2010-01-19, 20:00
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Gör man inte det med allt flödder?
Jag brukar ta det lugnt med all annan benzo, känner inte "tvång" att ta mer, dock så med imovane..
Citera
2010-01-19, 20:49
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag brukar ta det lugnt med all annan benzo, känner inte "tvång" att ta mer, dock så med imovane..
Jag känner inte tvång att äta någon sort som godis, jag gör det bara endå.
Citera
2010-01-19, 21:16
Medlem
Bangar_intes avatar
Har två 7,5mg zopiklon. Hur ska man inta dom för bäst effekt, alltså längd plus styrka på ruset. Är det tvåan som gäller eller är det bäst att ta dom oralt?
Citera
2010-01-20, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solkie
Upplever att SB12 lindrar/tar bort metallsmaken, iaf tillfälligt. Testa det!

Tack för tipset, ska testa det.
Citera
2010-01-20, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Men jag fattar inte, ni som upplever denna metallsmak, tuggar ni era piller eller bara sväljer ni ner dem? Jag snortade en här om dagen, och då låg det en liten bit kvar som jag inte orkade krossa och som jag lade på tungan och svalde istället, och då jävlar smakade det robotarsle. Men när jag bara sväljer ner dem snabbt med en rejäl klunk vatten så känner jag ingenting. Hur hinner tabletterna ens lämna kvar några "smakämnen" i munnen/halsen under den snabba, vattendränkta färden ner i magen; och än mer konfunderande, hur kan den bestå så länge?

Bra fråga. Det har inget att göra med eftersmak i munnen, även när jag tar dem i tvåan så är det lika illa, och tabl har inte varit i närheten av käften. Skumt är det, jag ska försöka forska el fråga min läkare.

Jag har sett en del konstiga teorier om att ta dem i tvåan.
Att bara pula upp en tab är inte så bra. Dels tar det en evighet innan påslag,dels kan man få lindriga sår där man inte vill ha dem.

Så: Krossa tabletterna så fint det går, lös upp i 2-3 ml vatten/tab. Rör runt.
Dra upp det i en pump, helst utan kanyl, ta lite vaselin el nåt och sen in med den så långt det går, och skjut in härligheten. Av nat skäl är det inte bra att göra det stående så intag doggystyle och stå kvar 30 sekunder efteråt så det hinner fastna och börja absorberas innan du reser dig.

Resultat garanteras
Citera
2010-01-20, 01:14
Medlem
Behöver ett konkret svar ifrån någon? mår så dåligt

Hej! jag söker någon här inne på fb som ätit zopiklon dagtid i flera årgjort en avgiftning med hjälp utav Heater Ahstons manual dvs börjart på 30 mg stesolid ner till 0 mg stesolid! finns det någon här som blivit helt frisk ifrån detta nervgift samt gjort denna avgiftning?

Jag själv har varit fri i 22 månader och mår 70 procent bra...någon som vet mer än mig? vore evigt tacksam för svar..mvh Antonio
Citera
2010-01-20, 01:23
Medlem
Går det att någonsin bli frisk ifrån just min abstinens?

Jag har egentligen mer erfarenhet än dom flesta men det räcker inte i detta fall eftersom jag behöver tala med någon som själv ätit samma tabl och varit fri längre än vad jag varit...

känns olustigt just nu bara, Det måste ju finnas någon som förstår mer än mig inom dessa tabl....jag kan tillomed ge en större summa pengar om någon ger mig riktiga svar och fakta om hur man blir helt fri ifrån just zopiklon abstinens.
Citera
2010-01-20, 01:28
Medlem
KaptenProblems avatar
Ledsen min vän. Kan ingen hjälp ge dig. Själv håller jag på att tänder av ifrån en lång lista hispatjack.

Vet hur det var att sluta med ikton. Inte roligt, snälla som de var klippte de även stessen.

Mins inte mkt från avtändningen förutom att jag inte kunde resa mig ur sängen för mina leder och kropp djorde så ont.

Har du rediga problem just nu?
Bor du i stockholm?
Ta dig till BAS eller närmaste beroendeakut om du börjar få ont.

// Kapten
Citera
2010-01-20, 01:40
Medlem
Jag behöver ett riktigt svar.

Tack igen....jag tar inte en enda tablett,har varit fri i snart 2 år...men abs är så seg......av alla 1000 tals här inne måste det väll ändå finnas någon mer större kunskap än mig? just om zopiklon) inget annat skit,jag vill inte ha svar ifrån någon som inte gått igenom samma helvete själv...känns overkligt om ingen mer än jag käkat dessa skit tabl blivit fri beroendet men ändå upplevt denna sega abstinens och sen blivit helt bra? finns det någon sådan?jag är evigt tacksam för ett svar
Citera
2010-01-20, 03:46
Bannlyst
Jag förstår din panik inför detta, tro mig.
Det enda råd jag kan ge är att söka professionell hjälp.
Har du någon psykläkare eller annan du litar på?

Säg exakt vad du sagt här, jag kan inte omedelbart relatera till ditt prob, och det gäller nog många här inne, med all respekt för människors kunnande.

Du har haft en jävla resa, jag vet, du kan inte ge upp nu. Hjälp finns att få, lägg skamkänslorna utanför dörren och be om hjälp.

Best of luck.
Citera
2010-01-20, 03:54
Medlem
Uhm min abstinens försvann efter ett par dagar när jag cold turkey slutade med typ fem-tio zopiklon per dag under en lång tid.. Måste väl vara stesoliden som gör det?
Citera
2010-01-20, 11:40
Medlem
solkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumanwa
Tack för tipset, ska testa det.

Det var så lite så. Finns i små flaskor/burkar a´ 50 ml och dessutom i melon såg jag nu

http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=239229
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in