2016-11-05, 01:53
Medlem
jedimindshits avatar
Har kört en del tjo ikväll och har 3st 5mg Zolpidem hemma. Räcker det med en för att däcka tror ni? Ingen tolerans på benzo (eller z-analoger). Vill helst slippa slänga i mig alla 3 då det är det dag imorgon å :-)
Citera
2016-11-05, 09:21
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedimindshit
Har kört en del tjo ikväll och har 3st 5mg Zolpidem hemma. Räcker det med en för att däcka tror ni? Ingen tolerans på benzo (eller z-analoger). Vill helst slippa slänga i mig alla 3 då det är det dag imorgon å :-)
Räcker nog inte ens med alla tre om du inte blivit blåst på ditt amfetamin.
Citera
2016-11-05, 13:58
Medlem
jedimindshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Räcker nog inte ens med alla tre om du inte blivit blåst på ditt amfetamin.

1,5 funkade inte, så kastade i mig alla 3 (alkohol inblandat under kvällen) och det funkade tillslut
Citera
2016-11-07, 15:46
Medlem
Nikitha1s avatar
Hej!

Minns Du vad som hände eftersom Du hamnade på Sjukhuset?Ringde Du själv eller fick Du besök av någon och denne ringde 112?
Det var nog tur Du kom till Sjukhuset!

Minns Du inte av någon magpumpning eller annat?
Vart Du utskriven till hemmet eller till psyk?

Ta det lite lugnare hädanaefter och för oss här som lider av sömnproblem och av någon anledning är utan exvis Imovane ser dessa "häva i sig historier" känns det bittert.

Själv har jag hamnat mellan 2 stolar.
Husläkaren tycker psyk ska skriva ut Imovane men att behöva ta upp en patientkontakt där för att få imovane utskrivet känns inte bra. är smärtpatient och smärtläkaren har skrivit ut några ggr men han vill att Husläkaren ska göra det.

Att gå med både smärta och sömnbrist kan verkligen knäcka en.
Fick Propavan av Husläkaren men mådde riktigt dåligt av dom.Apotekaren varnade mig för dom och berättade att dom absolut inte går ihop med mina andra mediciner.

Att man kan känna utebliven effekt av Imovane när man fått en annan medicin är vanligt då läkarna inte verkar titta ordentligt vilka som går ihop och inte *se ovan*

Däremot så kan man ju inte exvis sova till 10-11 på dagen och tro att man blir trött av imovanen klockan 21 på kvällen om man tar dom som Insomningstablett.

Om man inte tycker att 7, 5 mg räcker så får man börja stiga upp 1-2 timmar tidigare än vad man brukar så man blir riktigt trött på kvällen innan man tar imovanen.

Det vanligaste jag har hört är att läkaren kan höja till 1½ tablett av 7,5 mg så det blir ungefär 10 mg.

Får man inte det av läkaren så prova med att stiga upp tidigare på morgonen.Det är jobbigt jag vet men får Du inte höjd dos så är det de bästa Du kan pröva.

