2017-03-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Kan man få nån skön ångestdämpande effekt av en halv 7.5mg Zopiklon eller behöver man en hel mån tro ?

Det går absolut med en halv.
Citera
2017-03-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohaxxmed
Öh, orkar inte leta igenom 208 sidor efter denna fråga.

Jag är nästan helt ny på dethär.
För någon vecka sen blandade jag imovane + alkohol och ja..
Det gick mer eller mindre åt helvete.

Men tänkte ge det ett nytt försök.
Har införskaffat mig 35 mg zolpidem.

What to do?

Alkohol?
Bara kasta i mig dem?
Snorta dem?

Blanda INTE det med alkohol.
Citera
2017-03-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Och förresten, får man samma metalliska smak av stilnoct?

Nej, absolut inte.
Citera
2017-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPrayLove
Hur vanligt är det att uppleva mardrömmar efter att ha slutat med stilnoct? Efter att sista tabletten tagits så har jag haft mardrömmar en vecka i rak.

Jag har haft Stilnoct sedan sommaren 2006, d.v.s 11 år och har hemska mardrömmar från & till. Så hemska ibland, att jag nästan höll på & bli tokig.
Citera
2017-03-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Jag har testat Stilnox Sanofi från en av de stora shopparna och den var det inget fel på direkt!

Var försiktig att köpa sådant på nätet - gå till en läkare och berätta dina problem så ska det ej vara några svårigheter att få ut riktiga Stilnoct/Zolpidem.
Citera
2017-03-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabte
grabbar jag vet inte hur många jag har tagit

Jag har just tagit - allt som allt blir det väl 20 mg Zolpidem. Kan ej sova, precis som igår, allt känns så stort, dataskärmen, sängen, smilysarna till höger. Eftersom jag haft Zolp i 11 år av läkaren så klart har jag "kommit över" minnesförlusterna. Men, håller i allra högsta grad med alla som skriver om att de ej minns något - efteråt - eller dan efter.
Citera
2017-03-23, 12:27
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Ni som får ut stilnoct. Har ni endast sömnsvårigheter eller någonting mer?
Citera
2017-03-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Ni som får ut stilnoct. Har ni endast sömnsvårigheter eller någonting mer?

Varierar givetvis från enbart insomnia till alla sjukdom som orasakar insomnings svårigheter! Ångest,deprimerad,kronisk smärta,fibro,cancer.. Listan kan fylla en A4 sida.
Citera
2017-03-23, 15:53
Medlem
Imovane kan man alltid lita på!

Att ta en halv tablett såhär mitt på dagen när ångesten är brutal, är så skönt.

Det räcker ju med 3.75 mg för att det ska släppa. Ingen AT får man av en sådan dos heller.

Enligt tabeller så är 15 mg imovane som 10 mg Diazepam och 0.5 mg Klonazepam.

Men 3.75 mg Imovane ger mig mer ångestlindring än ovanstående. Hahah konstigt detta
Senast redigerad av blaha95 2017-03-23 kl. 15:55.
Citera
2017-03-23, 19:05
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Det räcker ju med 3.75 mg för att det ska släppa. Ingen AT får man av en sådan dos heller.

Men 3.75 mg Imovane ger mig mer ångestlindring än ovanstående. Hahah konstigt detta

Nädå, det handlar främst om tiden till maximal plasmakoncentration... var jag på väg och säga för jag var övertygad om att imovane och stilnoct har en rejält snabb insättande effekt om man t ex jämför med benso som sobril och diazepam. Men kollade upp det och för imovane är det 1.5-2 timmar. Så vad är det egentligen som skiljer som ger en sådan känsla av kick i mediciner som zopiklon, zolpidem, alprazolam?
Citera
2017-03-23, 20:01
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Jag har visserligen aldrig tagit Imovane på dagen, men om man har liten eller ingen tolerans, så tycker jag att Imovane (Zopiklon) är den bästa ångestdämpande tabletten. Jag minns för ett par år sedan, när min ångest var som värst på dagarna - himmelriket var när kvällen kom och man äntligen fick slänga i sig 7.5 mg Imovane, koppla av en liten stund och sedan somna gott. Den kommer nog på delad förstaplats tillsammans med Alprazolam när det kommer till ångestdämpning. Problemet med Zopiklon, som gör att den inte är optimal att ta dagtid mot ångest, är väl att den är väldigt korttidsverkande och dessutom har en viss hypnotisk effekt (särskilt om man inte har någon tolerans), som är typisk för Z-analoger.
Citera
2017-03-23, 23:58
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:

Enligt tabeller så är 15 mg imovane som 10 mg

Diazepam och

Kan bara hålla med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in