Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-17, 17:22
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlem
Har haft hög feber hela veckan och inte kunnat sova mer än 30 minuter åt gången, tog Zolpidem en kväll och då vaknade jag helt perfekt utvilad, skulle göra det igår men råkade av någon anledning vakna efter tre timmar.
Trodde jag höll på att få någon sorts psykos och att folk pratade med mig hela tiden och väckte min flickvän som sov brevid för att jag trodde hon frågade mig saker hela tiden. Kommer inte ihåg överhuvudtaget vad sakerna handlade om, men det var otroligt obehagligt iallafall.

Hjälpte rätt bra med en lång kalldusch sen kunde jag sova någon timme till.
Det var rätt läskigt faktiskt, mest för att jag var säker på att jag höll på att bli galen, kom inte på förrän nu att jag tagit den där tabletten igår.

Som jag har sagt tidigare zolpidem borde dras in från marknaden. Bieffekterna är helt sjuka, då är zopiklon mycket säkrare.
Citera
2009-10-17, 18:53
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Som jag har sagt tidigare zolpidem borde dras in från marknaden. Bieffekterna är helt sjuka, då är zopiklon mycket säkrare.
Det där är ju så väldigt individuellt. Jag ser mig själv som praktiskt taget immun mot Zolpidem. Kan ta hur många som helst och ändå inte få ut samma effekt som av ett fåtal Imovane.

Jag gillar Imovane bättre. Det är mysigare piller i överlag, plus att de faktiskt hjälper (mig i alla fall) bättre mot sömnproblem. Det enda som är kasst är väl den äckliga smaken som man får i käften av Imovane. Att dricka en glas mjölk till frukost efter en kväll med Imovane är bland det äckligaste som finns tamejfan!
Citera
2009-10-17, 21:15
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!

Det är som att dra alla över en kam.
Jag har använt Zolpidem i 1,5 år. Jag tycker dom är fantastiskt bra så länge man inte överdoserar eller använder alkohol med dom.
Citera
2009-10-17, 21:20
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Det är som att dra alla över en kam.
Jag har använt Zolpidem i 1,5 år. Jag tycker dom är fantastiskt bra så länge man inte överdoserar eller använder alkohol med dom.

Jag håller med. I sömnsyfte, betydligt bättre än Zopiklon. Somnar inte alls av Zopliklon, medan jag av Zolpidem utan tolerans somnar rätt hyfsat. Det bästa är ju dock en blandning av båda. Helst tillsammans med ett par rör Theralen och om möjligt, någonting mer som har en sövande effekt, snarare än insomning.

... Men men.
Citera
2009-10-17, 21:37
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Jag håller med. I sömnsyfte, betydligt bättre än Zopiklon. Somnar inte alls av Zopliklon, medan jag av Zolpidem utan tolerans somnar rätt hyfsat. Det bästa är ju dock en blandning av båda. Helst tillsammans med ett par rör Theralen och om möjligt, någonting mer som har en sövande effekt, snarare än insomning.

... Men men.

Ja, jag menar att jag använt dom i stort sätt dagligen. Det jag tycker man sover bäst på är Lergigan 2 timmar innan man går o lägger sig och sen tar 10-15mg Zolpidem. Då sover jag som en bebis.
Vidare har jag aldrigt känt av några som helst biverkningar. Förutsatt att inte blanda med alkohol då.
Det rekommenderar jag absolut inte.

Men om ni gör det, så skyll er själva
Citera
2009-10-18, 22:25
Bannlyst
Räcker det med 2 imovan 7.5mg för att bli lite go i kolan på kvällen?
eller räcker en?

Tristess utan rökmix, inte sovit på dem på länge heller så har ingen tolerans,.
Citera
2009-10-18, 22:27
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalviaN
Räcker det med 2 imovan 7.5mg för att bli lite go i kolan på kvällen?
eller räcker en?

Tristess utan rökmix, inte sovit på dem på länge heller så har ingen tolerans,.
2 räcker för mig iallafall.
Citera
2009-10-18, 22:39
Bannlyst
Kör på det och testar
När börjar det fungera så att säga?

Har alltid haft svårt för benso och bensoliknande.
Brukar vara så, känner inget, känner inget, känner inget. Försent. Brukar få i mig lite mycket hehe
Citera
2009-10-18, 22:41
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Kör på det och testar
När börjar det fungera så att säga?

Har alltid haft svårt för benso och bensoliknande.
Brukar vara så, känner inget, känner inget, känner inget. Försent. Brukar få i mig lite mycket hehe
Samma här. Brukar känna mig i bra skick sen vaknar man upp dagen efter med en jävla massa frågetecken men endå kan man inte sluta ta skiten.
Citera
2009-10-18, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Samma här. Brukar känna mig i bra skick sen vaknar man upp dagen efter med en jävla massa frågetecken men endå kan man inte sluta ta skiten.
Fy fan vilka grejer man kan göra under påverkan med, handla onormalt. Eller köpa hem parti droger att kränga.Vaknat upp med en kaka brunt och en påse grönt en gång. Torskat på liknande har jag gjort lika så :S.
Bästa är att vara kontrollerad haha
Citera
2009-10-18, 22:50
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Fy fan vilka grejer man kan göra under påverkan med, handla onormalt. Eller köpa hem parti droger att kränga.Vaknat upp med en kaka brunt och en påse grönt en gång. Torskat på liknande har jag gjort lika så :S.
Bästa är att vara kontrollerad haha
Haha det är ju sånt som är halva grejen! Fan att mina imovane tog slut igår..
Citera
2009-10-18, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Haha det är ju sånt som är halva grejen! Fan att mina imovane tog slut igår..
Du gav säkert bort till personen jag fick av. Sverige är litet haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in