2019-06-17, 15:13
Medlem
Tror ni mina obehagliga svettningar och ängsla dagtid beror på att jag har försökt sova utan zolp i två nätter? 7.5mg i 17 dagar innan dess. Är skiten såpass beroendeframkallande?
Citera
2019-06-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskyn
Tror ni mina obehagliga svettningar och ängsla dagtid beror på att jag har försökt sova utan zolp i två nätter? 7.5mg i 17 dagar innan dess. Är skiten såpass beroendeframkallande?
Nej.

I dessa doser så är du ej fysiskt beroende på det sättet.

Att du därmed inte kan sova kan absolut vara pga du ätit imovane så pass länge innan regelbundet. Min doktor har skrivit i receptet ”ej varje dag” även om hon skrivit ut så pass mycket att jag skulle kunna äta varje dag.

Nu byter jag till mig extra imovane ”vid sidan om” mot xanor då jag har det i överflöd, och i perioder har det faktiskt hänt att jag ätit imovane varje kväll. Då kan jag också få som du att första dagen jag slutar - så är det stört omöjligt att sova.
Citera
2019-06-19, 03:24
Medlem
karjus avatar
Någon annan här som "boostar" effekten av imovane/stilnoct med att äta något? Ca. 10-15 min efter att jag intagit tabletten/tabletterna så känner jag att salivproduktionen i munnen ökar och då vill jag gärna ha något att mumsa på. Igår var jag tvungen att gå upp och göra mig sex stycken knäckebrödsmackor med ost och skinka. Ibland har jag en bit chocklad eller en påse Turkisk peppar bredvid sängen för att ta när jag känner att effekten av tabletten sätter igång. Att jag tar något tilltugg gör att effekten av tabletten ökar och ibland blir jag helt "drogad" i skallen av det! Kan sitta och titta på Youtube-videos eller läsa någon serietidning medan jag äter/tuggar på något och sen har en timme gått utan att jag fattar någonting... Någon som känner igen sig?
Citera
2019-06-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Som jag skrev i en annan tråd zopiklon 22/7
Imovane 24/7

Enligt apoteket

Tack och bock!

Citat:
Ursprungligen postat av DenOdmjuke
Nej.

I dessa doser så är du ej fysiskt beroende på det sättet.

Måste tyvärr dementera detta, även om det är ovanligt så kan man vara så känslig att man får fysiska utsättningssymtom väldigt snabbt och av väldigt lite (vanligare vid korstolerans).
Citera
2019-06-19, 22:09
Medlem
Gavins-Friends avatar
Har trappat ut benso men fått 0 hjälp. Skulle få hjälp om jag sluta med benso av psykiatrin men de sa bara "du mår för dåligt för att behandlas" så vet inte vad fan man ska göra.

Så mår helt åt helvete. Typ som jag mådde innan jag någonsin ens provat benso. Så är inte bara abstinens. Bestämt mig nu för att betala för hjälp så man hamnar utanför we(don't)mind och sån skit. Men under den tiden kan jag gå på imovane för känner en som har recept men som inte använder.

Vad tror ni om det? Byta benso son jag slutat med för en månad sen och kära imovane tills jag fått terapi? Är det farligare att köra en halv 7.5mg imovane än exempelvis 2mg stesolid per dag? Vill dock få typ gabapentin av wemind om de mot förmodan skriver ut det. Syns imovane på prov? Tror de bara söker efter benso?
Citera
2019-06-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Har trappat ut benso men fått 0 hjälp. Skulle få hjälp om jag sluta med benso av psykiatrin men de sa bara "du mår för dåligt för att behandlas" så vet inte vad fan man ska göra.

Så mår helt åt helvete. Typ som jag mådde innan jag någonsin ens provat benso. Så är inte bara abstinens. Bestämt mig nu för att betala för hjälp så man hamnar utanför we(don't)mind och sån skit. Men under den tiden kan jag gå på imovane för känner en som har recept men som inte använder.

