2010-01-20, 17:37
Medlem
z0xs avatar
Alltså, om jag bara har som syfte att sova på mina zolpidem, och inte har någon tolerans sen förut, räcker det med 5 mg då?

Har somnat på 5 mg imovane/zopiklon förut.

Sen undrar jag också om det finns någon risk för att man hittar på några sjuka hyss av den lilla mängden? Blir lite rädd av alla historier.
Citera
2010-01-20, 20:22
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Alltså, om jag bara har som syfte att sova på mina zolpidem, och inte har någon tolerans sen förut, räcker det med 5 mg då?

Har somnat på 5 mg imovane/zopiklon förut.

Sen undrar jag också om det finns någon risk för att man hittar på några sjuka hyss av den lilla mängden? Blir lite rädd av alla historier.

Av en tablett, inte en chans! Av två, kanske, kanske, men...näe!
Citera
2010-01-20, 21:21
Medlem
z0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Av en tablett, inte en chans! Av två, kanske, kanske, men...näe!

Okej, låter bra =) kanske man äntligen kan få sova lite då.

Ingen som har några invändningar?
Citera
2010-01-21, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Okej, låter bra =) kanske man äntligen kan få sova lite då.

Ingen som har några invändningar?
Jag flippade ut totalt av min första som bara var på 5mg så jovisst kan det hända. Nu kan jag skratta åt det men då var det knappast kul...
Citera
2010-01-21, 12:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderzopiklon
Behöver ett konkret svar ifrån någon? mår så dåligt

Hej! jag söker någon här inne på fb som ätit zopiklon dagtid i flera årgjort en avgiftning med hjälp utav Heater Ahstons manual dvs börjart på 30 mg stesolid ner till 0 mg stesolid! finns det någon här som blivit helt frisk ifrån detta nervgift samt gjort denna avgiftning?

Jag själv har varit fri i 22 månader och mår 70 procent bra...någon som vet mer än mig? vore evigt tacksam för svar..mvh Antonio

Bara undrar: varför käkade du zopiklon dagtid? nattjobbare?

Sen ska du inte behöva utlova pengar för att få tips här, folk är så snälla ändå.
Jag har aldrig varit beroende av zopiklon just men normalt sett byter man till något snarlikt och fasar ut. Stesolid är väl kanske inte snarlikt, det har lång halveringstid och är ingen insomningstablett, är ingen z-analog osv. Kanske den lite mildare Sonata skulle kunna vara en lösning? Bara en tanke.
Citera
2010-01-21, 18:28
Medlem
Byta från Stilnoct 10mg till Imovane 7,5mg?

Har just nu Stiln 10mg på recept men märker att de börjar tappa effekt för mig.
Brukade tidigare dela upp så att jag tog 5mg på sönd-månd, sedan tis-tors 1-2mg och sedan inget på fred-lörd. Men nu verkar det inte fungera lika väl.

Vilka argument ska jag ge till min läkare för att få honom att byta till Imovane?

Passar även på att fråga vilken av dessa som är den starkare sömntabletten?
Senast redigerad av Testingtesting 2010-01-21 kl. 18:44.
Citera
2010-01-21, 18:42
Medlem
WeedBenzoLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Har just nu Stiln 10mg på recept men märker att de börjar tappa effekt för mig.
Brukade tidigare dela upp så att jag tog 5mg på sönd-månd, sedan tis-tors 1-2mg och sedan inget på fred-lörd. Men nu verkar det inte fungera lika väl.

Vilka argument ska jag ge till min läkare för att få honom att byta till Imovane?
Byt inte till imovane det suger jag fick 15mg mot sömn och det hjälpte inte lika bra som stilnoct om du vill byta mot något bättre fråga om stesolid 10mg!
Citera
2010-01-21, 18:55
Medlem
Vågar man ens fråga efter Stesolid 10mg utan att riskera mitt nuvarande recept? Det är ju inte något sömnmedel på samma sätt som Stilnoct.

Just nu får jag 60st utskrivna per gång, hur gjorde ni som har fler på recept? Frågade ni enkelt om det gick att få fler än 2 paket utskrivna?
Citera
2010-01-21, 19:06
Medlem
WeedBenzoLoves avatar
Citat:
Vågar man ens fråga efter Stesolid 10mg utan att riskera mitt nuvarande recept? Det är ju inte något sömnmedel på samma sätt som Stilnoct.

Just nu får jag 60st utskrivna per gång, hur gjorde ni som har fler på recept? Frågade ni enkelt om det gick att få fler än 2 paket utskrivna?

Har du en bra läkare som har förtroende för dig och förstår dina sömnproblem så bör han/hon skriva ut preparaten. Hur gammal är du? Det är lättare att få bensodiazepiner om man är äldre eller kvinna.
Citera
2010-01-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedBenzoLove
Har du en bra läkare som har förtroende för dig och förstår dina sömnproblem så bör han/hon skriva ut preparaten. Hur gammal är du? Det är lättare att få bensodiazepiner om man är äldre eller kvinna.

Jo precis, det är en läkare på vårdcentralen som skrivit ut dessa. Jag är i 20års åldern och vet att jag egentligen ska vara glad att jag får 10mg/dag utskrivet.
En bra lösning vore att jag kunde få ökad dos utskriven, säg 15-20mg/dag men det känns lite små omöjligt. Skulle vara trevligt att slippa snåla då 10mg inte räcker.
Citera
2010-01-21, 19:46
Medlem
WeedBenzoLoves avatar
Citat:
Jo precis, det är en läkare på vårdcentralen som skrivit ut dessa. Jag är i 20års åldern och vet att jag egentligen ska vara glad att jag får 10mg/dag utskrivet.
En bra lösning vore att jag kunde få ökad dos utskriven, säg 15-20mg/dag men det känns lite små omöjligt. Skulle vara trevligt att slippa snåla då 10mg inte räcker.
Jag har också tänkt på att fråga min läkare om jag kunde höja min dos men som sagt det är ju riskabelt. Om du har haft det utskrivet under lång tid kan det hjälpa men kan också innebära att du måste trappa ner. Hur länge har du haft dina stilnoct?
Citera
2010-01-22, 13:22
Medlem
Film som kan vara trevlig på Z ?

Vad gillar ni att se på när ni tagit ett par Z? Eller Stilnoct med såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in