2015-12-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jorå här i Imovane-tråden är vi alla i samma båt så alltid någon som svarar. Men med tanke på att du går på diverse andra läkemedel är det svårdiagnosticerat. Mitt förslag är fortfarande att ta en väldigt låg dos (helst utan andra mediciner inblandade) bara för att kunna utesluta att det är någon form av obskyr allergi som spökar.

I annat fall kan det ju vara en dålig match av diverse substanser som tillsammans lett till något obehagligt. Om du är väldigt orolig bör du uppsöka neuropsykiatriker istället för Flashback!

Men det kanske kommer någon imorn och besvarar dina frågor bättre än jag kan. God natt tills dess!

Jag kommer antagligen faktiskt ringa vc och kolla om de kan göra ett test vad det är för ämne/om jag är allergisk. Har haft stilnoct i 13 år från o till så de fungerar knappt längre hur många jag än tar. Och mitt största problem genom livet har varit att somna in.
Så skulle eg vilja ha möjligheten att byta också.
Tack för all hjälp
Citera
2015-12-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Att du känner ingen metallsmak eller mindre på märket Meda är pga deras tabletter är filmdragerade.
Ofan, det förklarar varför jag känner smaken när jag tuggar sönder Meda då. Men i början kände jag smaken oavsett. Man vänjer sig väl.
Citera
2015-12-06, 18:29
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ofan, det förklarar varför jag känner smaken när jag tuggar sönder Meda då. Men i början kände jag smaken oavsett. Man vänjer sig väl.

Haha va fan mannen. Tuggar du Imovane? Finns ju ingen äckligare och vidigare smak än det. Mår illa av bara tanken
Citera
2015-12-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Haha va fan mannen. Tuggar du Imovane? Finns ju ingen äckligare och vidigare smak än det. Mår illa av bara tanken
Jag var förkyld Men det märktes inte när jag tuggade den i småbitar, fy fan.
Citera
2015-12-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag var förkyld Men det märktes inte när jag tuggade den i småbitar, fy fan.
Been there, done that, never again!

Jag minns inte om zolpidem smakade lika mycket anus men zopiklon är verkligen världsklass vad gäller allmän vidrighet. Det enda ämne jag smakat på som har så ihärdig och stark kemisk smak är 4-ho-met och det är ju knappast ett legit läkemedel (snarare en väldigt olaglig hallucinogen).

Men så länge man sväljer dem med en klunk vatten går det ju bra. Den lilla "eftersmaken" man får i samband med effekten tycker jag bara är trevlig. Den direkta smaken av tabletterna är dock som sagt vedervärdig
Citera
2015-12-07, 19:33
Medlem
Extras avatar
Vad skulle ni rekommendera av zopiklon och zolpidem främst för insomning men även för att hålla sig sovande? Har sovit sjukt dåligt ett tag nu, tar orimligt lång tid att somna samt vaknar ofta. Har båda två så skulle kunna testa mig fram men har så sjukt mycket att göra imorgon och behöver verkligen en hel natts sömn. Är det ena alternativet "säkrare" än det andra, att jag ska somna dvs?
Citera
2015-12-07, 19:38
Medlem
trueforgoods avatar
Nu blir det att försöka sig på ett uppehåll igen på skiten, eller ja helst sluta helt. Vill kunna ta någon gång ibland bara men det slutar oftast med att man tar det dagligen (lustigt att det inte händer med Stesolid eller Xanor för mig).

Nåväl, mår numera skit om dagarna pga dagabstinens och den korta tid på kvällen som man mår bra pga Stilnocten är inte värt det. Måste oftast ta 20-30mg för att bli avslappnad och sedan ligger jag vaken någon timme och slötittar på någon serie innan jag somnar. Visst, det är mysigt men som sagt inte värt det längre.

Vad säger ni... Cold turkey eller nedtrappning (har även Stesolid att tillgå)? Har ätit i 1 år ungefär, ca 6 månader dagligen (vissa veckor uppehåll någon-några dagar, vid ett tillfälle en vecka). Måste kunna sova och lider av insomnia.

