Citat:
Ursprungligen postat av
Crackpipan
Problemet är att just Imovane hjälper ju inte så speciellt länge. Kan nog i bästa fall sova 3-4 timmar på dom, sen vaknar jag och kan inte somna om. Komben atarax och melatonin fungerar förvånansvärt bra många gånger då jag inte har någon tid att passa. Värt att prova.
Melatonin verkar fungera på en del men inte på andra. Själv är jag lite skeptisk att tillsätta ett hormon utifrån då risken finns att kroppen på sikt skulle minska sin egen produktion. Atarax eller läkerol fungerar lika bra för mig förutom att läkerol kan vara lite goda och ev lena halsen lite
Propavan ska ju göra så man inte vaknar så mycket under sin sömn, men det är många som blir som en zombie dagen efter.
Zopiklon eller zolpidem vet jag faktiskt inte vilken som sitter i längst. Men det är individuellt vilken som tycks fungera bäst.
Theralen (heter annat nu) kan också hjälpa till med både trötthet, insomning och att ej vakna för tidigt.
Testa zolpidem och se om den fungerar bättre för dig, alternativt ta en muskelavslappnande klonazepam eller så i samband med zopiklon/zolpidem och se om det skulle ge en längre och bättre sömn även om det på sikt är bäst utan några tabletter alls.