Citat:
Ursprungligen postat av
Vxn
Svårt att få dessa utskrivet via vårdcentral?
Har varit inskriven på öppenpsykatrin. Vid övergång till vc efter en tids behandling så vägrar vårdcentralen skriva ut just för beroenderisken. Vet inte om det är värt att byta heller, om det är samma typ av bemötande. Har inget missbruk utan äter tabletterna som ordinerat av läkare. Sömnen är väsentlig för min del för att bibehålla min hälsa.
Vart får ni andra utskrivet? Om någon kan skicka en rek av privatklinik/läkare i PM som skriver ut Imovane i Västra Götaland så hade det varit guld. Nytt jobb så hade varit skönt att få sova, iallafall initialt.
Ja det är generellt sett svårare, dock inte omöjligt att få Z analoger utskrivna från en VC än från psykiatrin. Min mormor tex har aldrig varit psykpatient men fått sin dagliga kvällsdos Imovane utskrivet av VC läkare sedan 90 talet.
Hade jag varit du så hade jag bytt läkare, det
har iallafall fungerat för mig när jag mött någon tjurig djävel till psykiater vid något enstaka tillfälle som har ifrågasatt mina diagnoser och medicinering.Kom dock ihåg att väldigt många läkare är lika anti Z analoger som de är anti benso idag.
Ett litet tips så här generellt är väletablerade läkare i medelåldern av båda könen från de forna öststaterna alt en äldre svensk herre nära pensionsåldern som har varit med ett tag, de brukar vara mer generösa med klassade mediciner. Undvik för allt i världen yngre svenska kvinnliga läkare.
Jag lider av kronisk insomnia och fick mitt första recept efter min första vända som slutenvårdspatient pga svår sömnbrist.
Kom tillbaka en vecka senare och ville bli inlagd igen pga sömnen men knatade istället ifrån psykakuten med ett recept på 8 st 100 pack Imovane a 5 mg, förmodligen för att de ville spara en vårdplats.