Citat:
Ursprungligen postat av
dummadig
Nu är det rätt många sidor här, och svaret kanske redan finns?!
Iaf, jag har tagit Imovane/zopiklon 15mg, varje natt senaste åren. Jag har tidigare försökt trappa ner, men lägre än den dosen har de ingen effekt för mig. Jag överväger nu att istället sluta tvärt med dom.
*Frågan jag har är hur många dygn kan jag vara förberedd på att vara vaken? När jag försökt sluta innan så har jag varit sömnlös i 3-4 dygn innan jag gått på dom igen, då jag började gå upp i mani och spåra ur helt. Nu har jag semester och känner att det finns mer utrymme för detta än när jag jobbar.
Nu äter jag stilnoct inte imovane, Men har också försökt sluta efter flera år. Var vaken i säkert en vecka tills jag fick vakendrömmar/hallisar och fick åka in på psyk där dom tyvärr gav mig stilnoct igen.
Tror det är svårt att lägga ner tvärt utan hjälpmedel.
De enda tipset jag har är att köpa en tung indica med hög cbd halt och röka på kvällarna. För att lindra den kroppsliga abstinensen och kunna ha en chans att somna och slippa mardrömmar :/ eller drickbar theralen men man blir ju en zombie dygnet runt då.
Edit: eller möjligtvis nozinan, som är antipsykotiskt. De går att somna på och de skulle kanske göra så du inte blir manisk