2019-06-21, 16:25
Medlem
Stämmer det att apoteken har problem med att levera stilnoct eller imovane? Jag har andra uppgifter. Mvh
Citera
2019-06-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Stämmer det att apoteken har problem med att levera stilnoct eller imovane? Jag har andra uppgifter. Mvh
Stämmer.

Först var det svårt att få ut 5mg men gick att få 7.5mg. Sen blev det plötsligt svårt att få 7.5mg men det fanns 5mg.

Beror tydligen på nån jävla skitsak, enligt mitt apotek, en ”skyddsflärp” som tydligen ska finnas på läkemedelsaskar nu, typ det löjligaste jag hört.. alltså de där två små fläpparna på varje invikning som gör att asken inte öppnas så lätt.

Aja, tack gode gud att xanor aldrig tar slut. Imovanen klarar jag mig utan.
Citera
2019-06-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOdmjuke
Stämmer.

Först var det svårt att få ut 5mg men gick att få 7.5mg. Sen blev det plötsligt svårt att få 7.5mg men det fanns 5mg.

Beror tydligen på nån jävla skitsak, enligt mitt apotek, en ”skyddsflärp” som tydligen ska finnas på läkemedelsaskar nu, typ det löjligaste jag hört.. alltså de där två små fläpparna på varje invikning som gör att asken inte öppnas så lätt.

Aja, tack gode gud att xanor aldrig tar slut. Imovanen klarar jag mig utan.

Men den där förseglingen har ju suttit där nu på de senaste två paketen jag hämtat ut, men ändå är dom ju fortfarande restnoterade
Citera
2019-06-22, 02:20
Medlem
Aggrossivs avatar
Om ni vill få ett perspektiv på hur svårt det kan vara för många att träffa en riktig läkare i det här landet... 10 år tog det innan jag slapp högskoleprovsfuskare. Hon har hjälpt mig med ALLT. Nästan lite kär i henne. Vilken intelligent kvinna. Är påväg tillbaka på alla sätt(jobb, sömn, rutiner) tack vare hennes kunskap och lagom dos medmänsklighet. Trots att hon såg i min journal att jag tog ett snedsteg för ett tag sedan och gjorde misstaget att söka hjälp för lite problem med opiater då jag förlorat en närstående - så skriver hon för fan ut en liten ask sömntabletter om jag behöver det ibland utan att bråka. Det borde inte vara någon biggie, varför är de det? Blir man beroende av z-analoger så sover man dåligt i en vecka, åker seriöst folk in och bölar över det? Av 10 läkare så kan jag dock garantera - som sagt har träffat många genom åren så det är inget jag tar ur röven - att 9 av dessa hade använt den lilla journalanteckninngen som nåt slags vapen istället. Du har missbrukat opiater en gång i tiden och det enda du får är Propavan, Hej då.
Sorry för off topic, är bara glad.

Ont:Stilnoct föredrar jag nu för tiden. Var aktiv här för många år sedan, typ 2013-2014 och föredrog Imovane men den slutade bara fungera en dag. Fungerar inte ens 5 år senare, och detta har många på FB varit inne på förr, Stormorfar t.ex. pratade en del om det(RIP). Men så är det. Ska hämta ut en ask Stilnoct när dessa jävla röda dagar är slut, ska börja jobba nästa vecka efter 6 års arbetslöshet.
Citera
2019-06-22, 02:26
Medlem
Aggrossivs avatar
Hoppas Stilnoct finns i lager i alla fall? Har hört om problemen med Imovane i år. Jag spyr av typ alla andra märken, något med bindemedlen. Min underbara läkare skriver ut det billigaste men det är inga problem att byta. Så jag ser alltid till att välja originalet. Går ju inte att kolla i FASS om det finns i lager, otroligt. Har för mig att det inte var några problem förr. Men jag tror att någon sa att om man har det på recept kan man ringa apoteket och kolla om det finns i lager, eller på något annat apotek i sin stad?
Senast redigerad av Aggrossiv 2019-06-22 kl. 02:29.
Citera
2019-06-22, 14:13
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrossiv
Hoppas Stilnoct finns i lager i alla fall? Har hört om problemen med Imovane i år. Jag spyr av typ alla andra märken, något med bindemedlen. Min underbara läkare skriver ut det billigaste men det är inga problem att byta. Så jag ser alltid till att välja originalet. Går ju inte att kolla i FASS om det finns i lager, otroligt. Har för mig att det inte var några problem förr. Men jag tror att någon sa att om man har det på recept kan man ringa apoteket och kolla om det finns i lager, eller på något annat apotek i sin stad?

