2010-10-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
någon mer som fått information om att fungoralschampo och zoppar inte ska blandas för att fungoral fördubblar halveringstiden och ökar den sederande effekten?
:edit:
ja, schampo i håret/hårbotten, inte dricka det. Någon kommer säkert vilja missförstå detta

hahaha what? vem har du hört det av?
Citera
2010-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
hahaha what? vem har du hört det av?
apoteket! och nej jag skojjar inte jag fick se texten själv, när de tog fram de två medicinerna så kom en varningstext i en ruta fram på typ kvittot som dyker upp efter att dom plockat fram varorna och godkänt alltihop.
Senast redigerad av NoxFlaez 2010-10-24 kl. 19:45.
Citera
2010-10-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
apoteket! och nej jag skojjar inte jag fick se texten själv, när de tog fram de två medicinerna så kom en varningstext i en ruta fram på typ kvittot som dyker upp efter att dom plockat fram varorna och godkänt alltihop.

om man kollar fass.se så står det inget speciellt på shampot, men för tabletterna radas det upp en hel del läkemedel man inte bör använda i samband med fungoral.
Citera
2010-10-24, 21:27
Medlem
Citat:
om man kollar fass.se så står det inget speciellt på shampot, men för tabletterna radas det upp en hel del läkemedel man inte bör använda i samband med fungoral.
jag noterade att fass inte tar upp detta, varningstexten kom upp iom schampot, och pharmaceften förklarade någt om att det tas upp av kroppen genom huden tillräckligt för att påverka z. Jag kollade i apotekspåsen om hon kom ihåg att skriva ut texten som jag bad om men tyvärr inte.
Citera
2010-10-25, 09:34
Medlem
15 mg Zopiklon och 40 mg Stess i magen nu. Tråkigt att dom är så jävla restriktiva med benso men det förstår man väl då man smäller i sig hela sortimentet så fort man lägger vantarna på dom. Tycker dom borde vara lite mer givmilda. Temesta eller Xanor. Och lite Flunitrazepam att sova på.
Citera
2010-10-28, 07:28
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmaren
Klart du kan fråga på, dock tycker jag inte du ska gå in på mötet och bara lägga en order på mediciner du skulle vilja ha. Troligen får du ingen då, eller någonting du inte vill ha. Ta det långsamt istället.

Både stilnoct och lyrica är hyfsat lätt att få utskrivet, så inte omöjligt att du får det vid första besöket.Upp till dig om du vill chansa, får du nej så lär du ha en liten knarkar??stämpel?? i doktorns bok.

Min fråga -
Jag får just nu hur många Zolpidem Mylan jag vill. Jag har strax över 80 st 10mgs Zolpidem Mylan hemma. Jag brukar ta 1x Zolpidem 10mg's + 1x 10mg Oxascand när jag ska sova. (Enligt Doktorn)

Men på senare dagar har det inte funkat så bra, sovit kanske 4 timmar efter jag hade tänkt mig. Och under nattens gång blir man så klart frustrerad och tar samma dos igen, och sen igen och sen tillslut somnar jag.

Börjar bli trött på att dela upp det, men jag vill samtidigt inte heller trycka i mig en massa av Zolpidem. Mitt max på en slurk var 80 mg och det har jag redan bestämt mig för att inte göra igen, aldrig varit så yr i mitt liv fast det tog bara en halv timme tills jag somnade

Förslag - Vilken mängd ska jag börja ta direkt när jag vill sova?

20-30mg borde räcka per natt, sen om du är tvungen att ta mer än så per natt så hade jag kontaktat läkarn och berättat läget och sedan eventuellt bytt preparat
Citera
2010-10-28, 10:28
Medlem
Zneekahs avatar
fått tag på ett gäng zolpidem winthrop och undrar vad man kan hitta på på det. De flesta verkar tyccka att just winthrop suger men att det ändå går att flumma på dom. Nåt jag ska tänka på som är speciellt för just winthrop? nåt förslag på hur de bör intas? funkar bra med alkohol? sorry om det vart uppe men hittar rätt lite info om det
Citera
2010-10-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
fått tag på ett gäng zolpidem winthrop och undrar vad man kan hitta på på det. De flesta verkar tyccka att just winthrop suger men att det ändå går att flumma på dom. Nåt jag ska tänka på som är speciellt för just winthrop? nåt förslag på hur de bör intas? funkar bra med alkohol? sorry om det vart uppe men hittar rätt lite info om det

beror nog på om du har nån tolerans eller inte... har man inte det, funkar det bra att flumma på typ 4 st, annars lite alkohol till
Citera
2010-10-28, 12:26
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
beror nog på om du har nån tolerans eller inte... har man inte det, funkar det bra att flumma på typ 4 st, annars lite alkohol till

tack för snabbt svar nej blir första gången med benso över huvud taget
Citera
2010-10-28, 21:46
Medlem
fick bara ut 10 st idag.. ny fittläkare får nya nästa vecka.
Citera
2010-10-28, 22:30
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Skulle inte blivit förvånad om hon gnällde på att det är beroendeframkallande... Det fick jag höra av min läkare, men då bad jag inte ens om nåt specifikt läkemedel, utan att jag sa att jag har haft det här och det här utskrivet mot sömn, som inte fungerar nånting längre.. Detta var på vårdcentralen, skolläkaren kanske är snällare!

Det där med oron för hur beroendeframkallande det är verkar olika beroende på läkare.
Jag har fått Stilnoct utskrivet flera år p.g.a svåra sömnproblem.
Första åren fick jag bara 30 st per gång, men för cirka 2-3 år sedan sa min läkare att det kommit ut en ny undersökning som visade att det inte var så beroendeframkallande som man tidigare trott.

Enligt henne var det så att människor som redan har andra typer av beroenden eller har s.k beroendepersonlighet löper stor risk att åka dit på Stilnoct och liknande.
Men folk utan sådan problematik löper minimal risk att fastna.

Efter det så började hon skriva ut burkar á 100 st.

Sedan ett litet tag utreds jag på ett sömnlaboratorium för mina sömnproblem.
Döm om min förvåning när läkaren där inte alls har samma uppfattning om Stilnoct.
Han säger att det är skräp som inte fungerar men ändå är starkt beroendeframkallande.
Jag undrar naturligtvis hur något som inte fungerar kan ge ett beroende??

I alla fall, jag har oturen att numera gå hos en idiot som vägrar skriva ut piller som funkat för mej i flera år
Citera
2010-10-29, 17:27
Medlem
Torden32s avatar
Helvete, testade precis zopiklon för första gången. Ni skämtar verkligen inte om smaken i munnen, fan vad stark den är också.

Edit: Nu lugnade smaken ner sig betydligt iaf. Inte så farligt.

En fråga också, om man kör rektalt - får man samma smak då? Och hur länge varar det rektalt?
Senast redigerad av Torden32 2010-10-29 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in