rapporterat minnesluckor vid blandande av imovane och alkohol, men hur ser det ut utan alkohol?

Får imovane utskrivet för inte så länge sen och tycker inte jag känner direkt mycket av att ta 5-10mg och fortsätta vara vaken, att somna går däremot lite lättare. I vilket fall som helst slängde jag i mig 30mg här om natten när klockan var runt två, somnade runt fyra och gick upp klockan sju. Därifrån har jag ett par timmars minneslucka, tills jag somnade och sov ett par timmar till.

Någon annan som varit med om detta utan alkohol och efter att ha sovit en stund?
Citera
2010-12-30, 08:03
Medlem
Kubs avatar
Är 100 pack ovanliga för Imovane? Tänker på att de inte är till för långa perioder, utan bara för tillfälliga sömnproblem. Ni som knaprat Imovane/Stilnoct länge, hur är det för er? Träffar ni läkaren varje månad för påfyllning eller hur gör ni?
Citera
2010-12-31, 18:15
Medlem
Skumt på goldpharma kommer zopiklon upp vid sökning men man kommer ingenstans när man klickar. helvete. Ngn som vet en liknande grön sida?
Citera
2010-12-31, 18:42
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kub
Är det okej att göra så? Har fått intrycket av att man ska boka en tid om det är något i den stilen som gäller.

Att göra vad? Och varför måste du boka tid för det du nu menar?

Gimmmmp
Citera
2010-12-31, 19:16
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag vill bara skriva en liten varning om zopiklon blandat med alkohol.
Nu är människor olika hur dom påverkas av alkohol och hur dom påverkas av zopiklon, sen så avgör självklart mängden också.
Men jag tog 8 zopiklon och drack en halv vodka och ett par öl.
Jag minns ingenting och vad jag har fått det återberättad av andra så hade jag minnesluckor på minnesluckor.
Min poäng är att det är rätt dumt att ta något som gör att man inte kommer ihåg vad man har gjort.

Men att ta en tablett som insomningshjälp funkar utmärkt, jag vaknar inte under natten och det hjälper mig att somna dock sitter den äckliga smaken kvar.

Måste ju fråga vad du gjorde på denna uberfyllan ? :P
Citera
2010-12-31, 20:07
Bannlyst
Hejsan.

Vad är så bra med dessa tabletter? Jag får utskrivet imovan/zopiklon men får ingen effekt förutom mat nojja.
Har typ 60st liggandes i skåpet med mina lyrica 225mg men dom är helt ok så dom tar jag ibland.
Får stessolid 10mg 1 morgon och kväll tycker det räcker. Men jag säger inte till läkaren att jag inte äter dom fick nytt recept igår 80st och 5 paket lyrica.

Ska man ta 15st för att det ska bli kul??
Nej jag föredrar stessen

Jag är inte ny här så ni vet. jag blev av någonanledning
Senast redigerad av Rambo100 2010-12-31 kl. 20:11.
Citera
2010-12-31, 20:49
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo100
Hejsan.

Vad är så bra med dessa tabletter? Jag får utskrivet imovan/zopiklon men får ingen effekt förutom mat nojja.

Eeee dom är ju till för att somna med och till det fungerar dom utmärkt för dom flesta.

Giimmmmmmmp
Citera
2011-01-01, 23:59
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Eeee dom är ju till för att somna med och till det fungerar dom utmärkt för dom flesta.

Giimmmmmmmp

Men du ditt liggsår, det går ju faktiskt att äta några fler än ordinerat för att få ångestlindring/flum, enligt mig de nyttigaste tabletterna för det syftet.
Citera
2011-01-02, 00:17
Medlem
får imovane och vival för diverse av läkaren,imovane funkar ju för sömn-problem men inget kul.
vival funkar men läkaren är gniden med dem,får 20 x 0.2 mg bara.
å andra siden får jag smärtstillande som paralgin forte,och den mixen funkar fint för mig.

problemet är ju hur jag ska få läkaren att skriva ut någonting annat än imovane,och ge mig starkare vival ?
är antagligen för frisk men ändå brer jag på lite tjockt till doktorn tycker jag,så lite svårt att gå på "tjockare" ,läkare är ju inte helt dumma i huvudet heller.
Citera
2011-01-02, 20:58
Medlem
Walvaters avatar
Jävla sockerpiller. Jag sover bättre på Nolvadex än vad jag gör på Imovane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in