2024-07-04, 00:55
Medlem
Förstår inte er som påstår zopiklon rektalt skulle vara en kanonskillnad, känner knappt nämnvärt efter ovanligt hög dos. Detta helt utan tolerans ska tilläggas, är nog uppe i 50 mg totalt.
Citera
2024-07-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Garanterat många alkisar som hade sluppit sitta där dom sitter om dom fått rätt medicin från början.

Tråkigt, men jag vet då jag gått på imo halva mitt liv utan några problem. Tvärtom har den hjälpt mig att klara jobb och vardagliga sysslor. Alltid tagit medicinsk dos och ibland mindre.

Läs på om medicinen och ha respekt för den är mitt bästa råd!

Håller med. Gäller väl dom flesta, att sjukvården idag är så förbannat seg och efterblivna läkare med okunskap som gör felaktiga bedömningar. Fånga upp patienten i tid och medicinera därefter.

Folk gör vad som krävs för att klara av sin vardag, helt enkelt. Recept eller inte.
Citera
2024-07-08, 15:16
Medlem
Dags att bulka grabbar.

Chat GPT:

Om du är 186 cm lång och väger 100 kg, påverkar detta distributionen av zopiklon (Imovane) i din kropp på följande sätt:

Distribution:
Volym av distribution (Vd):

Vid 100 kg och 186 cm är din kroppsvikt över genomsnittet, men inte extremt hög. Detta kan leda till en något större volym av distribution jämfört med en person med lägre kroppsvikt. Zopiklon kan spridas över en större mängd kroppsvävnad och fett, vilket kan påverka koncentrationen av läkemedlet i blodet något.

Fettvävnad:

Eftersom zopiklon är lipofilt (fettlösligt), kan det ackumuleras i fettvävnad. Vid 100 kg är denna påverkan måttlig och inte lika stor som vid betydligt högre vikter, men det kan fortfarande spela en roll i hur läkemedlet distribueras.

-
Eat much. Go fat.
Citera
2024-07-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermalenhund
Förstår inte er som påstår zopiklon rektalt skulle vara en kanonskillnad, känner knappt nämnvärt efter ovanligt hög dos. Detta helt utan tolerans ska tilläggas, är nog uppe i 50 mg totalt.

det finns gayfetiishishtscen där tyska bögar knullar o injecerar imovane i varann o knullar o knarkar

och

NÄSTA GÅNG SKÄR VI HALSEN AV OSS
Citera
2024-07-09, 20:00
Medlem
Fick tjata länge med min psykolog för att till slut få imovane (5 mg) och jag undrar om man kan ta det som ångestdämpande syfte.

Nån som har erfarenheter att ta en liten dos (dela tabletten till 2,5 mg? Om det inte är på natten?
Citera
2024-07-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Fick tjata länge med min psykolog för att till slut få imovane (5 mg) och jag undrar om man kan ta det som ångestdämpande syfte.

Nån som har erfarenheter att ta en liten dos (dela tabletten till 2,5 mg? Om det inte är på natten?
Jo det går alldeles utmärkt rent teoretiskt då den ångestdämpande effekten i Imovane är god men det är ytterst korkat att springa runt med insomningstabletter i kroppen dagtid och dessutom så är 2,5 mg en väldigt låg dos om vi pratar ångestdämpning.
Citera
2024-07-14, 09:07
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:

Fungerar bra som ångestdämpande precis som zolpidem gör med. Men precis som med allt annat som tar bort ångest oro och liknande så är det lätt att fastna i det så var försiktig. Ta då enbart när det verkligen är extremt illa vid ångest.

Sen skulle jag inte rekommendera någon Z drog egentligen överhuvudtaget för ångest, eftersom det kan spåra ur väldigt fort med dom & nästa morgon har du inget minne överhuvudtaget vad du gjort. Jag har god erfarenhet av idiotiska saker man gjort & totalt skämt ut sig under påverkan av både imovane & stilnoct och det är inte roligt!
Senast redigerad av Thraxx 2024-07-14 kl. 09:08. Anledning: Felstavat
Citera
2024-07-15, 19:08
Medlem
Kratom och imovane boostar varandra i effekt och längd.

