2010-01-28, 15:48
Medlem
Buffelns avatar
Nezan: i pillertrillarledet vet man aldrig vad man får, så det är bäst att höra då man antagligen köper från samma källa. Mylan tror jag mig minnas från apoteket, där vet man ju alltid vad man får.
Citera
2010-01-28, 16:49
Medlem
Fan vad jag saknar Imovane när jag läser i denna tråd, mysiga piller.

Men varför i helvete får man nästan alltid för sig att tycka i sig så jävla många? Och så hittar man en tom karta dagen efter som ett hån ...
Citera
2010-01-29, 13:48
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Antagligen beror detta inte på pillren, utan nå't annat. Men vill ändå presentera denna observation. Har många ggr tagit en 10mg-zolpidem-tablett, svenska apotekets Stilnoct, och om jag väl gått och lagt mig ihop med detta har jag somnat relativt kvickt. Har provat 5-mg:arna några ggr på sistone, och då till och börja med tagit två st för att komma upp till 10mg, men har ej somnat på dessa. Har legat och snurrat och vridit mig i timmar utan en blund. Har gått upp till doser på 20mg utan nå'n effekt. Har även testat dylika mängder utan att gå och lägga mig, och i princip inte känt något av dom öht. Man bli ju lätt rätt sjuk i sättet av Zolpidem, men jag har i princip fått helt utebliven effekt. Har käkat en del Xanor på sistone, inga extrema mängder, bara typ 5mg sen sju dagar tillbaka, kan detta påverka?
Citera
2010-01-29, 14:15
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Antagligen beror detta inte på pillren, utan nå't annat. Men vill ändå presentera denna observation. Har många ggr tagit en 10mg-zolpidem-tablett, svenska apotekets Stilnoct, och om jag väl gått och lagt mig ihop med detta har jag somnat relativt kvickt. Har provat 5-mg:arna några ggr på sistone, och då till och börja med tagit två st för att komma upp till 10mg, men har ej somnat på dessa. Har legat och snurrat och vridit mig i timmar utan en blund. Har gått upp till doser på 20mg utan nå'n effekt. Har även testat dylika mängder utan att gå och lägga mig, och i princip inte känt något av dom öht. Man bli ju lätt rätt sjuk i sättet av Zolpidem, men jag har i princip fått helt utebliven effekt. Har käkat en del Xanor på sistone, inga extrema mängder, bara typ 5mg sen sju dagar tillbaka, kan detta påverka?

Saken med bensoanalogerna är väl - om jag inte missuppfattat saken - att de är korstoleranta mot vanlig benso utan att för den delen vara en benso. Så svaret på din fråga är nog dessvärre att ja, absolut.
Citera
2010-02-02, 02:58
Medlem
jugbandbluess avatar
Att skölja ned några zoppar tillsammans med gin är en riktig succé- hittills. metallssmaken försvann, liksom min stavningsförmåga visserligen men whocares nu är det off till soffan och lyssna på sköna låtar och mysa.Det är SÅ det ska upplecvads go vänner! Inga skidglasögon långkalsonger och knacka på grannens dörar, inget sånt. bara ligga o lyssna poå skön musik SÅSOM:

the doors - love her madly
nico - chelsea girls
velvet underground - black mountain-låten
lou reed - perfect day
jefferson airplaine - white rabbit, she has funny cars, nån mer älskar hennes röst nämligen
the doors - touch me baby .. återspeglar en gammal dröm för mig, att få sjunga den. fatta. vilken jävla mäktig, kåt, bombastisk, men ändå laidback och skön. brudarna skulle flockas som flugor kring en lumpen kuk i amazonasdjungel
Citera
2010-02-02, 05:16
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Att skölja ned några zoppar tillsammans med gin är en riktig succé- hittills. metallssmaken försvann, liksom min stavningsförmåga visserligen men whocares nu är det off till soffan och lyssna på sköna låtar och mysa.Det är SÅ det ska upplecvads go vänner! Inga skidglasögon långkalsonger och knacka på grannens dörar, inget sånt. bara ligga o lyssna poå skön musik SÅSOM:

Haha, totally agree. Själv sitter man på stilnoct, två glas rödvin och en julöl! Har kollat sex avsnitt av entourage nu och tror att det är dags att decka hårt!
Citera
2010-02-02, 08:24
Medlem
Ok, test två med Zopiklon + starköl denna gång.

