Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Skulle inte blivit förvånad om hon gnällde på att det är beroendeframkallande... Det fick jag höra av min läkare, men då bad jag inte ens om nåt specifikt läkemedel, utan att jag sa att jag har haft det här och det här utskrivet mot sömn, som inte fungerar nånting längre.. Detta var på vårdcentralen, skolläkaren kanske är snällare!
Det där med oron för hur beroendeframkallande det är verkar olika beroende på läkare.
Jag har fått Stilnoct utskrivet flera år p.g.a svåra sömnproblem.
Första åren fick jag bara 30 st per gång, men för cirka 2-3 år sedan sa min läkare att det kommit ut en ny undersökning som visade att det inte var så beroendeframkallande som man tidigare trott.
Enligt henne var det så att människor som redan har andra typer av beroenden eller har s.k beroendepersonlighet löper stor risk att åka dit på Stilnoct och liknande.
Men folk utan sådan problematik löper minimal risk att fastna.
Efter det så började hon skriva ut burkar á 100 st.
Sedan ett litet tag utreds jag på ett sömnlaboratorium för mina sömnproblem.
Döm om min förvåning när läkaren där inte alls har samma uppfattning om Stilnoct.
Han säger att det är skräp som inte fungerar men ändå är starkt beroendeframkallande.
Jag undrar naturligtvis hur något som inte fungerar kan ge ett beroende??
I alla fall, jag har oturen att numera gå hos en idiot som vägrar skriva ut piller som funkat för mej i flera år