2023-04-17, 19:15
Medlem
Hittade en länk

https://osjecko-baranjska-policija.g...rijelaza/36706

Med just Zoplidem från Serbien saknar triangeln
Citera
2023-04-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Kan ju vara värt att testa då det både är ångestdämpande samt hyfsat sederande i högre doser.

Ta det försiktigt då det är lätt att överdosera och blanda inte med sprit för då kan det vara det sista du gör i livet.

Måste vara en riktigt Oldschool läkare du har dvs en elegant ifrån det gamla gardet av svenska psykiatriker om jag får gissa lite.

Konstigt val av doktorn dock då det är ett såpass gammalt preparat, farligare än Bensodiazepiner i fysisk mening men i stort sett samma effekt som Bensodiazepiner eller Z analoger och minst lika beroendeframkallande.

Oj kanske var otydligt. Jag har både stilnoct och heminevrin utskrivet. Heminevrin har jag haft sedan december och stilnoct har jag haft i några år!
Citera
2023-04-20, 14:23
Medlem
Någon som får samma effekt av imovane/zoplidem efter ett tag att man tror man sover, känns man är vaken/halv sover vaknar någon timme senare och tror kl är typ 10.00 fast den är 01.00 sedan när det är dags att gå upp så är man helt slut pga usel sömn?
Citera
2023-04-24, 13:52
Medlem
Imovane och Cannabis samma dag = Bra eller Inte Bra?

frågar folk som testat kombon.

ska inte testa men är intresserad av imovane
Citera
2023-04-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Läste igenom tråden. Dom flesta gillade kombon. Läste inte dom långa texterna LOOOOL!. 1 gilla det inte. En del/ett par var för extrema som jag räknade bort.
Citera
2023-04-28, 11:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Mycket bra! Om jag röker cannabis så vill jag ha alkohol eller bensodiazepiner. Jag blir lätt nojig annars 😆 Men som allt annat så är det individuellt vad man gillar. Testa!
Citera
2023-04-28, 12:06
Medlem
Xanyos avatar
Hur vanligt är det att göra saker på Stilnoct innan läggdags som man inte har en aning om nästa dag?

Jag hade tydligen igår kväll ringt upp flera vänner & pratat om allt mellan himmel och jord, dagen innan hade jag tydligen gått till affären köpt flera påsar chips och godis som låg överallt på golvet, och jag har absolut inget minne av det överhuvudtaget! Lite skrämmande är det får nog trappa ner på dessa sömntabletter för är rädd för att totalt skämma ut mig någon dag!
Citera
2023-04-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Hur vanligt är det att göra saker på Stilnoct innan läggdags som man inte har en aning om nästa dag?

Jag hade tydligen igår kväll ringt upp flera vänner & pratat om allt mellan himmel och jord, dagen innan hade jag tydligen gått till affären köpt flera påsar chips och godis som låg överallt på golvet, och jag har absolut inget minne av det överhuvudtaget! Lite skrämmande är det får nog trappa ner på dessa sömntabletter för är rädd för att totalt skämma ut mig någon dag!
Been there done that.

Det är inte jättevanligt men det förekommer både på Imovane och Stilnoct även på standardoser ordinerad av läkare och jag känner förutom mig själv till ett par fall som bara har tagit standardos och vaknat upp till totalt kaos utan minne och man vill inte ens veta vad en missbruksdos kan ställa till med.

Livsfarliga tabletter och i min journal är de spärrade på egen begäran och läkaren löste det med att ordinera låg dos Xanor v.b och det skulle förmodligen funka lika bra med låg dos Stesolid nu när Nitrazepam är avregistrerat men en Z analog kommer jag aldrig att stoppa i mig frivilligt igen.
Citera
2023-05-04, 13:27
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Been there done that.

Det är inte jättevanligt men det förekommer både på Imovane och Stilnoct även på standardoser ordinerad av läkare och jag känner förutom mig själv till ett par fall som bara har tagit standardos och vaknat upp till totalt kaos utan minne och man vill inte ens veta vad en missbruksdos kan ställa till med.

Livsfarliga tabletter och i min journal är de spärrade på egen begäran och läkaren löste det med att ordinera låg dos Xanor v.b och det skulle förmodligen funka lika bra med låg dos Stesolid nu när Nitrazepam är avregistrerat men en Z analog kommer jag aldrig att stoppa i mig frivilligt igen.

Har lyckats vara utan nu i några dagar men det är så man får insomnia istället när kroppen är van vid dessa vilket tar hårt på en.

Nej förstår hur du menar, jag menar på benzo i normala doser så får man ju knappast minnesluckor har aldrig hänt mig iallafall även på högre doser och man fungerar normalt, men som du säger på Z-Analoger även på standard doser så blir det väldigt mycket man gör och även skämmiga saker som man nästa dag totalt glömt bort!

Ska se om jag kan få någon mild benzo istället för dessa, för ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt problem med själva sömnen utan det är den underliggande ångesten och en varvade hjärna som är problemet i mitt fall som håller mig vaken.
Citera
2023-05-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Har lyckats vara utan nu i några dagar men det är så man får insomnia istället när kroppen är van vid dessa vilket tar hårt på en.

Nej förstår hur du menar, jag menar på benzo i normala doser så får man ju knappast minnesluckor har aldrig hänt mig iallafall även på högre doser och man fungerar normalt, men som du säger på Z-Analoger även på standard doser så blir det väldigt mycket man gör och även skämmiga saker som man nästa dag totalt glömt bort!

Ska se om jag kan få någon mild benzo istället för dessa, för ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt problem med själva sömnen utan det är den underliggande ångesten och en varvade hjärna som är problemet i mitt fall som håller mig vaken.
Stesolid i låg dos isåfall det är mest sederande undantaget Lorazepam men det lär du nog tyvärr aldrig få ut även om det är den enligt mig bästa Bensodiazepinen för sömn som vi har kvar.
Citera
2023-05-07, 10:36
Medlem
hej bullen!! jag hittade en karta med zolpidem 5 mg (10 st) från aurobindo. kartan är oöppnad, men dess bäst före-datum gick ut 02/2018, så den är med andra ord över 5 år "för gammal".

jag misstänker starkt att det knappast är farligt att käka dem (får väl bara ingen effekt i så fall), men har dem någon faktisk effekt alls?

jag är jättedålig på z-analoger (heter de väl, har jag för mig) och använder inte i normala fall ,men tänkte ändå spara dem ifall de kan fungera. bra att ha när man kör uppehåll från röka och sömnen blir lidande första 4-5 nätterna, kanske.

vad tror flashback? puss på er, era dekadenta sötnötter
Citera
2023-05-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
hej bullen!! jag hittade en karta med zolpidem 5 mg (10 st) från aurobindo. kartan är oöppnad, men dess bäst före-datum gick ut 02/2018, så den är med andra ord över 5 år "för gammal".

jag misstänker starkt att det knappast är farligt att käka dem (får väl bara ingen effekt i så fall), men har dem någon faktisk effekt alls?

jag är jättedålig på z-analoger (heter de väl, har jag för mig) och använder inte i normala fall ,men tänkte ändå spara dem ifall de kan fungera. bra att ha när man kör uppehåll från röka och sömnen blir lidande första 4-5 nätterna, kanske.

vad tror flashback? puss på er, era dekadenta sötnötter
De är säkert lika potenta ännu. Tabletter håller sig bra länge efter utgångsdatum. Om legat torrt, mörkt, rumstemperatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in