2015-10-23, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Possyman
Angående dessa två ämnen enbart för att sova på, så har jag testat båda två och kommit fram till att Stilnoct slår Imovane med hästlängder.

Det är bara för arbetslösa datorspelsnarkomaner som Imovane antagligen hjälper mer, eftersom dessa personer aldrig behöver gå upp tidigt på morgonen särskilt regelbundet, vilket gjort att dygnen tillslut blivit fuckade, varpå de efter hand får sömnen uppdelad på en "riktig natt" med några timmars sömn och en "vila" med några timmars sömn, problemet är bara att personen inte vet vilket av dom två som är vad.

För människor som verkligen behöver sömnpiller (t.ex. ångest, depression m.m.) så är Stilnoct det enda som ska behövas.

Imovane ger bara en enkel utväg för en felkonstruerad vardag.

Mvh

Den ena är en insomningstablett, den andra är en sömntablett, svårare än så är det inte, läs på
Mvh
Citera
2015-10-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xodiac
Den ena är en insomningstablett, den andra är en sömntablett, svårare än så är det inte, läs på
Mvh

Kände du dig träffad?

Imovane lurar dig bara att sova fastän du konstruerat ditt dygn fel genom lättja, Stilnoct hjälper dom som inte kan somna pga oroligheter, ångest, depression.

Mvh
Citera
2015-10-23, 15:35
Bannlyst
Citat:
Kände du dig träffad?

Imovane lurar dig bara att sova fastän du konstruerat ditt dygn fel genom lättja, Stilnoct hjälper dom som inte kan somna pga oroligheter, ångest, depression.

Mvh

Vad vet du om mitt dygn? Och om det bara vore det så är det logiska att jag inte ens skulle kunna somna på imovan, om mitt dygn var "felkonstruerat". Mitt dygn är perfekt, mitt problem var att jag inte kunde sova fler än 2-3 timmar i stöten oavsett tid på dygnet.
mvh
Citera
2015-10-23, 15:43
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Varför använder ni imovan för att "bli skön" på ens? verkar ju sån jävla waste för man behöver så mycket jämfört med annan riktig benso.

Nja. Utan tolerans så blir jag riktigt skön på 4-5 7,5 mg imovane. Och eftersom jag har det på recept så blir det inte så dyrt och inte särskilt stor waste heller. Sen om man blandar med öl så blir det riktigt fint och det krävs ännu mindre imovane.
Citera
2015-10-23, 15:49
Medlem
iDunos avatar
Utan någon högre tolerans blir jag lite skön på 7,5mg zopiklon.. Men zolpidem verkar inte ha någon större effekt på mig. Aldrig fått "hallisar" av någon. Dricker sällan alkohol.

Nu var det länge sedan jag knaprade zolpidem.. Men vad jag minns i alla fall.
Citera
2015-10-23, 16:03
Medlem
Citat:
Vad vet du om mitt dygn? Och om det bara vore det så är det logiska att jag inte ens skulle kunna somna på imovan, om mitt dygn var "felkonstruerat". Mitt dygn är perfekt, mitt problem var att jag inte kunde sova fler än 2-3 timmar i stöten oavsett tid på dygnet.
mvh

Vet hur ditt dygn är konstruerat, you fit the profile, som man säger in the states. Du skulle troligtvis snarare behöva bättre rutiner och gå upp samma tid varje morgon, än Imovane.

Men om Imovane gör att du slipper ta eget ansvar så är det bara att fortsätta, problemen kanske uppstår när du t.ex. inte får det utskrivet längre, eftersom du då fortfarande inte lärt dig att på egen hand planera ditt dygn (eftersom facit ser ut som det gör, när du väljer att låta kroppen bestämma hur sovschemat ska se ut).
Citera
2015-10-23, 16:07
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Angående dessa två ämnen enbart för att sova på, så har jag testat båda två och kommit fram till att Stilnoct slår Imovane med hästlängder.

Det är bara för arbetslösa datorspelsnarkomaner som Imovane antagligen hjälper mer, eftersom dessa personer aldrig behöver gå upp tidigt på morgonen särskilt regelbundet, vilket gjort att dygnen tillslut blivit fuckade, varpå de efter hand får sömnen uppdelad på en "riktig natt" med några timmars sömn och en "vila" med några timmars sömn, problemet är bara att personen inte vet vilket av dom två som är vad.

För människor som verkligen behöver sömnpiller (t.ex. ångest, depression m.m.) så är Stilnoct det enda som ska behövas.

Imovane ger bara en enkel utväg för en felkonstruerad vardag.

Mvh

Håller med dig compadre!

Har själv en del imovane/stilnoct så förstår dig
Citera
2015-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
Ska man verkligen inte känna något mys på 35mg? Behöver det verkligen så mycket för att man ska bli flummad/skev/TRIPPIG.
Vad fan käkar du muskotnöt-piller för? Dumt att kombinera så mycket. Tippar på att muskotnöt sänker bieffekten på zopiklon p.g.a. att det är ger en uttorkande verkan...
Citat:
Varför använder ni imovan för att "bli skön" på ens? verkar ju sån jävla waste för man behöver så mycket jämfört med annan riktig benso.
Z-analoger blir man zonkad på, benso blir man bensad på, 2 helt jävla olika saker, till slut pallar jag inte gör ett smack på Z, däremot Benso bryter jag till slut nacken av mig själv på till slut, ifall det handlar om flum...
Citera
2015-10-23, 18:09
Medlem
GonerStoners avatar
Mixat lite tramadol och stilnoct.
Tycker man blir rejält mysig av den mixen

Trodde inte stilnoct skulle vara lika ångestdämpande som imovane.
Men se på fan.

MVH.
Citera
2015-10-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
Blev inte ens skön på 35mg Vilken dos behöver man för att bli skön?
Du kanske har korstolerans med någon annat läkemedel? Benso etc?

edit. oops dubbelpost, ursäkta.
Citera
2015-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Mixat lite tramadol och stilnoct.
Tycker man blir rejält mysig av den mixen

Trodde inte stilnoct skulle vara lika ångestdämpande som imovane.
Men se på fan.

MVH.

Hur mycket tog du?
Och hur mycket tolerans har du?
Citera
2015-10-23, 19:37
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden är inte till för tjafs mellan användare. Återgå till topic./OT raderat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera