2009-05-15, 22:58
Medlem
MrMathris avatar
Hejsan!

Mitt absolut första inlägg någonsin här på FB så nu får ni allt vara snälla! :-)

Då Jag tidigare har annvänt massa opiater/opioder sedan 4 - 5 år tillbaka pga reumatism/skolios.

Fick jag veta av en bekant som också tar tabletter lite hit och dit att Imovane är väldigt bra mot en AT på traddar. Problemet är att Jag fick 2x 100 imovane utskrivet och för att Jag ska få den där behagliga "eufori" känslan behöver Jag minnst 8st (7.5mg) till en början men Jag tar inte alla på en gång utan att Jag tar 2 - 3 åt gången genom en hel dag. sen fyller Jag på med jämna mellanrum.

Har ätit imovane tidigare pga sömnbesvär i ung ålder. och min stora fråga är, är det ok att fylla på och överskrida 8 piller till 10 st eftersom Jag inte är så haj på vad som är en "lethal" dos. Även min kära Broder får detta utskrivet och han säger att han kan klämma i sig stora mängder av imovane på ett dygn. Men Jag känner att det är ett säkrare kort att spela på och fråga personer här som tar dom både i rus syfte och för sömnens skull. Tack så mkt på förhand och ha en trevlig helg gott folk.

Tänkte tillägga att imovanen är en mycket trevlig tablett i större doser :-)
Senast redigerad av MrMathri 2009-05-15 kl. 23:19.
Citera
2009-05-15, 23:39
Medlem
VONKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Jo som alla benzos reagerar alla olika.. jag blir bara lite gäspig men att hålla sej vaken även fast jag inte vill nåt annat än att sova på zoplikon är mer vanligt än insomning.. även från början..

O om jag då vill hålla mej vaken vilket är grymt lätt för mej själv.. så äre absolut inge problem o flumma på .. åtminstonde i början.. nu går det knappt.

kan sova bättre av benzos som inte e hypnotiska/sömn lr vad de kallas än dessa.. riktigt skumt är de
Sä som det är, och be om 2 Apodorm till nattn, det borde funka.
Citera
2009-05-15, 23:56
Medlem
VONKANs avatar
Fan jag testade och äta 7st direkt ur kartan, det funkade; men
Citera
2009-05-16, 00:08
Medlem
Hur stor är risken att man får andingsdeppression, på små doser? det är något jag alltid nojjar över.
Citera
2009-05-16, 00:41
Medlem
Karl H.s avatar
Har snittat kring 30mg per kväll senaste månaden. Har nu slut tills om ett par dagar, bör jag förvänta mig några utsättningsbesvär, och isf vilka?
Citera
2009-05-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vilket sammanträffande, precis de två jag använder, men Sobrilen är ju riktigt lam att ens försöka på sig för att få ett rus, tycker jag då. Visserligen går det att spä ut den med alkohol i en del mängder för att bli skön i huvudet, men annars duger den till just att dämpa ångest.

Imovane som sagt är ett bra nybörjaralternativ, men var beredd att du kan flippa första gången, då man är mer mottaglig emot de nya reaktionerna som sker i kroppen. Själv gick jag ut och slog sönder saker i bostadsområdet första gången jag petade Imovane. Nuförtiden ligger man mest i soffan och ser på teve, och mår toppen, utan komplikationer.

Fan, du hade rätt om att sobril suger. Jag har druckit två starköl och tagit 300mg sobril och jag känner mig bara lite smått snurrig och har tunnelsyn. Jag tycker till och med att jag skriver okej. Lite dum i huvudet känner jag mig med.
Senast redigerad av Köld 2009-05-16 kl. 01:56.
Citera
2009-05-16, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Fan, du hade rätt om att sobril suger. Jag har druckit två starköl och tagit 300mg sobril och jag känner mig bara lite smått snurrig och har tunnelsyn. Jag tycker till och med att jag skriver okej. Lite dum i huvudet känner jag mig med.

3 starköl nu och 500mg sobril och jag känner knappt ett skit. Tror ni jag fått sockerpiller? Det enda jag känner av är alkoholen.

Värt att tillägga är att jag har ingen tolerans heller.
Senast redigerad av Köld 2009-05-16 kl. 03:34.
Citera
2009-05-16, 18:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
3 starköl nu och 500mg sobril och jag känner knappt ett skit. Tror ni jag fått sockerpiller? Det enda jag känner av är alkoholen.

Värt att tillägga är att jag har ingen tolerans heller.

För min del fungerar enbart det att påverka alkoholens effekt med Sobril, själva pillren fungerar sällan för mig längre att bli flummig på, då kör jag med Imovane i stället. Om du tryckt i dig 500 mg tycker man ju ändå att någonting borde skett, men alla är ju olika mottagliga gentemot drogerna i fråga.
Citera
2009-05-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
För min del fungerar enbart det att påverka alkoholens effekt med Sobril, själva pillren fungerar sällan för mig längre att bli flummig på, då kör jag med Imovane i stället. Om du tryckt i dig 500 mg tycker man ju ändå att någonting borde skett, men alla är ju olika mottagliga gentemot drogerna i fråga.
Jo, sen hände det visst något men jag kommer inte ihåg ett skit.
Citera
2009-05-16, 22:21
Medlem
Är det korstolerans på zopiklon och zolpidem? Ska börja med zolpidem nu till sömnen efter ett tag med zopiklon.
Citera
2009-05-16, 23:05
Bannlyst
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Watchmaker
Är det korstolerans på zopiklon och zolpidem? Ska börja med zolpidem nu till sömnen efter ett tag med zopiklon.
Citera
2009-05-16, 23:30
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl H.
Har snittat kring 30mg per kväll senaste månaden. Har nu slut tills om ett par dagar, bör jag förvänta mig några utsättningsbesvär, och isf vilka?

Jag sover väldigt dåligt (utöver de vanliga sömnproblemen dvs...) 1-2 nätter, värre än så är det inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in