Citat:
Ursprungligen postat av
niinsan
Jag är ny på forumet. Brukar aldrig va inne och skriva. Kanske är på helt fel forum. Jag tog i alf 4 immovane nu, på kvääen men jag började noja och blev rädd att jag tagit för mkt. Så jag stoppade fingrarna i halsen o spydde upp efter ett tag. Är det ens farligt att ta för många? Nu ligger och är klarvaken, kan jag ta 1 till , nu när jag spytt? Ni får kalla mig dum,men kan och vet inte så mkt om det.
Det var kanske dumt att ta så många på en gång men rent toxiskt så är det inte så farligt, dvs det är inget du dör av även utan tolerans.
I bästa fall så somnar man bara och vaknar pigg och glad dagen efter.
Däremot så kan man blackouta om man har otur och hitta på en massa dumheter som man inte minns ett skit av dagen efter, så gör inte om det.
När jag hade Imovane på recept så stod jag på 10 mg till natten (har dock testat 25 mg vid något tillfälle) och jag vet dem som har 15 mg stående till natten, även om FASS säger att 7,5 mg är maxdos.
När jag stod inne på apoteket en gång för många år sedan och skulle hämta ut mina mediciner så var det en tjomme före i kön som skulle hämta ut sina Imovane och han hade tydligen 22.5 mg på recept till natten. Damen bakom kassadisken såg lite perplex ut när hon skulle expediera det receptet.
Dagens sömnmediciner typ Z analoger är ganska säkra mediciner och svåra att överdosera med otäck utgång om man tex jämför med gamla tiders Barbiturater.