2020-12-14, 23:21
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det var en bra fråga jag har ingen aning faktiskt. Det borde ju gå bra med tanke på att jag själv åt 4 mg Iktorivil samt antingen 10 mg Imovane eller 10 mg Stilnoct i tre års tid dagligen.

Dagens eko
Citera
2020-12-15, 09:28
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zethire1
Är det någon mer än jag som upplever att Zopiklon inte fungerar om man tex tagit Oxascand under dagen?
Jag upplever att de lite "roligare" effekterna av zolpidem försvinner om jag intagit någon benso under dagen, så det gäller troligtvis zopiklon med.
Citera
2020-12-16, 13:21
Medlem
Jontelitos avatar
Brukar känna mig låg dagen efter på Zolpidem. Hur är Zopiklin ur detta avseende?
Citera
2020-12-16, 14:04
Medlem
Hur hög dos kan jag ta av zopiklon utan att det blir för farligt? Har ca 180 mg hemma just nu. Och om jag tar min normala dos kan jag fortfarande ta den om jag dricker alkohol?
Citera
2020-12-17, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av butterflyfly
Hur hög dos kan jag ta av zopiklon utan att det blir för farligt? Har ca 180 mg hemma just nu. Och om jag tar min normala dos kan jag fortfarande ta den om jag dricker alkohol?
Skippa det, du kommer flippa ur helt.
Citera
2020-12-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Skippa det, du kommer flippa ur helt.
Man tappar ju redan minnet runt 25 mg.
Citera
2020-12-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Brukar känna mig låg dagen efter på Zolpidem. Hur är Zopiklin ur detta avseende?
Jag har aldrig känt mig låg dagen efter på någon benso, bara bättre.
Men prova själv.
Citera
2020-12-17, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ett inte jätteovanligt fenomen, att man känner sig depp på Zolpidem. Bliir så för mig ibland, men inte på Zopiklon.
Citera
2020-12-17, 22:18
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:

Du känner dig låg för att Stilnoct (Zolpidem) har en väldigt kort halveringstid, så det du känner är mest troligt "dagen efter abstinens". Zopiklon har en mycket länger halveringstid så det blir inte lika märkbart.
Citera
2020-12-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Du känner dig låg för att Stilnoct (Zolpidem) har en väldigt kort halveringstid, så det du känner är mest troligt "dagen efter abstinens". Zopiklon har en mycket länger halveringstid så det blir inte lika märkbart.

Asså är jag dum eller , men jag har då alltid fått för mig att imovane är för att somna in lättare.
Och enligt min läkare så är stilnoct den man sover kraftigast av å att min sover oftast natten igenom . Förhindra att vakna under natten. Folk skriver ju så himla olika.
Har alltid trott att stilnoct e mer kraftfull å att man sover hela natten . Då jag på senare tid börjat vakna av imovane under natten.

Därför jag just fått utskrivet 60 st stilnoct . Så jag kan sova natten igenom. Hoppas det funkar .....

Känns som att han inte skulle rekommenderat det annars . Eller ? Eller e folk bara olika?
Citera
2020-12-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Asså är jag dum eller , men jag har då alltid fått för mig att imovane är för att somna in lättare.
Och enligt min läkare så är stilnoct den man sover kraftigast av å att min sover oftast natten igenom . Förhindra att vakna under natten. Folk skriver ju så himla olika.
Har alltid trott att stilnoct e mer kraftfull å att man sover hela natten . Då jag på senare tid börjat vakna av imovane under natten.

Därför jag just fått utskrivet 60 st stilnoct . Så jag kan sova natten igenom. Hoppas det funkar .....

Känns som att han inte skulle rekommenderat det annars . Eller ? Eller e folk bara olika?
Folk är olika när det kommer till dessa preparat.

Däremot så har Stilnoct kortare halveringstid än Imovane så effekten avtar snabbare dvs Imovane håller i sig längre. Jag har riktigt grav insomnia och jag sov betydligt längre och bättre på Imovane än på Stilnoct när jag stod på dessa preparat. Möjligtvis att jag somnade lite snabbare på Stilnoct men jag vaknade desto tidigare.

Dessutom hade Imovane en riktigt mysig ångestdämpande effekt på mig som Stilnocten saknade, den slog tom många riktiga Bensodiazepiner på fingrarna.

Att du har börjat vakna till då och då efter ditt Imovaneintag är rätt normalt, det gör man efter en tids bruk och för väldigt många avtar effekten helt efter en längre tids kontinuerligt bruk om du inte höjer dosen, oavsett om det gäller Imovane eller Stilnoct.

Om du har Stilnoct nu så skulle jag rekommendera dig att du ber farbror doktorn att skriva ut lite Theralen också. 10 mg Stilnoct och 2 ml Theralen så lär du garanterat sova gott om du inte som jag har insomnian från helvetet.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-12-18 kl. 18:41.
Citera
2020-12-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Folk är olika när det kommer till dessa preparat.

Däremot så har Stilnoct kortare halveringstid än Imovane så effekten avtar snabbare dvs Imovane håller i sig längre. Jag har riktigt grav insomnia och jag sov betydligt längre och bättre på Imovane än på Stilnoct när jag stod på dessa preparat. Möjligtvis att jag somnade lite snabbare på Stilnoct men jag vaknade desto tidigare.

Dessutom hade Imovane en riktigt mysig ångestdämpande effekt på mig som Stilnocten saknade, den slog tom många riktiga Bensodiazepiner på fingrarna.

Att du har börjat vakna till då och då efter ditt Imovaneintag är rätt normalt, det gör man efter en tids bruk och för väldigt många avtar effekten helt efter en längre tids kontinuerligt bruk om du inte höjer dosen, oavsett om det gäller Imovane eller Stilnoct.

Om du har Stilnoct nu så skulle jag rekommendera dig att du ber farbror doktorn att skriva ut lite Theralen också. 10 mg Stilnoct och 2 ml Theralen så lär du garanterat sova gott om du inte som jag har insomnian från helvetet.

Jag håller på att sluta med en medicin som heter parnate också som är på licens. Jag tror snarare den som spökar ännu mer med sömnen. För imovane har jag inte tagit speciellt ofta.

Stilnoct var lite speciellt . Kände inte så mycket först , sen efter en viss tid så minns jag inte så mycket så måste bara slocknat .

Skönt å fått sova från 23.00 till 08.30 !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in