Citat:
Ursprungligen postat av
Beroendeavsnus
Garanterat många alkisar som hade sluppit sitta där dom sitter om dom fått rätt medicin från början.
Tråkigt, men jag vet då jag gått på imo halva mitt liv utan några problem. Tvärtom har den hjälpt mig att klara jobb och vardagliga sysslor. Alltid tagit medicinsk dos och ibland mindre.
Läs på om medicinen och ha respekt för den är mitt bästa råd!
Jag tog också mycket Imovane en tid för att sova då jag var uppvarvad. ADHD, PTSD och Bipolär 2 (tveksamma). Jag blev beroende och fick inte effekt ibland och börja ta dagtid för sova eller bli seg. Så när jag låg inne så avgiftades jag med Stesolid. Det funkade med nedtrappning m.m. Och jag blev fri. Hade Seroquel som hjälpte mig däcka.
Varit medicinfri i flera år när jag tvärt slutade då. Går på Elvanse nu men ibland mår jag så dåligt av den med att jag nu t.ex. minskat dosen. Jag fick Imovane igen trots min historia och jag ville verkligen inte ha benzo då jag anser att mediciner allmänt är skit. Men nu när jag fått sova och känner den känslan, underbara känslan, sömnig så ville jag ta alla dagar istället för 5 dagar med 2 dagars paus för att inte utveckla intolerans. Jag gör mitt bästa nu i två dagar med regnljud att somna till men jag ligger i sängen fram till midnatt och somnar någon gång då efter flertal timmar men vaknar också flertal gånger.
Med Imovane känner jag trötthet och ruset som får mig att känna mig sömnig. Och sova nätterna ut.
Nu har jag inte lyckats pausa de 2 dagarna åt gången igen och försöker härda ut tills nästa period att få ut medicinen igen….
Vill ju inte bli beroende av skit usch jag ogillar sånt. Men jag vill sova bort min hjärna. Hade jag inte barn hade jag velat sova och aldrig vakna men det är inte möjligt.
Jag vill sova bort min OCD/GAD hjärna. Den är aldrig tyst!
Ska man be om seroquel igen? Kanske gör den mig bättre på andra håll också? Vet inte längre vad det är med mig mer än att jag bara vill vara ”normal”.