Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Ja, alltså de blir bara värre aggressionerna är början sen blir det hallucinationer och annan skit...det är det inte värt.
Men nu pratat du om imovane va? För några hallucinationer eller aggressioner är då inget jag märkt på mirta.
Citat:
Ursprungligen postat av
trueforgood
Tack för tipset! Kanske ska kolla upp det då, men är inte det samma sak som Remeron? Jag åt det mot depression för 10 år sen och gick upp i vikt till nivån av en Michelingubbe på en månad. Men det kanske beror på dosen osv
Det är samma som Remeron ja. Viktuppgång har sällan varit problem för mig på antidepp, men de personer som har lätt för att gå upp i vikt tror jag har ännu lättare när de börjar med vissa antidepp.
Det hände när jag började med Lyrica, gick upp 8-10 kg på ett par månader men då hade jag långsamt gått ner i vikt under något år eftersom jag mådde så dåligt. Men de såg jag som något positivt, matlusten kom tillbaka och jag presterade bättre på gymmet.
Men det är som allt annat, gäller att ha självdisciplin med. Bara för att man läser att andra som testar en medicin går upp i vikt är det lätt att börja överäta o inte bry sig så mycket om vad ma stoppar i sig. Så står man där och skyller på medicinen istället men det är egentligen ens eget fel att man rör på sig för lite eller äter för mycket.