Har tagit Stesolid nu två kvällar i rad och somnat/sovit bra så har två dagars "försprång" från Stilnocten. Vill dock inte äta Stesolid fler kvällar nu på ett tag pga risk att fastna för det istället.
Senast redigerad av trueforgood 2015-12-07 kl. 19:41.
Citera
2015-12-07, 21:23
Medlem
Hur är det att kombinera Still 10 mg med Imo 7,5 mg?
Senast redigerad av Sjukdom-1854 2015-12-07 kl. 21:28.
Citera
2015-12-07, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nu blir det att försöka sig på ett uppehåll igen på skiten, eller ja helst sluta helt. Vill kunna ta någon gång ibland bara men det slutar oftast med att man tar det dagligen (lustigt att det inte händer med Stesolid eller Xanor för mig).

Nåväl, mår numera skit om dagarna pga dagabstinens och den korta tid på kvällen som man mår bra pga Stilnocten är inte värt det. Måste oftast ta 20-30mg för att bli avslappnad och sedan ligger jag vaken någon timme och slötittar på någon serie innan jag somnar. Visst, det är mysigt men som sagt inte värt det längre.

Vad säger ni... Cold turkey eller nedtrappning (har även Stesolid att tillgå)? Har ätit i 1 år ungefär, ca 6 månader dagligen (vissa veckor uppehåll någon-några dagar, vid ett tillfälle en vecka). Måste kunna sova och lider av insomnia.

Har tagit Stesolid nu två kvällar i rad och somnat/sovit bra så har två dagars "försprång" från Stilnocten. Vill dock inte äta Stesolid fler kvällar nu på ett tag pga risk att fastna för det istället.

Lyckas du somna på enbart stesolid?
Berätta gärna sen hur det gått om ett par "nyktra" nätter.
Kommer följa den här tråden.
Citera
2015-12-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Jag är uppe i ca15-18 om dan...lider :-)
Citera
2015-12-07, 22:30
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3

Ja, men inte på 5-10mg. Behöver minst 15mg för att bli trött nog att somna, och det kan man ju inte ta varje kväll. Har det visserligen på recept men vill inte ta så mycket för då blir man ju beroende av det istället som sagt.

Har fortfarande diazepam i blodet sedan igår så idag har inte AT:n från Stilnocten känts av direkt... Men i vanliga fall har jag vid det här laget muskelvärk, illamående och rejäla "cravings".

Kommer inte ta några piller what so ever ikväll så vi får se hur det går. Det psykiska suget är ju det svåraste men har lagt upp alla mina piller i en låda på vinden så jag kan inte få några direkta infall och poppa piller hur som helst i alla fall.

Ska absolut uppdatera hur det går, kul att någon är intresserad!

Citat:
Ursprungligen postat av jannenil
Jag är uppe i ca15-18 om dan...lider :-)

15-18 av vad menar du?
Citera
2015-12-08, 03:36
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Vad skulle ni rekommendera av zopiklon och zolpidem främst för insomning men även för att hålla sig sovande? Har sovit sjukt dåligt ett tag nu, tar orimligt lång tid att somna samt vaknar ofta. Har båda två så skulle kunna testa mig fram men har så sjukt mycket att göra imorgon och behöver verkligen en hel natts sömn. Är det ena alternativet "säkrare" än det andra, att jag ska somna dvs?
Fan... tog 10mg Zolpidem precis innan jag gick och la mig. Kände av effekten efter ungefär ~30 min och somnade strax efter 24:00. Vid 03:00 vaknade jag upp ur någon konstig dröm som jag inte minns, var ganska så svettig iaf. Men vad gör jag nu? Mer än 3 timmar hade jag verkligen hoppats på.

Känner mig fortfarande lite påverkad men kan inte somna, bör jag ta en ny eller är det bara dumt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in