2009-09-06, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Det är inte särskilt toxikologiskt farliga piller. Det är fysiskt farligare att äta panodil tippar jag på...
Men visst, du kan nog paja din lever om du drar i dig 2000mg. Ärligt talat har jag ingen aning om var gränsen går, men den är som nämnts i vart fall väldigt hög. Det är inga självmordspiller.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9068198
tydligen är det de, även om han var gammal och sjuk så användes imovane i det syftet.
Citera
2009-09-06, 22:23
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Du måste nå botten innan du lyckas slita dig från dom. Och tro mig, förr eller senare gör vi alla Den Stora Buklandningen med zolpidem. Ett tips är att gå över till zopiklon om du vill a samma ångestdämpande effekt utan att bli knäpp. Jag kan dessutom blanda zopiklon med alkohol utan några som helst problem, två imovane är en riktig partybooster även om så lite som två piller ger en märkbar påverkan på ens kognitiva förmåga.

Edit: en annan fördel är rent ekonomisk. Köper jag stilnoct (utan recept dvs) så smäller jag minst en karta om dagen. Senast försvann stilnoct för 450 spänn på en kväll, men då får jag erkänna att det finns en viss risk att jag typ gömt piller nånstans i lägenheten eller liknande. Har letat som ett svin utan att hitta varken piller eller tomma kartor dock, så fan vet vad som hänt.

Jo zopiklon blir man ju inte alls lika dum av, men man får den där äckliga smaken i munnen hela dagen efter och jag brukar även få illamående och kräkningar och ibland kramp i benen precis vid uppvaknandet när jag vaknar nästa dag efter intag av zopiklon, vet inte varför, min kropp gillar inte zopiklon verkar det som.
Däremot tycker jag att om man tar lite alkohol före intaget av zolpidem blir man mer som väldigt full istället för stilnoctad, alltså den där luddiga känslan och galna tankarna inställer sig inte lika mycket, vilket ju är bra, men på sätt och vis är det ju just den luddiga känslan och de helt obrydda drömtankarna som jag längtar efter på kvällen. Det känns som det enda jag bryr mig om, längtar hela dagarna efter att ta mina älskade piller och sväva bort. Brukar spela Sigur Rós låt Dánarfregnir og jarðarfarir (dödsbud och begravningar) för att känna som jag är på min egen begravning vilket jag alltid tycker verkar mysigt när jag är noctad. Fan vad emo jag låter hehe, vilket är komiskt för jag är totalt motsatt personlighet i den roll jag spelar i verkliga livet.

Ikväll har jag inte tagit någon zolpidem än, ska försöka ta bara 10-20 mg för att inte få såna där svimningskänslor när jag somnar och inget mer.
Citera
2009-09-06, 23:36
Medlem
shue, kan jag blanda zopiklon och stes 10? tacksam för svar!

peace
Citera
2009-09-06, 23:42
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr0pz
shue, kan jag blanda zopiklon och stes 10? tacksam för svar!

peace
kan blandas finfint
Citera
2009-09-06, 23:42
Medlem
jag skrev fel, kan man blanda roche 10 och stesolid ? haha sorry, rökt o små flöddrad
Citera
2009-09-07, 00:27
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
jag skrev fel, kan man blanda roche 10 och stesolid ? haha sorry, rökt o små flöddrad
Diazepam (valium) Roche 10 alltså? Det är ju samma sak som stess 10:a. Så det går fint att blanda.
Senast redigerad av Herr Kantarell 2009-09-07 kl. 00:31.
Citera
2009-09-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Diazepam (valium) Roche 10 alltså? Det är ju samma sak som stess 10:a. Så det går fint att blanda.

okey tacksam för svar
Citera
2009-09-07, 04:27
Medlem
GreenDreams avatar
zopiklon

hej jag somnade ej av min zopiklon idag så min fråga är om jag skulle dra i mig 75 mg zopiklon nu skulle det fålla mig pigg o vaken och förvirad till någon gång runt 17:00 tiden imorgon??
Citera
2009-09-07, 10:09
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenDream
hej jag somnade ej av min zopiklon idag så min fråga är om jag skulle dra i mig 75 mg zopiklon nu skulle det fålla mig pigg o vaken och förvirad till någon gång runt 17:00 tiden imorgon??

förvirrad skulle du nog bli på 75mg zopiklon

btw, jag tycker att zopiklon rocks!! bättre än zolpidem, nitrazepam, oxazepam och säkert en massa andra
Citera
2009-09-08, 00:17
Medlem
redlineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
förvirrad skulle du nog bli på 75mg zopiklon

btw, jag tycker att zopiklon rocks!! bättre än zolpidem, nitrazepam, oxazepam och säkert en massa andra

Visst rockar den, men det va ju det här med smaken, finns det något sätt att få bort den/minimera den så mkt det går? Jag har testat med att rulla in i ocb, hjälpte inte så mkt tyvärr
Citera
2009-09-08, 00:50
Medlem
shue, jag har ätit några stess 10r och en rodhe 2, tänkte ta subb, är de lungt eller ska man chilla med att ta det ? tacksam för svar !

peace
Citera
2009-09-08, 09:25
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
shue, jag har ätit några stess 10r och en rodhe 2, tänkte ta subb, är de lungt eller ska man chilla med att ta det ? tacksam för svar !

peace

Det där är en rätt så livsfarlig blandning så det bör du inte göra. Men nu är det väl för sent. Och snälla sluta skriv shue.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in