zopiklon 22/7
Imovane 24/7

kommer dem in i lager på apoteket
Citera
2019-06-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Men den där förseglingen har ju suttit där nu på de senaste två paketen jag hämtat ut, men ändå är dom ju fortfarande restnoterade
Precis. Mig veterligen har de där ”fläpparna” funnits på vartenda paket i typ 20 år.. låter helt absurt för mig. Ett par månader innan det när jag frågade samma sak, påstod en annan kvinna - på samma apotek, att det berodde på att Imovane saknade nån speciell design/varningstext som tydligen krävdes... vilket låter typ lika absurt.
Citera
2019-06-22, 23:46
Medlem
Citat:
Precis. Mig veterligen har de där ”fläpparna” funnits på vartenda paket i typ 20 år.. låter helt absurt för mig. Ett par månader innan det när jag frågade samma sak, påstod en annan kvinna - på samma apotek, att det berodde på att Imovane saknade nån speciell design/varningstext som tydligen krävdes... vilket låter typ lika absurt.

Förseglingen (klisterlappen) har inte funnits på paketen förut men det har ju kommit in mindre leveranser med zopiklon nu de senaste månaderna, och på dom har det suttit klisterlapp.
Så förpackningarna borde ju vara godkända nu, iaf på zopiklon pilum, men ändå så lyckas dom tydligen inte få produktionen i fas för det är ju fortfarande slut.

Allt skulle ju vara klart i mars/april men sen dess har ju datumet bara skjutits fram längre och längre.
Och de nuvarande satta datumen i juli lär väl snart ändras igen, det skulle inte förvåna mig.
Citera
2019-06-23, 00:58
Medlem
Citat:
Förseglingen (klisterlappen) har inte funnits på paketen förut men det har ju kommit in mindre leveranser med zopiklon nu de senaste månaderna, och på dom har det suttit klisterlapp.
Så förpackningarna borde ju vara godkända nu, iaf på zopiklon pilum, men ändå så lyckas dom tydligen inte få produktionen i fas för det är ju fortfarande slut.

Allt skulle ju vara klart i mars/april men sen dess har ju datumet bara skjutits fram längre och längre.
Och de nuvarande satta datumen i juli lär väl snart ändras igen, det skulle inte förvåna mig.
Öööh..vilken klisterlapp pratar du om? Har de börjat klistra igen paketen nu? Det har jag aldrig varit med om. Jag pratar om de två spärrhakarna som är utskurna ur ”änd-invikningen” för att paketet inte ska öppnas så lätt. Typ....
Citera
2019-06-23, 15:36
Medlem
Citat:
Öööh..vilken klisterlapp pratar du om? Har de börjat klistra igen paketen nu? Det har jag aldrig varit med om. Jag pratar om de två spärrhakarna som är utskurna ur ”änd-invikningen” för att paketet inte ska öppnas så lätt. Typ....

Ja, på de senaste två paketen jag hämtat ut så sitter det nu en klisterlapp över öppningarna som inte inte funnits innan.
Citera
2019-06-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ja, på de senaste två paketen jag hämtat ut så sitter det nu en klisterlapp över öppningarna som inte inte funnits innan.
Ok. Det var nytt för mig.

Men verkar ändå fishy, det finns ju inga andra paket som har sådana mig veterligen. Varför skulle just imovane få säljstopp för något sånt. Luktar skumt....
Citera
2019-06-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ok. Det var nytt för mig.

Men verkar ändå fishy, det finns ju inga andra paket som har sådana mig veterligen. Varför skulle just imovane få säljstopp för något sånt. Luktar skumt....

Ja allt det här som varit med imo/zop verkar fishy, särskilt när det nu har passerat över 6 månader och det fortfarande är problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in