2018-02-08, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Även varannan dag kan bli mycket, tror mer på att köra några dagar och sen ta lite längre uppehåll (även om jag själv äter nästan dagligen)

Tycker inte nocten funkar varje dag, tar jag två dagar irad måste jag genast ta högre dos.
Citera
2018-02-08, 08:37
Medlem
biffolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Tycker inte nocten funkar varje dag, tar jag två dagar irad måste jag genast ta högre dos.
Har tagit 10mg stilnoct varje kväll i sexton månader och för mig fungerar det prima. Alla bensodiazepiner och z-analoger förutom just zolpidem får jag en grym tolerans på efter bara nån dag. T.ex zopiklon och zaleplon måste jag ha uppehåll flera dagar i veckan eller dubbla dosen varannan dag.
Den enda gången jag får tolerans är om jag tar mer än 10mg i ett svep.
Och nej, det är inte placebo. Kan ju inte säga att jag sover som en stock men det tar iallafall inte flera timmar att somna och jag sover typ sex-sju timmar totalt, vilket är helt underbart för att vara jag. Tänk att tolerans fungerar så olika på olika substanser och personer. Väldigt intressant.
Citera
2018-02-08, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Vilken dos? Har själv 7,5 och aldrig känt myset många beskriver. Anat ångestlindring men inte detta som exempelvis du och andra skriver.
Misstänker att jag stoppade i mig en 7.5a till men max 15mg, vilket är otroligt att jag känner så mycket på, tex igår kände jag ingenting... men det kändes verkligen betydligt finare än rohypnol (så brukar det givetvis inte kännas)
Citera
2018-02-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
Har tagit 10mg stilnoct varje kväll i sexton månader och för mig fungerar det prima. Alla bensodiazepiner och z-analoger förutom just zolpidem får jag en grym tolerans på efter bara nån dag. T.ex zopiklon och zaleplon måste jag ha uppehåll flera dagar i veckan eller dubbla dosen varannan dag.
Den enda gången jag får tolerans är om jag tar mer än 10mg i ett svep.
Och nej, det är inte placebo. Kan ju inte säga att jag sover som en stock men det tar iallafall inte flera timmar att somna och jag sover typ sex-sju timmar totalt, vilket är helt underbart för att vara jag. Tänk att tolerans fungerar så olika på olika substanser och personer. Väldigt intressant.

Har polare som också kan ta det flera dagsr irad, inte månader dock men typ ett par veckor.

Jag kör ju som sagt 3 dar i veckan, man brukar ju alltid känna att nocten kommer smygande mellan 15-30 min.
Hade zolpidem meda eller nå sånt som fungera skit bra, hämtade sen ut zolpidem rathiparm som inte verka alls, även fast jag tog meda 2 dar innan den första dan. Trodde de va skitpiller, hämtade ut vanliga noct för en vecka sedan, fortfarande ingen känsla av att dom verkar men har dock somnat. Vilket jag inte gjorde på rathioparm.
Misstänker jag börjar bli lite smått beroebde av dom, hade rätt jobbig ångest stora delar av dagarna både i måndags och igår. Ska försöka låta bli dom tills söndag och testa igen.
Citera
2018-02-08, 09:03
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Okok, har kört 3 dagar i veckan ca 1 år, har fredan o lördan fri, räcker det?

Så länge du håller det, äter ordinerad dos och inte stannar uppe och "flummar" på medicinen är det lugnt. Jag gjorde som du i början och det funkade ett tag. Men sen började jag av olika orsaker må dåligt och upptäckte i samma veva att om man stannar uppe på medicinen får man lite eufori. Då bar det utför. Tre dagar blev fyra, blev fem, blev sex för att till slut äta varje dag. Även efter att jag hade druckit en fredagkväll. Sen gick toleransen upp och jag åt två varje gång, för att öka upp till 6-8 per kväll (Stilnoct, hade bunkrat så hade en jävla massa).

Mådde skit om dagarna pga dagabstinensen och underbart på nätterna, men vad var det för jävla liv? Till slut bestämde jag mig för att sluta och slängde resten. Sov lite oroligt några nätter men mådde bättre för varje dag och var som en ny människa eftersom jag inte längre led av den där dagabstinensen som var för jävlig.

Passa dig, det är det enda jag säger. Dom är otroligt lömska dom där pillerna.
Citera
2018-02-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Så länge du håller det, äter ordinerad dos och inte stannar uppe och "flummar" på medicinen är det lugnt. Jag gjorde som du i början och det funkade ett tag. Men sen började jag av olika orsaker må dåligt och upptäckte i samma veva att om man stannar uppe på medicinen får man lite eufori. Då bar det utför. Tre dagar blev fyra, blev fem, blev sex för att till slut äta varje dag. Även efter att jag hade druckit en fredagkväll. Sen gick toleransen upp och jag åt två varje gång, för att öka upp till 6-8 per kväll (Stilnoct, hade bunkrat så hade en jävla massa).

Mådde skit om dagarna pga dagabstinensen och underbart på nätterna, men vad var det för jävla liv? Till slut bestämde jag mig för att sluta och slängde resten. Sov lite oroligt några nätter men mådde bättre för varje dag och var som en ny människa eftersom jag inte längre led av den där dagabstinensen som var för jävlig.

Passa dig, det är det enda jag säger. Dom är otroligt lömska dom där pillerna.

Haha ja det känner jag igen, i början när jag tog dom, eller det första halvåret så blev det så, tog 2 gick och la sig, somna inte tog 2 till. Sen vaknar man 12 timmar senare o skämt ut sig totalt, käkat alldeles för många. Värsta gången va när jag käkade upp alla 30, 10 mg. Bodde då hemma o hade sprungit in (va ute) och väckt farsan o sa han skulle ut o hjälpa mig, för dom va för många. Haha hade stått ute o slagits med ett helt gäng hallisar..
Har nu inte hand om medicinen själv så tar hem 10 mg dom dagarna jag ska ha det.

Edit. Men under den tiden det blev så så tog tabletterna slut från allt från 1 dag till 10 dagar. Så han aldrig känna av något beroende
Senast redigerad av svaampenn 2018-02-08 kl. 10:07.
Citera
2018-02-08, 17:26
Medlem
Citat:
Det kan ju förstöra sömnen ganska mycket vilket knappast förbättrar något, har du inte möjlighet att komma över lite benso? (helst inte xanor utan något lite svagare)

Vad tänker du på för lite svagare benso?
Citera
2018-02-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Vad tänker du på för lite svagare benso?

Oxascand eller stesolid
Citera
2018-02-10, 14:32
Medlem
För er som undrar så går det tydligen att variera mellan sorterna. Trots stor imovanetolerans så räckte det med 10 mg stilnoct att somna på i stort sett bums. Måste man ha medicinen varje natt så verkar detta upplägg fungera
Citera
2018-02-11, 04:49
Medlem
Citat:
Oxascand eller stesolid

Stesolid är inget svagt bensodiazepin, Oxasacand är svagt däremot.
Citera
2018-02-11, 04:51
Medlem
Citat:
Ni som tar stilnoct eller imovane varannan dag, kan man bli beroende av detta?

Ja, man kan bli beroende. Jag har tagit Stilnoct 10 mg i 11 år.
Citera
2018-02-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Ja, man kan bli beroende. Jag har tagit Stilnoct 10 mg i 11 år.

Varannan dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in