Citat:
Ursprungligen postat av
mansonjeppo
Asså är jag dum eller , men jag har då alltid fått för mig att imovane är för att somna in lättare.
Och enligt min läkare så är stilnoct den man sover kraftigast av å att min sover oftast natten igenom . Förhindra att vakna under natten. Folk skriver ju så himla olika.
Har alltid trott att stilnoct e mer kraftfull å att man sover hela natten . Då jag på senare tid börjat vakna av imovane under natten.
Därför jag just fått utskrivet 60 st stilnoct . Så jag kan sova natten igenom. Hoppas det funkar .....
Känns som att han inte skulle rekommenderat det annars . Eller ? Eller e folk bara olika?
Folk är olika när det kommer till dessa preparat.
Däremot så har Stilnoct kortare halveringstid än Imovane så effekten avtar snabbare dvs Imovane håller i sig längre. Jag har riktigt grav insomnia och jag sov betydligt längre och bättre på Imovane än på Stilnoct när jag stod på dessa preparat. Möjligtvis att jag somnade lite snabbare på Stilnoct men jag vaknade desto tidigare.
Dessutom hade Imovane en riktigt mysig ångestdämpande effekt på mig som Stilnocten saknade, den slog tom många riktiga Bensodiazepiner på fingrarna.
Att du har börjat vakna till då och då efter ditt Imovaneintag är rätt normalt, det gör man efter en tids bruk och för väldigt många avtar effekten helt efter en längre tids kontinuerligt bruk om du inte höjer dosen, oavsett om det gäller Imovane eller Stilnoct.
Om du har Stilnoct nu så skulle jag rekommendera dig att du ber farbror doktorn att skriva ut lite Theralen också. 10 mg Stilnoct och 2 ml Theralen så lär du garanterat sova gott om du inte som jag har insomnian från helvetet.