Citat:
Ursprungligen postat av
biffolo
Har tagit 10mg stilnoct varje kväll i sexton månader och för mig fungerar det prima. Alla bensodiazepiner och z-analoger förutom just zolpidem får jag en grym tolerans på efter bara nån dag. T.ex zopiklon och zaleplon måste jag ha uppehåll flera dagar i veckan eller dubbla dosen varannan dag.
Den enda gången jag får tolerans är om jag tar mer än 10mg i ett svep.
Och nej, det är inte placebo. Kan ju inte säga att jag sover som en stock men det tar iallafall inte flera timmar att somna och jag sover typ sex-sju timmar totalt, vilket är helt underbart för att vara jag.

Tänk att tolerans fungerar så olika på olika substanser och personer. Väldigt intressant.
Har polare som också kan ta det flera dagsr irad, inte månader dock men typ ett par veckor.
Jag kör ju som sagt 3 dar i veckan, man brukar ju alltid känna att nocten kommer smygande mellan 15-30 min.
Hade zolpidem meda eller nå sånt som fungera skit bra, hämtade sen ut zolpidem rathiparm som inte verka alls, även fast jag tog meda 2 dar innan den första dan. Trodde de va skitpiller, hämtade ut vanliga noct för en vecka sedan, fortfarande ingen känsla av att dom verkar men har dock somnat. Vilket jag inte gjorde på rathioparm.
Misstänker jag börjar bli lite smått beroebde av dom, hade rätt jobbig ångest stora delar av dagarna både i måndags och igår. Ska försöka låta bli dom tills söndag och testa igen.