2021-08-31, 18:56
Medlem
Är det möjligt att få andningsdepression på z-analoger?

Benzo kan man ju få det på. Men fattar inte riktigt hur, det verkar krävas rätt stora mängder.

Zopiklon:
Tog 7,5 mg för fem timmar sedan
Halveringstiden gör att det nu är 3,25 mg kvar i kroppen
Då borde man kunna addera 3,25mg för att komma upp i 7,5 mg igen utan problem, eller hur?
Citera
2021-08-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenial

Benzo kan man ju få det på. Men fattar inte riktigt hur, det verkar krävas rätt stora mängder.

Zopiklon:
Då borde man kunna addera 3,25mg för att komma upp i 7,5 mg igen utan problem, eller hur?
Det fungerar inte exakt så. Det är skillnad på halveringstid kontra medicinens verkningstid.

Jag som tex äter en Bensodiazepin dagligen som har ca 12 timmars medicinsk verkan men har en betydligt längre halveringstid måste ta en dos morgon och kväll för att få effekt i 24 timmar.

Eftersom att jag tar en dos morgon och kväll och om halveringstiden skulle vara avgörande så skulle jag inte stå på benen nu utan leva i en tokbenzad tillvaro.

Om jag potentiellt sett skulle ta en tablett och göra uppehåll i flera dagar så skulle jag vara spik nykter men det skulle synas att jag har benso i blodet vid ett eventuellt blod eller pisseprov typ 4 dagars senare pga halveringstiden.

Imovane har ju en medicinsk verkan som ligger på ca 6 timmar så du borde snart vara nykter även om du har Imovane kvar i blodet.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-08-31 kl. 20:40.
Citera
2021-08-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det fungerar inte exakt så. Det är skillnad på halveringstid kontra medicinens verkningstid.

Jag som tex äter en Bensodiazepin dagligen som har ca 12 timmars medicinsk verkan men har en betydligt längre halveringstid måste ta en dos morgon och kväll för att få effekt i 24 timmar.

Eftersom att jag tar en dos morgon och kväll och om halveringstiden skulle vara avgörande så skulle jag inte stå på benen nu utan leva i en tokbenzad tillvaro.

Om jag potentiellt sett skulle ta en tablett och göra uppehåll i flera dagar så skulle jag vara spik nykter men det skulle synas att jag har benso i blodet vid ett eventuellt blod eller pisseprov typ 4 dagars senare pga halveringstiden.

Imovane har ju en medicinsk verkan som ligger på ca 6 timmar så du borde snart vara nykter även om du har Imovane kvar i blodet.

Okej, tack för svar! Men vad gäller vid andningsdepression då? Hur mycket måste man äta för att det ska hända?
Citera
2021-08-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenial

Zopiklon:
Har du tolerans på något är andeingsdepression inget vanligt. Jag hade dragit trre liter vin (minst) och sen tänkte jag sova och knaprade i mig sju mg alprazsolam. Ringde giftinformationscentralen som at att det är ingen fara, gå du och lägg dig och sov!
Citera
2021-09-01, 18:49
Medlem
Jag är intresserad av att veta vad som krävs för att få andningsdepression på enbart Imovane? Alltså hur mycket måste man käka för att andningsdepression ska inträffa?

Nej jag är inte suicidal utan jag är en nojjig Imovane användare. Jag äter 7,5 mg och ibland när jag inte somnar så har jag en halv 7,5mg till. Ringde giftinformationscentralen som sa att det var lugnt. Men säg att man skulle vilja testa att ta två st 7,5 någon gång - finns det risk för andningsdepression då?

Grejen är att jag inte fattar detta med andningsdepression och informationen är typ "Blanda inte Imovane med alkohol eller andra läkemedel för du kan få andningsdepression"

Jaha, men är Imovane livsfarligt då eller vad?
Vart går gränsen liksom, skulle vilja ha mer och tydligare information
Citera
2021-09-01, 18:53
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Läkare rekommenderar att man inte bör ta mer än 2 *7,5mg imovane, påstår att det blir ingen bättre effekt även om man överskrider denna dos.

