2023-01-25, 09:39
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Nej det gör jag inte. Verkar som imovanen ökat min tollerans för stilnoct mer än den ökat tolleransen för imovane vilket är väldigt märkligt.

Äter du både för att sova eller? Antar du i varje fall får effekt ändå för ändamålet
Citera
2023-01-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Äter du både för att sova eller? Antar du i varje fall får effekt ändå för ändamålet

Nu har jag inte ätit imovane på snart ett år efter att ha ätit de varje natt (15mg) i 20 år. Stilnoct åt ja regelbundet för ca 10 år sedan tillsammans med imovanen. Allt enligt recept.

Senaste 2 åren har jag ätit stilnoct 4 gånger utan nån som helst effekt trots upp till 100mg på en kväll. Jag har alltså legat sömnlös trots massa stilnoct.
Citera
2023-01-25, 21:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Nu har jag inte ätit imovane på snart ett år efter att ha ätit de varje natt (15mg) i 20 år. Stilnoct åt ja regelbundet för ca 10 år sedan tillsammans med imovanen. Allt enligt recept.

Senaste 2 åren har jag ätit stilnoct 4 gånger utan nån som helst effekt trots upp till 100mg på en kväll. Jag har alltså legat sömnlös trots massa stilnoct.

Alltså jag kunde bli rätt skön på stilnockt men sova njaa visst men inte i närheten av imovan
Citera
2023-01-26, 21:20
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodney09
Haha, mysig tablett altså! Sist jag var inskriven på sjukhuset blev jag matad med stilnoct av alla söta sjuksköterskor. De fårgade så sött om man ville ha ett sovpillet =) haha, lite viste jag att det var super godis. Somnade så gott, och drömde fint gjorde man. Riktigt skön tablett. Är det svårt att få den utskriven av sin husdoktor?
Du ska ha turen att hamna hos en läkare som är svagt uppdaterad gällande Imovane för att få det utskrivet. Satsa på att gå till någon med gammeldags namn som har några år kvar till pensionen
Citera
2023-01-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Det är helt korrekt. Börja punda zopiklon är en mardröm att sluta med. Mycket värre än benso. Särskilt om du käkat typ 100 mg per dag. Det är heeeeeeelt fucked up. Att någon här gnäller över att han fått det i 15 år, spelar väl för fan ingen roll. Han kan ju testa att vara utan dom i två veckor då så ska du få se på ett nervvrak som heter duga.

Om du syftar på mig så är jag ett nervrak bra tidigare än 2v . Därför måste man äta det för livet och då är allt lugnt. Det är på den nivån det är efter det åren. Jag är ingen lallare som dig som använder det för att punda.
Hur är jag gnälligt? För att jag kan 15 år och inte någon månad som dig? Yeeesh
Senast redigerad av NotANazi 2023-01-26 kl. 21:58.
Citera
2023-01-27, 09:34
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Om du syftar på mig så är jag ett nervrak bra tidigare än 2v . Därför måste man äta det för livet och då är allt lugnt. Det är på den nivån det är efter det åren. Jag är ingen lallare som dig som använder det för att punda.
Hur är jag gnälligt? För att jag kan 15 år och inte någon månad som dig? Yeeesh
Jag var clean 1 år innan jag fick en nervskada som jävlades med mitt öra. Sen köpte jag benso o det gick över styr. Nu har jag börjat trappa ner och det går framåt. Mitt mål är inte att punda utan jag ska ner på adekvat dos. 10 mg stes 2 mg ikto. Jag tror att jag kommer fp det av läkare snart t o m. Nej fy fan för att punda. Jag ångrar att jag tog återfall och inte bara tog terapeutiska doser. Men jag löser det. Har trappat ner 4 tabletter redan. Så inom en månad är jag i fas.
Citera
2023-01-27, 15:03
Medlem
Citat:
Jag var clean 1 år innan jag fick en nervskada som jävlades med mitt öra. Sen köpte jag benso o det gick över styr. Nu har jag börjat trappa ner och det går framåt. Mitt mål är inte att punda utan jag ska ner på adekvat dos. 10 mg stes 2 mg ikto. Jag tror att jag kommer fp det av läkare snart t o m. Nej fy fan för att punda. Jag ångrar att jag tog återfall och inte bara tog terapeutiska doser. Men jag löser det. Har trappat ner 4 tabletter redan. Så inom en månad är jag i fas.

