2020-05-13, 21:51
Medlem
Lite nyfiken, jag har tidigare haft både stilnoch och zopiklon för sömnproblem utskrivet åt mig(allternativ till att vara vaken hela natten om insomningen blev störd). Kan förstå stilnocht, då man vaknade efter den kändes det som typ bästa nattens sömn någonsin, men zopiklon? Tog jag en sån så somnade jag helt enkelt och vaknade som jag brukade då jag somnade av mig själv. Får man liksom en tripp eller nåt av zopiklon? (Gick på sömnkurs och behöver inte de tabletterna längre)
Citera
2020-05-15, 05:59
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Lite nyfiken, jag har tidigare haft både stilnoch och zopiklon för sömnproblem utskrivet åt mig(allternativ till att vara vaken hela natten om insomningen blev störd). Kan förstå stilnocht, då man vaknade efter den kändes det som typ bästa nattens sömn någonsin, men zopiklon? Tog jag en sån så somnade jag helt enkelt och vaknade som jag brukade då jag somnade av mig själv. Får man liksom en tripp eller nåt av zopiklon? (Gick på sömnkurs och behöver inte de tabletterna längre)

Hakar på lite i din frågeställning. Det gäller Imovane el. zopiklon som substansen ju heter.
Har en bekant som slirar iväg en massa konstiga sms till mig i natt. Misstänker att persoen dricker vin och tar zopiklon. Är det en vanlig kombo och vad blir i såna fall utkomsten?, är det en skön kombo för den som blandar vin och Imovane? Är sjukt tacksam ifall nån kan svar på det.
Citera
2020-05-15, 20:00
Medlem
Hur många zopiklon 7.5mg behöver jag ta för att somna efter en liten dos tjack tror ni?
Citera
2020-05-15, 21:07
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
efter cirka 5 sekunder av forskning verkar det som att zaleplon inte är narkotikaklassat, stämmer det?
Citera
2020-05-15, 21:09
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Hur många zopiklon 7.5mg behöver jag ta för att somna efter en liten dos tjack tror ni?
beror på hur många du behöver för att somna vanligtvis, skulle säga så många plus 1-2 stycken.
Citera
2020-05-15, 21:23
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Hakar på lite i din frågeställning. Det gäller Imovane el. zopiklon som substansen ju heter.
Har en bekant som slirar iväg en massa konstiga sms till mig i natt. Misstänker att persoen dricker vin och tar zopiklon. Är det en vanlig kombo och vad blir i såna fall utkomsten?, är det en skön kombo för den som blandar vin och Imovane? Är sjukt tacksam ifall nån kan svar på det.

Ja, det är en vanlig kombination. Alkohol och zopiklon förstärker varandras effekten så att man blir väldigt påverkad. Lätt att tappa kontrollen och hitta på lite alla möjliga hyss, ramla och slå sig, drabbas av minnesluckor, bli aggressiv osv. Sök här på FB och du kommer få läsa en massa skräckhistorier på vad folk har gjort påverkde av detta.
Citera
2020-05-15, 22:26
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
efter cirka 5 sekunder av forskning verkar det som att zaleplon inte är narkotikaklassat, stämmer det?
Det är inte narkotikaklassat men receptbelagt, det är ett avregistrerat läkemedel.
Citera
2020-05-17, 00:33
Medlem
Citat:
beror på hur många du behöver för att somna vanligtvis, skulle säga så många plus 1-2 stycken.
Går ju inte ge ett så enkelt svar på det. Beror ju på vilket tjack, hur mkt, hur tillvänjd man är på tjacket och på tabletter osv
Citera
2020-05-17, 00:35
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Går ju inte ge ett så enkelt svar på det. Beror ju på vilket tjack, hur mkt, hur tillvänjd man är på tjacket och på tabletter osv
självklart är det så, tänkte mer som någon sorts riktlinje typ.
Citera
2020-05-17, 01:46
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
självklart är det så, tänkte mer som någon sorts riktlinje typ.
Generella svaret är väl ändå "Nej"? Alt. om man befinner sig i sen "afterglow" av amfetaminet, då kan z-analoger fungera emot stim.

Du väcker bara ett blandmissbruk om du är stimulerad och börjar poppa neråt-tabletter.
Citera
2020-05-17, 01:59
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Generella svaret är väl ändå "Nej"? Alt. om man befinner sig i sen "afterglow" av amfetaminet, då kan z-analoger fungera emot stim.

Du väcker bara ett blandmissbruk om du är stimulerad och börjar poppa neråt-tabletter.
man brukar väll inte gå och lägga sig mitt i rushen?
det är väll mer under efterstimulansen man kan vilja lägga sig tänker jag och då funkar de flesta gaba preparat (för mig åtminstonde).
Citera
2020-05-17, 02:06
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
man brukar väll inte gå och lägga sig mitt i rushen?
det är väll mer under efterstimulansen man kan vilja lägga sig tänker jag och då funkar de flesta gaba preparat (för mig åtminstonde).
Som jag skrev, varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in