Lycka till!
Mvh// N
Citera
2016-11-08, 10:40
Bannlyst
Imovane är riktigt nice, dom blir man skön på. Stilnoct däremot fyfan vad det kan skeva ur på dessa tabletter, herregud..
Citera
2016-11-09, 21:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Hej kära vänner.
Hur gör ni för att hålla nere toleransen när ni brukar dessa?
Lite kort: Är 23-26 år man, har hög utbildning, fast och bra jobb. Inga nikotin/alkohol/andra droger. Sparsamt med koffien eller depressioner, fått diagnosen "kroniska sömnproblem" går upp 05.30 varje dag hemma typ 17.00 efter jobbet.
Jag själv har imovane, min AT läkare säger att de inte alls är farliga och säger att jag kan ta lite när jag. Typ 2 veckors perioder för att återställa sömncykeln. Tror inte han har jättemycket kunskap om detta..
Jag vill använda imvoane så lite som möjligt för att ej bygga tolerans även om det är jävligt nice. Brukar köra perioder på typ 2-3v där jag kör propavan blandad med melotanin. Det ger dock lite mer seghet på dagen och torkar ur kroppen så lite jobbigt.. Tar även stilnoct när jag inte kan sova och märker väldigt sent.
Kör på detta i 9-10 månader. Tycker det fungerar väldigt bra för att kunna njuta av imovanen utan att ta mer än 2-3 tabletter i veckan sen sova gott på de andra imellan åt.
Hur gör ni kärra vänner?
Ursäkta långt inlägg, är lite gone atm
Citera
2016-11-09, 23:50
Medlem
Var ett år sedan jag tog Imovane, har inte rört någon psykofarma/droger inte ens alkohol sedan dess. Tänkte testa Imovane nån kväll framöver efter jobbet, säkerligen måste väl min tolerans gått ner osv? Hade typ tolerans mot benzo och z-analoger förra året, det var därför jag slutade.
Citera
2016-11-10, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Hej kära vänner.
Hur gör ni för att hålla nere toleransen när ni brukar dessa?
Lite kort: Är 23-26 år man, har hög utbildning, fast och bra jobb. Inga nikotin/alkohol/andra droger. Sparsamt med koffien eller depressioner, fått diagnosen "kroniska sömnproblem" går upp 05.30 varje dag hemma typ 17.00 efter jobbet.
Jag själv har imovane, min AT läkare säger att de inte alls är farliga och säger att jag kan ta lite när jag. Typ 2 veckors perioder för att återställa sömncykeln. Tror inte han har jättemycket kunskap om detta..
Jag vill använda imvoane så lite som möjligt för att ej bygga tolerans även om det är jävligt nice. Brukar köra perioder på typ 2-3v där jag kör propavan blandad med melotanin. Det ger dock lite mer seghet på dagen och torkar ur kroppen så lite jobbigt.. Tar även stilnoct när jag inte kan sova och märker väldigt sent.
Kör på detta i 9-10 månader. Tycker det fungerar väldigt bra för att kunna njuta av imovanen utan att ta mer än 2-3 tabletter i veckan sen sova gott på de andra imellan åt.
Hur gör ni kärra vänner?
Ursäkta långt inlägg, är lite gone atm

Om du har bra karaktär och livet är allmänt bra så försök att hålla dig till 2-3 gånger i veckan det ger knappt någon tolerans ökning.. om man däremot som i mitt fall behöver ta varje natt så håller jag 7,5-15mg och det funkar hyfsat bra i bland blandar jag med propavan eller minaserin fast då är man zombie halva dagen där på och inte speciellt produktiv..
Citera
2016-11-10, 13:26
Medlem
japanskbruds avatar
asiatiska, särskilt japanska brudar blir sjukt mkt snyggare när jag gick på imovane .. nu skäms jag för alla facebooklikes och hjärtan .. ser plötsligt inte så bra ut längre
Citera
2016-11-10, 15:36
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
asiatiska, särskilt japanska brudar blir sjukt mkt snyggare när jag gick på imovane .. nu skäms jag för alla facebooklikes och hjärtan .. ser plötsligt inte så bra ut längre

Tricket för att förhindra dylika scenarion är att gömma undan laptopen/mobilen, ta Imovane på sängkanten och efter intag av tabletten genast lägga dig för att sova. Försöker man hålla sig vaken på Z-analoger, så finns risken att man ställer till med alla möjliga sorters sociala klumpigheter på t. ex. Facebook, Flashback, etc.
Citera
2016-11-10, 21:06
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Tricket för att förhindra dylika scenarion är att gömma undan laptopen/mobilen, ta Imovane på sängkanten och efter intag av tabletten genast lägga dig för att sova. Försöker man hålla sig vaken på Z-analoger, så finns risken att man ställer till med alla möjliga sorters sociala klumpigheter på t. ex. Facebook, Flashback, etc.
Dumheterna man gör på z-analoger är en del av charmen med dom. Fast man ångrar sig ju lika mycket varje gång. Jag kan tycka det är lite kul att få höra vad för dumt man hittat på. ibland...
Citera
2016-11-10, 21:31
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Dumheterna man gör på z-analoger är en del av charmen med dom. Fast man ångrar sig ju lika mycket varje gång. Jag kan tycka det är lite kul att få höra vad för dumt man hittat på. ibland...
Ja,här är en händelse som gjorde lite dumheter skiten

Mannen misstänks ha huggit ihjäl sin dotter och misshandlat flickans mamma och syskon sökte han enligt åklagaren hjälp, både för sitt psykiska mående och för sitt beroende av det narkotikaklassade läkemedlet Stilnoct.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in