Vad tror ni om det? Byta benso son jag slutat med för en månad sen och kära imovane tills jag fått terapi? Är det farligare att köra en halv 7.5mg imovane än exempelvis 2mg stesolid per dag? Vill dock få typ gabapentin av wemind om de mot förmodan skriver ut det. Syns imovane på prov? Tror de bara söker efter benso?
Beställ iktorivil eller alprazolam på darknet istället för att traggla med imovanen. Använd den för att kunna sova ist.
Citera
2019-06-20, 13:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Beställ iktorivil eller alprazolam på darknet istället för att traggla med imovanen. Använd den för att kunna sova ist.
Det var ju inte min fråga vet inte var man köper och vill inte krångla med det. Imovane kan jag få av folk jag känner som inte använder det men har på recept.

Så mina funderingar jag skrev kvarstår.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-06-20 kl. 13:14.
Citera
2019-06-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Någon annan här som "boostar" effekten av imovane/stilnoct med att äta något? Ca. 10-15 min efter att jag intagit tabletten/tabletterna så känner jag att salivproduktionen i munnen ökar och då vill jag gärna ha något att mumsa på. Igår var jag tvungen att gå upp och göra mig sex stycken knäckebrödsmackor med ost och skinka. Ibland har jag en bit chocklad eller en påse Turkisk peppar bredvid sängen för att ta när jag känner att effekten av tabletten sätter igång. Att jag tar något tilltugg gör att effekten av tabletten ökar och ibland blir jag helt "drogad" i skallen av det! Kan sitta och titta på Youtube-videos eller läsa någon serietidning medan jag äter/tuggar på något och sen har en timme gått utan att jag fattar någonting... Någon som känner igen sig?
Har aldrig provat själv, men jag har läst att grapefruktjuice ska boosta effekten av bensodiazepiner. Eftersom imovane är ett väldigt närbesläktat läkemedel, kan jag tycka att det således borde fungera likadant för det.

Men som sagt, bara spekulation från min sida.
Citera
2019-06-20, 15:22
Medlem
Citat:
Fast just alprazolam är värdelös att sova på. Jag blir snarare pigg av det.

Halcion eller rohypnol är vad ts vill ha.

Ändring: Inte ts, Karju
Senast redigerad av DenOdmjuke 2019-06-20 kl. 15:34.
Citera
2019-06-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det var ju inte min fråga vet inte var man köper och vill inte krångla med det. Imovane kan jag få av folk jag känner som inte använder det men har på recept.

Så mina funderingar jag skrev kvarstår.
Imovane är inte speciellt ångestdämpande så du behöver nog minst ta en hel 7.5mg för att få en viss lugnande effekt iaf. Zopiklon ger utslag på benso.

Jag hade övervägt darknet eller gatan om jag var dig ist.
Citat:
Ursprungligen postat av DenOdmjuke
Fast just alprazolam är värdelös att sova på. Jag blir snarare pigg av det.

Halcion eller rohypnol är vad ts vill ha.

Ändring: Inte ts, Karju
Jag syftade på imovane...
Citera
2019-06-20, 16:36
Medlem
Citat:
Imovane är inte speciellt ångestdämpande så du behöver nog minst ta en hel 7.5mg för att få en viss lugnande effekt iaf. Zopiklon ger utslag på benso.

Jag hade övervägt darknet eller gatan om jag var dig ist.

Jag syftade på imovane...

Zopiklon ger ej utslag på benzo ! Bara på singelsticka för just zopiklon, tror ej heller att den ingår i några av dom där multistickorna.

Inte alla mottagningar/ provställen som har den heller men dom flesta enligt min erfarenhet
Citera
2019-06-20, 23:57
Medlem
Ett tips för er som stör er på den där smaken man kan få i munnen av imovane är att linda in tabletten i ett halvt OCB/rizzla/toapapper sen slänga in bomben i käften och svälja snabbt
Funkar fint för mig iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in