2018-01-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Ringde min läkare och bad om hjälp med att sluta med det hela. Ska ha ett telefonmöte med honom på onsdag. Tills dess tänker jag äta 2 om natten som på sistonde för att få någon sömn öht.

Det ska man inte göra om man inte är torsk på höga doser Äter du normala mängder doser 10-15mg så får du råd att minska och ta halvor sen smulor! Sen skriver läkaren i journalen att du inte kan hantera z analoger och får aldrig mer utskrivet..
Citera
2018-01-13, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Hämtade ut zolpidem rathiparm häromdagen. Tog 10 mg i tisdags o skiten verkar ju inte. Tog igår 15 mg för att testa men funka ju fan inte då heller? Va e de för skitmärke eller vad kan de bero på? Hade typ zeda innan eller bån sån skit o den funka.

Edit. Tar för övrigt varannan dag till sömnen, så kan ej va tollernas, funkade med dom andra i söndags.

Den heter exakt såhär: Zolpidem Ratiopharm, är ett tyskt företag och dom är ovala. Jag har haft dom, men jag kör Stilnoct den är bättre, Stada är kasst med, men be om Stilnoct nästa gång men då får du betala 70 kr, såvida inte läkaren har skrivit "Stilnoct på receptet".
Citera
2018-01-13, 06:25
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Hur kan ja då få det utskrivet? Vad måste jag säga/göra till läkaren?
Och vara övertygande.

Jag har missbruk en hel del i min bakgrund vilket mina läkare visste om. Dom har gett mig atarax, lergigan och theralen m.m. samtidigt som jag provade imovane. Jag sa att jag inte har några planer på att missbruka imovane och även om jag skulle göra det så får jag det bara utskrivet var 3:e månad och då har jag så att jag kan ta 10mg 2-3 gånger i veckan (vid behov).

Jag säger alltid att jag skulle kunna mig klara mig utan den, men tycker det är dumt att pröva utan med tanke på om jag får ännu värre sömnbrist och att jag kanske tar mig ett återfall. Då säger jag att det är skönare att ha Imovanen hemma som en trygghet, många gånger utan att behöva ta den=)

Prata sanning med modifikation är mitt förslag. Lite vita lögner med ärlig sanning har dom svårt att se igenom=) Försök få dom att tro på dig som att du egentligen inte vill ha den, men en väninna och din mamma som äter den (bara ibland) tjatar och tycker att du ska prova den och bara ha den som en reservtablett
Citera
2018-01-13, 08:28
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Hur kan ja då få det utskrivet? Vad måste jag säga/göra till läkaren?
Och vara övertygande.

Du behöver gå igenom ett gäng preparat först sedan gå in på att du får biverkningar och kan inte somna in och dagen efter blir förstörd när man väl somnat.. Rätt svårt tror jag.
Citera
2018-01-13, 12:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Du behöver gå igenom ett gäng preparat först sedan gå in på att du får biverkningar och kan inte somna in och dagen efter blir förstörd när man väl somnat.. Rätt svårt tror jag.

Precis så var det för mig. Fick också psykospiller och antihistaminer som jag mådde skit av och ofta inte ens somnade på under kanske 2 års tid. Förstå att akutpsyk hellre skriver ut gift som nozinan till personer utan psykos före imovane... Helt sanslöst. Inte ens missbruk i journalerna eller för den delen i verkligheten. Vissa läkare vägrade tom skriva ut. Måste se ut som en pundare eller nått.

Visste imovane var min melodi eftersom jag hade testat av en polare för några år sedan.

Nåväl, tillslut fick jag en vettigare kontakt och nu har jag till och med recept på 100 tabletter 7,5 mg i stöten. Försöker ta 3 nätter i veckan men blir oftast 4. Ibland 5 tyvärr. När jag är ledig dagen efter tar jag dock aldrig. Och nej, jag är varken intresserad av att sälja eller köpa benso av någon över internet så pm:a mig inte om det.
Citera
2018-01-14, 16:27
Medlem
Får en 7,5mg zoplikon utdelat varje kväll.
Sover ju inte på de utan tar de för o bli pigg o glad o ångestfri.