Jag vet hur det är, det luriga med imovane just att det går utmärkt att ta mitt på dagen när man är uttråkad. Man får ett lugn i bröstet och andningen blir sådär go. Lätt att fastna, men nu när man har jobb och tider att passa på riktigt är det ju skillnaden mellan sömn eller sjukskrivning. Jag kommer äta det för livet eller dö och då är jag bara 37 hoppas det går bra för dig! Jag satte själv ut 50mg stress på 4 är helt själv, det var ett helvete. Jag beställde kratom, en planta från Asien och den har hjälpt mig sådär, även stora mängder röka. Men abs på dessa substanser önskar jag ingen.
Men läkare 2023 gillar ju atarax 😬
Citera
2023-01-27, 16:56
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Jag vet hur det är, det luriga med imovane just att det går utmärkt att ta mitt på dagen när man är uttråkad. Man får ett lugn i bröstet och andningen blir sådär go. Lätt att fastna, men nu när man har jobb och tider att passa på riktigt är det ju skillnaden mellan sömn eller sjukskrivning. Jag kommer äta det för livet eller dö och då är jag bara 37 hoppas det går bra för dig! Jag satte själv ut 50mg stress på 4 är helt själv, det var ett helvete. Jag beställde kratom, en planta från Asien och den har hjälpt mig sådär, även stora mängder röka. Men abs på dessa substanser önskar jag ingen.

Hur länge gick du på 50 mg stes om dagen. Jag har bara kört på hårt i typ 1,5 månad. Har redan börjat trappa ner. Krävdes 20 mg stes och 2 xanor för att komma i balans när jag vaknade. Plus en öl. Sen var jag ok. Tänkte minska 2 - 4 mg per vecka. Totalt tar jag 50 till 80 mg per dag.

Och du menar att du trappade ner från 50 mg på två jävla år? Jag skulle skita I det fan, bara fortsätta med 50 mg livet ut. Jag ska ner till 10 mg stes. 2 mg ikto och 20 mg imovane till natten. Sen kör jag på det.

Sen idag så bestämde jag max 6 benso per dag. Dvs 3 mg xanor och 30 mg stes.
Senast redigerad av CockWitch 2023-01-27 kl. 17:22.
Citera
2023-01-27, 19:03
Medlem
Citat:

Jaghar ju under lång tid smakat på fruns Zopiklon, men gick själv till doktorn för att få hjälp, men puckot skrev ut först ut propavan vilket var hemskt,fick grymma biverkningar av det samt attdet inte heller fick mig att somna så det vartotalt värdelöst. Sen skulle jag få attarax vilket gjorde totalt ingenting. Inga biverkingar, men fick mig inte att sova heller, så det var värdelöst. Jag sa också till doktorn att jag testat Zopiklon och att jag vet att det funkar bra, men det sket han i, han ville hellre experimentera på mig när han visste vad som skulle funka eftersom jag sa det.

Ska nog ta och försöka få någon ny tid igen, men knappast på samma vårdcentral då den doktorn jag får om och om igen suger.

Ska söka mig till en privat vårdcentral denna gång.
Men jag har också beställt lite HHC som är en variant av cannabis kan man säga, så ska testa det först
Citera
2023-01-27, 19:12
Medlem
Ehm jag fick utskrivet detta mot min sömn, tog en halv 7.5 för 2 timmar sen o en halv till nu, meningen var att jag skulle somna, då jag inte sov igår o ska upp tidigt imon, men några kompisar ska spela spel hemma o dricka, är det okej om jag gör detta eller kmr ja bli odräglig? Tänkte köpa typ två mellan öl o två stark öl isåfall?
Citera
2023-01-27, 19:18
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Ehm jag fick utskrivet detta mot min sömn, tog en halv 7.5 för 2 timmar sen o en halv till nu, meningen var att jag skulle somna, då jag inte sov igår o ska upp tidigt imon, men några kompisar ska spela spel hemma o dricka, är det okej om jag gör detta eller kmr ja bli odräglig? Tänkte köpa typ två mellan öl o två stark öl isåfall?

Du ska ta en hel och lägga dig blunda. Inte en halv. Funkar det inte tar du en hel till. Ja du kan dricka öl efter en halv immo.
Citera
2023-01-28, 10:54
Medlem
Citat:
Hur länge gick du på 50 mg stes om dagen. Jag har bara kört på hårt i typ 1,5 månad. Har redan börjat trappa ner. Krävdes 20 mg stes och 2 xanor för att komma i balans när jag vaknade. Plus en öl. Sen var jag ok. Tänkte minska 2 - 4 mg per vecka. Totalt tar jag 50 till 80 mg per dag.

Och du menar att du trappade ner från 50 mg på två jävla år? Jag skulle skita I det fan, bara fortsätta med 50 mg livet ut. Jag ska ner till 10 mg stes. 2 mg ikto och 20 mg imovane till natten. Sen kör jag på det.

Sen idag så bestämde jag max 6 benso per dag. Dvs 3 mg xanor och 30 mg stes.

Jag gick cold turkey på det och låg som ett mongo i sängen i två månader och bara kall svettades, min fru lämna mig under denna period men jag är ju frisk, enligt läkare. Hur dumt som helst att man offrar sitt liv samtidigt som läkare ger tummen upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in