Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Du måste nå botten innan du lyckas slita dig från dom. Och tro mig, förr eller senare gör vi alla Den Stora Buklandningen med zolpidem. Ett tips är att gå över till zopiklon om du vill a samma ångestdämpande effekt utan att bli knäpp. Jag kan dessutom blanda zopiklon med alkohol utan några som helst problem, två imovane är en riktig partybooster även om så lite som två piller ger en märkbar påverkan på ens kognitiva förmåga.
Edit: en annan fördel är rent ekonomisk. Köper jag stilnoct (utan recept dvs) så smäller jag minst en karta om dagen. Senast försvann stilnoct för 450 spänn på en kväll, men då får jag erkänna att det finns en viss risk att jag typ gömt piller nånstans i lägenheten eller liknande. Har letat som ett svin utan att hitta varken piller eller tomma kartor dock, så fan vet vad som hänt.
Jo zopiklon blir man ju inte alls lika dum av, men man får den där äckliga smaken i munnen hela dagen efter och jag brukar även få illamående och kräkningar och ibland kramp i benen precis vid uppvaknandet när jag vaknar nästa dag efter intag av zopiklon, vet inte varför, min kropp gillar inte zopiklon verkar det som.
Däremot tycker jag att om man tar lite alkohol före intaget av zolpidem blir man mer som väldigt full istället för stilnoctad, alltså den där luddiga känslan och galna tankarna inställer sig inte lika mycket, vilket ju är bra, men på sätt och vis är det ju just den luddiga känslan och de helt obrydda drömtankarna som jag längtar efter på kvällen. Det känns som det enda jag bryr mig om, längtar hela dagarna efter att ta mina älskade piller och sväva bort. Brukar spela Sigur Rós låt Dánarfregnir og jarðarfarir (dödsbud och begravningar) för att känna som jag är på min egen begravning vilket jag alltid tycker verkar mysigt när jag är noctad. Fan vad emo jag låter hehe, vilket är komiskt för jag är totalt motsatt personlighet i den roll jag spelar i verkliga livet.
Ikväll har jag inte tagit någon zolpidem än, ska försöka ta bara 10-20 mg för att inte få såna där svimningskänslor när jag somnar och inget mer.