2025-04-05, 20:44
Medlem
Jag fattar inte en sak
2 år testade jag stilnoct, fick en euforisk känsla.
1 år senare testade zolpidem hexal, fick euforisk samma känsla
2 år senare testade zolpidem hexal, absolut ingen euforisk känsla.
och nu sitter jag med en annan zolpidem tillverkare som också saknar den där känslan

Jag tänkte först det måste vara zolpidiem som är guldet man vill ha men det stämmer inte med tanke på att jag användt samma zolpidem fast olika omgångar och de betedde sig annorlunda.

Kan De ha modifierat formularan för stilnoct/zolmidep så den inte har det den där euforiska känslan längre?
Senast redigerad av Dendarsaken123 2025-04-05 kl. 21:39.
Citera
2025-04-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendarsaken123
Jag fattar inte en sak
2 år testade jag stilnoct, fick en euforisk känsla.
1 år senare testade zolpidem hexal, fick euforisk samma känsla
2 år senare testade zolpidem hexal, absolut ingen euforisk känsla.
och nu sitter jag med en annan zolpidem tillverkare som också saknar den där känslan

Jag tänkte först det måste vara zolpidiem som är guldet man vill ha men det stämmer inte med tanke på att jag användt samma zolpidem fast olika omgångar och de betedde sig annorlunda.

Kan De ha modifierat formularan för stilnoct/zolmidep så den inte har det den där euforiska känslan längre?

Jag tycker Hexal är värdelös. Rekommenderar först och främst Ratiopharm och i andra hand Orifarm. Känner inget på de andra.
Citera
2025-04-17, 10:40
Medlem
Har någon lyckats backa zopiklontoleransen?

Jag har utvecklat en väldigt stor zopiklontolerans, jag behöver ta mycket mer för att uppnå samma effekt. Jag undrar om någon lyckats backa den toleransen på något sätt?

Om ja, vad krävdes, endast att inte ta den utöver en tidsperiod?
och om ja, hur lång var den tidsperioden?

bonusfråga: har alla bensodiazepiner en korstolerans eller finns det någon som inte påverkas av den eller åtmistone påverkas mindre av den?
Citera
2025-04-17, 11:15
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssaften
Jag har utvecklat en väldigt stor zopiklontolerans, jag behöver ta mycket mer för att uppnå samma effekt. Jag undrar om någon lyckats backa den toleransen på något sätt?

bonusfråga: har alla bensodiazepiner en korstolerans eller finns det någon som inte påverkas av den eller åtmistone påverkas mindre av den?

Hej. Rekommenderar Gabapentin runt 1500-3600mg och Quetiapin 25 mg i en vecka. Sen efter 3 dagar kan man gärna ta bort gabapentinet.

Om du inte har tillgång till det är alkohol ett substitut, om du klarar av att små kröka en vecka utan att göra bort dig rekommenderar jag: 5-7 st Sofiero 7.5% i 3 dagar utspritt på 12 timmar.

Finns fler lösningar, Freestylear lite bara. Men hoppas du får inspiration.

Lycka till.
Citera
2025-04-17, 11:16
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssaften

Bonus?: ja alla gaba droger bör tas bort för det är korstolerans.
Citera
2025-04-17, 11:31
Medlem
ruttenfimps avatar
Du får helt enkelt sluta äta skiten varje dag.

Hade 15mg till kvällen utskrivet och tog jag den varje dag i en vecka sluta den fungera helt på 15mg.

2 dagar utan och jag somna utan att jag ens märker de. Men höjer du kontinuerligt blir det ju svårt o fasa bort toleransen men yea det får du räkna med.

Pröva utan en vecka och jag tror faktiskt 15mg kommer funka. Säg inte att du får avtändning för det får du inte jag hade dessa utskrivet länge och upplevde aldrig någon avtändning då substansen är i stort sätt ute ur kroppen på morgonen.
Citera
2025-04-24, 20:30
Medlem
Är det fler än jag som märkt att belbien 10mg inte varit så värst potenta nu under våren?
Citera
2025-04-27, 05:56
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Är det fler än jag som märkt att belbien 10mg inte varit så värst potenta nu under våren?

Zolpidem säljs inte i Sverige under varumärket Beblien.

Hemofarm som tidigare sålde Beblien är uppköpta av STADA sen många år tillbaka.

Hemofarm har inte kvar Beblien i sitt produktsortiment (enligt deras hemsida).

Så vad dagens Beblien innehåller låter jag vara osagt..
Citera
2025-04-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Zolpidem säljs inte i Sverige under varumärket Beblien.

Hemofarm som tidigare sålde Beblien är uppköpta av STADA sen många år tillbaka.

Hemofarm har inte kvar Beblien i sitt produktsortiment (enligt deras hemsida).

Så vad dagens Beblien innehåller låter jag vara osagt..
Jaha okej tack för infon! Jag har då använt zim 10mg i Hemofarm bilister från och till i flera år och tycker de har funkat lika bra som svenska apoteks märken..
Senast redigerad av ante1982 2025-04-27 kl. 22:34.
Citera
2025-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jaha okej tack för infon! Jag har då använt zim 10mg i Hemofarm bilister från och till i flera år och tycker de har funkat lika bra som svenska apoteks märken..

Har använt zolpediem från apotek i 5 år. Pga läkare vägra skriva ut senaste tiden så köpte mitt ex belbien 10 mg. Det måste vara utspätt nå förjävligt för jag kunde ta 6-7 tabletter för att lyckas somna. Nu sitter jag utan både tabletter och ex. Så sova lär jag väl aldrig göra igen.
Citera
2025-05-07, 11:15
Medlem
st33rs avatar
Är Imovane den insomningstablett som ger minst eller ingen seghet/baksmälla dan efter ? Kan tänka mig stilnoct är liknande ?

Vilka i somningstabletter tycker ni fu kat bäst?
Citera
2025-05-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Är Imovane den insomningstablett som ger minst eller ingen seghet/baksmälla dan efter ? Kan tänka mig stilnoct är liknande ?

Vilka i somningstabletter tycker ni fu kat bäst?

Imovane har dubbelt så lång halveringstid som Stilnoct och därför är Stilnoct oftast bäst för att slippa segheten dagen efter. Men Imovane ger sällan segheten heller, båda sitter inte så länge i kroppen jämfört med andra mediciner som används för sömnproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in