Nu vet ni det så gör ni vad ni vill med den infon.
Citera
2024-07-18, 20:09
Medlem
Citat:

Tiden de ger effekt är så kort att det verkligen inte är värt det. Din ångest kommer snabbt bli värre och paketet tomt. Om 5mg funkar för din sömn så spara dem till att säkra nätterna så tacklar du ångest bättre på dagarna.
Citera
2024-07-18, 20:14
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Dum idé. Det är väldigt beroende framkallande och inte dess syfte.
Jag skulle isåfall rekommendera att ta det på kvällen när du har mycket ångest så du kan få en god natt sömn.
Dessutom kommer dom ta slut relativt snabbt om du börjar knapra på dagen o måste höja dosen. Kommer din läkare skriva ut så du kan ta varje dag?
Citera
2024-08-05, 23:59
Medlem
Citat:
Garanterat många alkisar som hade sluppit sitta där dom sitter om dom fått rätt medicin från början.

Tråkigt, men jag vet då jag gått på imo halva mitt liv utan några problem. Tvärtom har den hjälpt mig att klara jobb och vardagliga sysslor. Alltid tagit medicinsk dos och ibland mindre.

Läs på om medicinen och ha respekt för den är mitt bästa råd!
Jag tog också mycket Imovane en tid för att sova då jag var uppvarvad. ADHD, PTSD och Bipolär 2 (tveksamma). Jag blev beroende och fick inte effekt ibland och börja ta dagtid för sova eller bli seg. Så när jag låg inne så avgiftades jag med Stesolid. Det funkade med nedtrappning m.m. Och jag blev fri. Hade Seroquel som hjälpte mig däcka.

Varit medicinfri i flera år när jag tvärt slutade då. Går på Elvanse nu men ibland mår jag så dåligt av den med att jag nu t.ex. minskat dosen. Jag fick Imovane igen trots min historia och jag ville verkligen inte ha benzo då jag anser att mediciner allmänt är skit. Men nu när jag fått sova och känner den känslan, underbara känslan, sömnig så ville jag ta alla dagar istället för 5 dagar med 2 dagars paus för att inte utveckla intolerans. Jag gör mitt bästa nu i två dagar med regnljud att somna till men jag ligger i sängen fram till midnatt och somnar någon gång då efter flertal timmar men vaknar också flertal gånger.

Med Imovane känner jag trötthet och ruset som får mig att känna mig sömnig. Och sova nätterna ut.

Nu har jag inte lyckats pausa de 2 dagarna åt gången igen och försöker härda ut tills nästa period att få ut medicinen igen….

Vill ju inte bli beroende av skit usch jag ogillar sånt. Men jag vill sova bort min hjärna. Hade jag inte barn hade jag velat sova och aldrig vakna men det är inte möjligt.

Jag vill sova bort min OCD/GAD hjärna. Den är aldrig tyst!

Ska man be om seroquel igen? Kanske gör den mig bättre på andra håll också? Vet inte längre vad det är med mig mer än att jag bara vill vara ”normal”.
Citera
2024-08-09, 14:15
Medlem
Citat:
Exakt!
Flumfaktorn är noll och man mår bra i flera dagar (i alla fall jag) vilket reducerar intaget kraftigt.

Xanor funkar oxå, men skulle inte röra dom med tång ens pga hur jävla lömska dom är. Fattar att det är lätt att bli beroende av dom just för att man måste fylla på så ofta. Smart gjort av läkemedelsbolaget, men ett stort ansvar ligger hos läkarna att informera om detta.

Vet att många köper svart och skiter i det, men ikto är fan svårt att få tag på och många torskar nog pga detta.
Vad snackar ni om? Imovane har sjukt hög flumfaktor om man är vaken på det? Eller funkar kroppar så olika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in