2019-02-12, 13:34
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245
Blir inte alls trött av Imovane, någon som har samma erfarenhet och kan berätta om man inte heller blir så trött av Stilnoct?

Trött och trött. Man blir ju "lugnare". Det är till för insomning. Så det är knappast så att du tar en tablett och faller i narkos utan du tar en tablett, lägger dig i sängen, blundar, och somnar in innan du vet om det.
Citera
2019-02-12, 15:04
Medlem
kunde beställa 7.5mg Zopiclone Orion på Apotekets hemsida
får dock så grym metallsmak i munnen av dem

har haft stilnoct innan men hade mycket minnesluckor och förlorade verklighetsförankring så de var väll ännu värre

finns det något tredje alternativ?
Citera
2019-02-12, 17:33
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag har kommit över ett packe Imovane. Aldrig ätit dessa tidigare. Hur mycket ska jag äta om jag vill må lite gott men ändå vara funktionsduglig imorron vid 6-7?
Citera
2019-02-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag har kommit över ett packe Imovane. Aldrig ätit dessa tidigare. Hur mycket ska jag äta om jag vill må lite gott men ändå vara funktionsduglig imorron vid 6-7?
Sent ute, men skulle börja med 1 max 2. Föreslår 1, men ska du må gott också så får jag väl föreslå 2. Lycka till.
Citera
2019-02-13, 08:19
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FGall
Sent ute, men skulle börja med 1 max 2. Föreslår 1, men ska du må gott också så får jag väl föreslå 2. Lycka till.

Tack för svar. Jag åt en igår och kännde ingenting så testar 2 vid nästa tillfälle
Citera
2019-02-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Tack för svar. Jag åt en igår och kännde ingenting så testar 2 vid nästa tillfälle

Ta det försiktigt bara. Är man inte det så sitter man sen och är lika skön på 5 som man brukade vara på 2.
Edit: går det så långt så är det ett helvete att stiga upp morgonen därpå. Det vill du undvika.
Citera
2019-02-14, 11:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Frågor kring tillgången på apotek tas i (FB) Mitt läkemedel är restnoterat, vad göra/ersätta det med (samlingstråd) tråden./mod
Citera
2019-02-14, 14:41
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag har också fått zolpidem eftersom zopiklon är restat. Jag har en del zopiklon kvar och undrar om någon har testat att blanda dessa två substanser i sömnsyfte och hur det fungerade för er? Jag tänkte om jag tar 5mg zolpidem och 3.75 mg zopiklon, för att på så sätt få mina zopiklon att räcka längre.

Annars kan jag så klart bara köra 7.5 zopiklon och 10 zolpidem andra nätter, men zolpidem har ju mycket kortare halveringstid, så om man blir väckt kan det bli svårt att somna om. Därför tänker jag att det kanske kan vara en bra idé att blanda dem?
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2019-02-14 kl. 14:45.
Citera
2019-02-15, 16:37
Medlem
Är det vanligt att man blir aggressiv av imovane? Jag blir arg sjukt lätt dagen efter. Och jag är alltid lugn och snäll vanligtvis. I Torsdags fick jag ett utbrott på jobbet och skällde ut en så håret nästan fladdrade på han. Skrek och levde.

Någon som haft liknande bekymmer?
Citera
2019-02-15, 17:03
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Jag har också fått zolpidem eftersom zopiklon är restat. Jag har en del zopiklon kvar och undrar om någon har testat att blanda dessa två substanser i sömnsyfte och hur det fungerade för er? Jag tänkte om jag tar 5mg zolpidem och 3.75 mg zopiklon, för att på så sätt få mina zopiklon att räcka längre.

Annars kan jag så klart bara köra 7.5 zopiklon och 10 zolpidem andra nätter, men zolpidem har ju mycket kortare halveringstid, så om man blir väckt kan det bli svårt att somna om. Därför tänker jag att det kanske kan vara en bra idé att blanda dem?
Det kan du visserligen, men räkna med att toleransen ökar fortare än vid intag av enbart en. Förslagsvis kanske du kan testa med enbart zopiklon? Men vid sporadiskt bruk ser jag ingen större risk än möjligtvis minnesluckor. Bör vara lugnt i de doserna dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Är det vanligt att man blir aggressiv av imovane? Jag blir arg sjukt lätt dagen efter. Och jag är alltid lugn och snäll vanligtvis. I Torsdags fick jag ett utbrott på jobbet och skällde ut en så håret nästan fladdrade på han. Skrek och levde.

Nej, det är ingen vanlig biverkning. Med tanke på imovanes korta rustid så var det troligtvis inte imovane som påverkade ditt beteende.
Citera
2019-02-15, 19:28
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Nej, det är ingen vanlig biverkning. Med tanke på imovanes korta rustid så var det troligtvis inte imovane som påverkade ditt beteende.
Svara inte om du inte har en jävla aning om vad du pratar om.

Jo, Imovane kan visst påverka humöret, både under verkningstid och dagen efter.

Aggressivitet står tom med som ”sällsynt biverkning” på fass.
Citera
2019-02-15, 19:52
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar

Går att blanda ja.
Börja med din dos av zopiklon, låt det gå 20-30min, ta sedan resterande dos av zolpidem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in