Tänkte jag skule prova kombinationen med då jag fick ut nästan inget av det utan alkohol.

Så jag drack en öl tog en Zopiklon(7.5or) och sen en till av båda och när jag tagit en tredje Zopiklon och drack ölen så märkte jag att nåt började hända, jag hamnade som i nån slags halvtrans och satt mest och glodde på inget, fast jag hade ju tankeförmågan kvar iaf.

Efter en stund började det bli som när man dagdrömmer kraftigt, saker spelades liksom upp i huvet på en när man funderade, tappade helt intresset för allt vad datorer och TV mm heter och lutad mig tillbaka och blundade.

Då blev det hela kraftigare, alltså kroppen slappnade av nästintill totalt och det bara snurrade bilder och grejor framför ögonen (jag blundade alltså).
Och hupps så hade några timmar gått bara.

Det som fick mig att vakna till var, inte så kul att skriva, men ni känner ju inte mig, jag höll på att pissa på mig helt enkelt.
Kroppen var så jävla bortkopplad och tydligen fans bara en liten del av hjärnan som registrerade någonting, upp lite raglig fort som fan på toan.

Hade ingen lust att dra exprimentet vidare och Zopiklonen börjader klinga av så jag gick och la mig och sov mycket bra.

Så hamnar Zopiklon på de potentas lista ihop med Stilnoct, så här blir jag inte av de tyngsta av benso eller medecin opiater, eller ens alkohol egentligen.

Det var på intet sätt obekvämt, men man kände att hade man fortsatt så hade man förmodligen börjad dumma sig som man gör på Stilnoct, och det var det inte värt.

Men det får räcka för mig, gör jag om nåt liknade blir de en Zopiklon max bara för lugnet som sprider sig i kroppen.
Citera
2010-02-06, 16:32
Medlem
zebbe36s avatar
Har faktiskt varit utan Z i en vecka nu.
Inga abstinensbesvär över huvudtaget. Det enda är att jag sover dåligt.
3-4 timmar per natt.

Men förhoppningsvis så dimper det ner ett Jiffy brev på måndag
Citera
2010-02-06, 18:18
Medlem
AntiAliass avatar
Är det någon annan som tycker Mylans Zopiklon ger dålig/utebliven effekt? Det är dessa jag får nu från apoteket..vill minnas att jag hade Imovane Meda från början och att dom funkade bättre. Och även att jag av en polare en gång köpte ratiopharms version som också dom gav starkare effekt. Tror inte att det bara beror på tolerans mot Z-piller för jag får fortfarande ungefär samma effekt på samma dos varje gång på Stilnoct.
Citera
2010-02-06, 18:27
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Är det någon annan som tycker Mylans Zopiklon ger dålig/utebliven effekt? Det är dessa jag får nu från apoteket..vill minnas att jag hade Imovane Meda från början och att dom funkade bättre. Och även att jag av en polare en gång köpte ratiopharms version som också dom gav starkare effekt. Tror inte att det bara beror på tolerans mot Z-piller för jag får fortfarande ungefär samma effekt på samma dos varje gång på Stilnoct.

Jag fick Imovane Meda också. Men jag tyckte inte dom funkade, "har ätit Stilnockt i ett antal år".

Jag tyckte mig sova sämre och jag drömde konstiga drömmar på dom.
Inte alls som på stillisar eller zolpidem överlag.
Citera
2010-02-06, 18:29
Medlem
Jag har Zopiklon Mylan nu och dom tar som fan. I förrgår tog jag 4 st och slutade med att jag kastade pannkakor på katten. Nu har jag satt i mig bara 2 st för ska snart få hem sällskap som envist vill se melodifestivalen så jag tänkte att jag måste iaf vara lite påverkad för att inte behöva skjuta skallen av mig halvvägs..
Senast redigerad av Axel87 2010-02-06 kl. 18:36.
Citera
2010-02-06, 19:11
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel87
Jag har Zopiklon Mylan nu och dom tar som fan. I förrgår tog jag 4 st och slutade med att jag kastade pannkakor på katten. Nu har jag satt i mig bara 2 st för ska snart få hem sällskap som envist vill se melodifestivalen så jag tänkte att jag måste iaf vara lite påverkad för att inte behöva skjuta skallen av mig halvvägs..

Fan vad man gör skumma saker alltså!

Ska snart pilla i mig lite Stilnoct och göra vad det nu än bli hjärnan svänger ihop den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in