Nu är ju inte bara en så mkt.. Hade gärna tagit fler om jag kunnat.

Så, finns de nått jag kan göra för att få ut så mycket effekt som möjligt? Känna av den mer o längre. Ge mig alla tips ni vet inte käka nått på hela dagen kanske?
Citera
2018-01-15, 00:45
Bannlyst
Har själv haft stilnoct under flera år. Bytte till Imovane och tycker effekten är ett snäpp vassare. Kanske har det med toleransen att göra. Inga biverkningar hittills.
Kombinerar ofta med Tramadol och känner av ett skönt rus mm.
Citera
2018-01-19, 23:06
Medlem
Hag har ju dokumenterat missbruk, är man helt rökt att få imovane då?

Det är ju så larvigt kan räkna dom gånger jag tagit benzo mot ångest kam räknas på min ena hand och ändå så anänder jag clonazepam (ikto) som jag köpt svart, ksalol införskaffade på samma sätt. Jag hade gladeligen bytt ut all benzo mot z-analoger. Dom har iaf jag aldrig kännt det minsta obehag när jag klippt dom efter två månader, förutom att sömnen är som ett skämt ett par dagar till nån vecka.

Det vore ju ur hälsosynpunkt oxh ur beroendesynvinkel sssååååå mycket böttre om jag fixk imovane eller stlnoct.
Citera
2018-01-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Hag har ju dokumenterat missbruk, är man helt rökt att få imovane då?

Det är ju så larvigt kan räkna dom gånger jag tagit benzo mot ångest kam räknas på min ena hand och ändå så anänder jag clonazepam (ikto) som jag köpt svart, ksalol införskaffade på samma sätt. Jag hade gladeligen bytt ut all benzo mot z-analoger. Dom har iaf jag aldrig kännt det minsta obehag när jag klippt dom efter två månader, förutom att sömnen är som ett skämt ett par dagar till nån vecka.

Det vore ju ur hälsosynpunkt oxh ur beroendesynvinkel sssååååå mycket böttre om jag fixk imovane eller stlnoct.

Det är inte omöjligt men svårt från vanlig hälsocentral! Vänd dig till närpsyk dom är mer förstånde.
Citera
2018-01-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det är inte omöjligt men svårt från vanlig hälsocentral! Vänd dig till närpsyk dom är mer förstånde.
Bra tips, tack!
Citera
2018-01-20, 18:47
Medlem
Puffpazzs avatar
Har valt att lägga undan rökat ett tag pga toleransen, skönt med en liten break också, och det skadar ju inte (förutom sömnen). Hur som helst, jag har tagit ikto förr och det var ett helvete att sluta med den. Jag har aldrig tagit Imovane men jag undrar blir man pigg? Har sovit extremt dåligt dom senaste dygnen, typ två timmar varje natt.
Vill inte käka Imovane om man blir pigg haha.. kanske är jävligt individuellt?
Dom ligger på 5mg st. Vad tror ni.. värt ett försök, kan det bli lite tvärtom effekt om man tar en 5mg och inte lyckas somna? Tacksam för svar

Fridens
Citera
2018-01-20, 19:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Har valt att lägga undan rökat ett tag pga toleransen, skönt med en liten break också, och det skadar ju inte (förutom sömnen). Hur som helst, jag har tagit ikto förr och det var ett helvete att sluta med den. Jag har aldrig tagit Imovane men jag undrar blir man pigg? Har sovit extremt dåligt dom senaste dygnen, typ två timmar varje natt.
Vill inte käka Imovane om man blir pigg haha.. kanske är jävligt individuellt?
Dom ligger på 5mg st. Vad tror ni.. värt ett försök, kan det bli lite tvärtom effekt om man tar en 5mg och inte lyckas somna? Tacksam för svar

Fridens

Vet vissa vittnar om en pigghet vid intag av imo. Själv aldrig upplevt detta däremot (7,5 mg) utan blir chill och lite dåsig.

Aldrig aktivt försökt vara vaken på pillret dock. Man kanske blir pigg först efter nån timme eller två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in