Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Men jag fattar inte, ni som upplever denna metallsmak, tuggar ni era piller eller bara sväljer ni ner dem? Jag snortade en här om dagen, och då låg det en liten bit kvar som jag inte orkade krossa och som jag lade på tungan och svalde istället, och då jävlar smakade det robotarsle. Men när jag bara sväljer ner dem snabbt med en rejäl klunk vatten så känner jag ingenting. Hur hinner tabletterna ens lämna kvar några "smakämnen" i munnen/halsen under den snabba, vattendränkta färden ner i magen; och än mer konfunderande, hur kan den bestå så länge?
Bra fråga. Det har inget att göra med eftersmak i munnen, även när jag tar dem i tvåan så är det lika illa, och tabl har inte varit i närheten av käften. Skumt är det, jag ska försöka forska el fråga min läkare.
Jag har sett en del konstiga teorier om att ta dem i tvåan.
Att bara pula upp en tab är inte så bra. Dels tar det en evighet innan påslag,dels kan man få lindriga sår där man inte vill ha dem.
Så: Krossa tabletterna så fint det går, lös upp i 2-3 ml vatten/tab. Rör runt.
Dra upp det i en pump, helst utan kanyl, ta lite vaselin el nåt och sen in med den så långt det går, och skjut in härligheten. Av nat skäl är det inte bra att göra det stående så intag doggystyle och stå kvar 30 sekunder efteråt så det hinner fastna och börja absorberas innan du reser dig.
Resultat garanteras