2010-01-22, 15:11
Bannlyst
bara jag som hör röster och kan till och med svara på rösterna och sen nästa sekund tänka "vem fan pratar jag med?"?
exempelvis utbrista "vänta lite" eller "vad sa du?" helt plötsligt medans man sitter på FB/läser bok

Kunde tydligt höra rösterna i huvudet för någon månad sedan då jag körde, ungefär som i filmen Avatar om ni sett den, när de kopplar ihop håret med det heliga böneträdet... Iofs hade jag sovit dåligt några dagar och kört på sub 1-2 dagar

Kan också få för mig att jag ser ett ansikte i ögonvrån och vänder mig ditåt snabbt, för att sen tänka "vad fan gör jag!?"

Annars står jag fast vid vad jag sagt, det är ingen kul drog att flumma på men jävligt bra att ha hemma
Citera
2010-01-23, 04:47
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedBenzoLove
Byt inte till imovane det suger jag fick 15mg mot sömn och det hjälpte inte lika bra som stilnoct om du vill byta mot något bättre fråga om stesolid 10mg!

Precis min erfarenhet också.
Jag har tagit 15mg Zolp för en timme sedan och 4-5 SlotsGuld.
Jag tog även 15mg Lergigan mm. Blir fan ta mig inte trött.
Får prova 15mg om ett tag igen så Lördagen inte blir helt fuckad.

Stilnoct 10mg´s är så mycket mycket bättre. Jag vet att tar jag 10-20mg
så däckar jag på en kvart. Vaknar pigg men med världens värsta morgon humör.
Citera
2010-01-23, 18:43
Medlem
Gillar att ta zopiklon såhär på dagen/kvällen, man får som en "dimridå" för ögonen så allt man ser får en slags luddig yta och allt blir mkt behagligare för ögonen. Har märkt att folk som pratar om den här dimridån är dom som hallucinerar lättast på zopiklon. Folk som inte får hallisar verkar inte heller få luddigheten i dagsljus.. Kanske triggar nån grej i hjärnan på vissa bara
Citera
2010-01-25, 15:56
Medlem
Adks avatar
Fick imovane uskrivet en gång i höstas när jag hade svåra sömnproblem pga stress. Visst hjälpte dom hyffsat att somna på men jag upptäckte ganska snart att dom ännu bättre för att boosta fylla men. Drukade ta 3-4 tabletter under tiden jag drack öl och blev härligt groggy av den blandningen.

Nu var det längesen och jag har inte använt imovan sedan i oktober förra året så jag ringde till vårdcentralen för att höra om jag kunde få nya. Efter ett kort samtal var det bara att knalla bort till apoteket och hämta ut en ask till. Nu behöver jag dom egentligen inte för sömnens skull men varför missa ett tillfälle att lagligt och billigt kunna knapra apoteksknark tänkte jag.

Har förbannat tråkigt idag och känner mig allmänt deppig och apatisk (förmodligen för att jag varit utan krypton i snart 3 dagar) så nu tänkte jag att jag skulle försöka liva upp stämningen här i min lilla lägenhet denna lediga dag med att droppa några "zoppar" och kanske skölja ner med lite öl för jag såg till min stora förtjusning att jag råkar ha ett sexpack iskalla carlsberg 3,5 i kylen

Hoppas på att denna mix kan förgylla min tråkiga eftermiddag. tog 3 st 5 mg för 25 min sedan. Nu blir det att knäppa upp en öl här och kolla på That seventiees show
Citera
2010-01-25, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Fick imovane uskrivet en gång i höstas när jag hade svåra sömnproblem pga stress. Visst hjälpte dom hyffsat att somna på men jag upptäckte ganska snart att dom ännu bättre för att boosta fylla men. Drukade ta 3-4 tabletter under tiden jag drack öl och blev härligt groggy av den blandningen.

Nu var det längesen och jag har inte använt imovan sedan i oktober förra året så jag ringde till vårdcentralen för att höra om jag kunde få nya. Efter ett kort samtal var det bara att knalla bort till apoteket och hämta ut en ask till. Nu behöver jag dom egentligen inte för sömnens skull men varför missa ett tillfälle att lagligt och billigt kunna knapra apoteksknark tänkte jag.

Har förbannat tråkigt idag och känner mig allmänt deppig och apatisk (förmodligen för att jag varit utan krypton i snart 3 dagar) så nu tänkte jag att jag skulle försöka liva upp stämningen här i min lilla lägenhet denna lediga dag med att droppa några "zoppar" och kanske skölja ner med lite öl för jag såg till min stora förtjusning att jag råkar ha ett sexpack iskalla carlsberg 3,5 i kylen

Hoppas på att denna mix kan förgylla min tråkiga eftermiddag. tog 3 st 5 mg för 25 min sedan. Nu blir det att knäppa upp en öl här och kolla på That seventiees show
Blir säkert trevligt. Enda nackdelen är bara att du inte kommer att komma ihåg hur trevligt du hade det
Citera
2010-01-26, 14:49
Medlem
pillerkrilles avatar
Att skiten ens finns är för mig ett mysterium..
Citera
2010-01-26, 19:12
Medlem
jag har tidigare bara trippat på tradolan och har inte vågat blanda och ta annat samtidigt. men tänkte byta nu ett tag och pröva oxascand ist, har dock hört att dom typ är ingenting om man jämför med andra tabletter. har imovane också, men känns så waste då jag känner av d i typ 10 min och sen bara somnar av dom. lite tips på vad man kan blanda ?
Citera
2010-01-26, 19:58
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjareport
jag har tidigare bara trippat på tradolan och har inte vågat blanda och ta annat samtidigt. men tänkte byta nu ett tag och pröva oxascand ist, har dock hört att dom typ är ingenting om man jämför med andra tabletter. har imovane också, men känns så waste då jag känner av d i typ 10 min och sen bara somnar av dom. lite tips på vad man kan blanda ?
trippa
blande immovane & oxascand
tog en karta 5 mg zop + tramadol+citodon...fifan villken avtändning alltså
Citera
2010-01-27, 17:00
Medlem
Det här med vilken som är bäst av dessa är så högst personligt.

Jag gillar inte Stilnoct för att dels kan man lätt råka ut för att bete sig som mna vore galen och att de slår så fort vilket gör att de triggar ångestattacker på mig som har sånna problem, jag fastanr i nån slags underligt skräckdrömstillstånd.

Så jag bytte, jag fixar inte de där helt enkelt.

Så för mig är det Imovane som gäller, de smyger sig på en lugnande och sen kan man somna.

Jag har dessutom Stesolid med och de är sämre för att sova på, men funkar ju mot ångest och panikångest givetvis.

Så allt är så förbaskat olika, det funkar olika på olika personer helt enkelt.

Som jag upplever det idag skriver de helst ut Stilnoct i stället för Imovane pga att missbrukningsrisken anses högre på dessa.

Men som vi ser här i tråden så är även galenpillerna populära, så att folk äter upp hela paket på några dagar.
Citera
2010-01-28, 15:27
Medlem
Testade ta 5 7.5or Zopiklon igår kvälls och fan alltså jag var på månen och flög....

Nä, faktum är att det inte hände nåt särskilt alls, jag upplevde små motoriska problem och att jag resonerade med mig själv i huvet på nåt sätt, sen den sedvanliga lugnande effekten alltså.
Det var kortvarigt med.

Men alltså det gav inte eett skit, detta var utan alkohol som jag säkert tror kan göra det värre.

Så som sagt på mig biter de inte som Stilnoct gör, och de är jag glad för med, men jag hade kanske väntat mig någon form av nånting.

Men jag sov djupt och bra sen iaf, men det gör jag på en oftast.
Citera
2010-01-28, 15:34
Medlem
Buffelns avatar
Är det någon som har testat Ratiopharms zopiklon?
Citera
2010-01-28, 15:41
Medlem
Jaha är det skillnad på märke med, mina var Zopiklon Mylan iaf.

Senast fick jag Imovane MEDA. Fast de har jag inet tagit än, men allt tyder på att de inte funkar för annat än just insomningstabletter för mig för själva det verkande ämnet är ju det samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in