MVH
Citera
2021-09-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifens
Jag är intresserad av att veta vad som krävs för att få andningsdepression på enbart Imovane? Alltså hur mycket måste man käka för att andningsdepression ska inträffa?

Nej jag är inte suicidal utan jag är en nojjig Imovane användare. Jag äter 7,5 mg och ibland när jag inte somnar så har jag en halv 7,5mg till. Ringde giftinformationscentralen som sa att det var lugnt. Men säg att man skulle vilja testa att ta två st 7,5 någon gång - finns det risk för andningsdepression då?

Grejen är att jag inte fattar detta med andningsdepression och informationen är typ "Blanda inte Imovane med alkohol eller andra läkemedel för du kan få andningsdepression"

Jaha, men är Imovane livsfarligt då eller vad?
Vart går gränsen liksom, skulle vilja ha mer och tydligare information
Du behöver inte noja för andningsdepression även om du så tar 15 mg direkt, det gör tex min granne varenda natt. Min mormor brukar göra som dej dvs ta 7.5 mg samt en halv till om hon vaknar mitt i natten. Jag har som mest tagit 25 mg i ett svep och en hel del annat ovanpå det när jag gick på Imovane.

Jag vet på ett ungefär vad som skulle krävas för att det skall inträffa men det vill jag inte delge här ifall någon stackars självmordsbenägen person skulle sitta här och läsa.

Den största risken om man överdoserar är att man i bästa fall har gått i sömnen och "bara" ställt till med en jävla oreda i sitt hem utan att minnas ett skit. Har du riktig otur så kan du vakna upp någon helt annanstans tex naken utomhus. Det är dock ett vanligare fenomen på Stilnoct men förekommer på Imovane också.

Imovane är en rätt säker medicin men ta inte mer än vad din läkare har ordinerat ändå som jag brukar säga.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-09-01 kl. 23:11.
Citera
2021-09-02, 09:12
Medlem
Kan jag ta imovane 2 dagar i veckan utan att öka toleransen? 3 dagar tom?

Dagtid alltså..
Citera
2021-09-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBooksTuttar
Kan jag ta imovane 2 dagar i veckan utan att öka toleransen? 3 dagar tom?

Dagtid alltså..

Tog 4 7.5 idag. Bra effekt idag. Men tredje gången denna vecka jag tar. Tror inte det kommer funka i längden. Vill hålla nere toleransen. Från nästa vecka ska jag stålsätta mig för 2 dagar. Om inte 2 dagar funkar är jag fucked.
Citera
2021-09-02, 18:59
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBooksTuttar
Tog 4 7.5 idag. Bra effekt idag. Men tredje gången denna vecka jag tar. Tror inte det kommer funka i längden. Vill hålla nere toleransen. Från nästa vecka ska jag stålsätta mig för 2 dagar. Om inte 2 dagar funkar är jag fucked.
Det där är inte bra, kommer gå åt helvete om du inte skärper dig.
Sluta nu är mitt råd, z-analoger är faktiskt inget man ska leka med.
Citera
2021-09-03, 13:45
Medlem
Mrnice85s avatar
Hej jag var så beroende utav zopiklon,vill bara säga att det är ett rent helvete att sluta med zopiklon.livet har så mycket mer att ge än att dränka sina sorger med tabl. Nollade ifrån zopiklon 2008,var tvungen att käka stesolid för att kunna trappa ut zopiklon
Citera
2021-09-03, 14:16
Medlem
Mrnice85s avatar
Halverings tiden är så låg på zopiklon eller Imovane,det är därför som man får sådan abstinens.jag trappade ner ifrån ca 25 mg stesolid ,tog över ett halvår att trappa ut zopiklonet med hjälp utav stesolid.kämpa på alla som trappar ut zopiklon eller försöker att sluta med benzo-analoger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in