2015-08-31, 20:17
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tog Imovane rektalt i fredags, endast 7,5 gav fan så mycket bättre effekt än oralt. Intressant är att jag under den dagen även käkat 1mg Xanor och 15mg Imovane kvällen innan, vilket brukar ge mig betydligt sämre effekt, men icke rektalt. Nu var jag också nervös när jag genomförde detta, och detta kan ju också påverka den ångestdämpande effekten. Ska testa nästa helg på tom mage(nog bäst så va? )

Vad händer egentligen när man tar de rektalt, varför får man bättre och snabbare effekt än oralt? Ökar toleransen fortare? Hur vet jag att all imovane(löste så gott det gick i ljummet/varmt vatten) sugits upp i kroppen? Om det nu var några bitar av imovane kvar, smälter detta som i munnen eller försvinner av sig självt, vill ju inte gå runt med massa oupplösta imovane bitar.

Anledningen att biotillgängligheten är så bra rektalt är att där finns mängder med slemhinnor som absorberar ämnet på ett väldigt effektivt sätt.

Men hörru, spåra inte nu kompis. Tänk på vilket helsike du hade tidigare.
Citera
2015-08-31, 23:25
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Anledningen att biotillgängligheten är så bra rektalt är att där finns mängder med slemhinnor som absorberar ämnet på ett väldigt effektivt sätt.

Men hörru, spåra inte nu kompis. Tänk på vilket helsike du hade tidigare.
Frågan är om det är skadligt för kroppen i längden att ta rektalt då och då? Om det slår lika bra nästa gång jag provar kommer jag nog aldrig ta Zopiklon oralt igen.

Nej då spårade ur lite denna helg men huvudsaken är att man återgår till rälsen och inte fortsätter slänga i sig.
Citera
2015-09-01, 23:20
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Frågan är om det är skadligt för kroppen i längden att ta rektalt då och då? Om det slår lika bra nästa gång jag provar kommer jag nog aldrig ta Zopiklon oralt igen.

Nej då spårade ur lite denna helg men huvudsaken är att man återgår till rälsen och inte fortsätter slänga i sig.

Vet inte om det är farligt, men det är nog inte nyttigt i längden i alla fall. Själv har jag aldrig kört upp något narkotiskt i röven så jag har ingen personlig erfarenhet.

För övrigt har jag, trots att jag ätit länge och ofta allt från 10-40mg Stilnoct per dag (med 2-3 dagars uppehåll), fortfarande låg tolerans och blir på tom mage rejält svajig på en 10:a. Sjukt! Detsamma gäller Stesolid som jag heller inte utvecklat någon tolerans emot. Kanske är jag en av de få som slipper toleransökning på benzo och dess derivat?
Citera
2015-09-03, 04:18
Bannlyst
Imovane är sköna, men finns inte att få tag på alltså.. hittar dom inte någonstans, och dyra är dom
Citera
2015-09-03, 17:59
Medlem
DoYouBleeds avatar
Detta med metallsmak verkar så individuellt.
Har käkat Imovane och Zopiklon(mylan?). Både svalt, tuggat, smält under tungan och sniffat. Visst smakar själva tabletterna lite beskt typ men tycker inte alls det är jobbigt och känner absolut ingen smak sen efteråt. Konstigt.
Citera
2015-09-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Har käkat Imovane och Zopiklon(mylan?). Både svalt, tuggat, smält under tungan och sniffat. Visst smakar själva tabletterna lite beskt typ men tycker inte alls det är jobbigt och känner absolut ingen smak sen efteråt. Konstigt.
Yes, det är väldigt individuellt. Samt oförklarligt Själv får jag metallsmak av zopiklon pilum men ej av imovane. Upplever dock att pilum ger bättre effekt på mig så det kan jag ta.

I början var smaken jobbig men efter ett tag får man ju goda associationer till den.
Citera
2015-09-03, 18:39
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Yes, det är väldigt individuellt. Samt oförklarligt Själv får jag metallsmak av zopiklon pilum men ej av imovane. Upplever dock att pilum ger bättre effekt på mig så det kan jag ta.

I början var smaken jobbig men efter ett tag får man ju goda associationer till den.

Pilum hette de visst!
Började med dessa för två-tre veckor sen och har inte känt någon metallsmak av någon av dom.

Enda problemet nu är att läkaren skriver bara ut 10 st för två veckor.. och det har gått 3 dagar och halva kartan är redan slut Vet inte om man ska ljuga för läkaren och säga att man bara tagit ett par stycken för att hon inte ska tro att jag håller på att bli beroende, eller om man ska vara ärlig och säga att de faktiskt tagit slut och jag vill ha med. Vad är bäst?
Tillägger även att jag är 18 år och hon tycker jag är dum i huvudet och ville VERKLIGEN inte skriva ut dessa. Tar dessa på kvällen för att komma ned lite och sen sova lugnt, inte för att flumma(eller jo ibland).
Citera
2015-09-03, 21:13
Medlem
Citat:
Pilum hette de visst!
Började med dessa för två-tre veckor sen och har inte känt någon metallsmak av någon av dom.

Enda problemet nu är att läkaren skriver bara ut 10 st för två veckor.. och det har gått 3 dagar och halva kartan är redan slut Vet inte om man ska ljuga för läkaren och säga att man bara tagit ett par stycken för att hon inte ska tro att jag håller på att bli beroende, eller om man ska vara ärlig och säga att de faktiskt tagit slut och jag vill ha med. Vad är bäst?
Tillägger även att jag är 18 år och hon tycker jag är dum i huvudet och ville VERKLIGEN inte skriva ut dessa. Tar dessa på kvällen för att komma ned lite och sen sova lugnt, inte för att flumma(eller jo ibland).
Om du har känslan av att hon inte vill skriva ut borde du nog vara försiktig med vad du säger. Nu vill jag kanske inte uppmana någon att ljuga för sin läkare, men en bättre formulering vore att tala om att 10 tabletter på 2 veckor orsakar mer problem än de löser (kanske eftersom du sover bättre när du kan ta dem men sover extra dåligt när de har tagit slut) och att du kanske behöver en aning fler per vecka för att råda bot på dina sömnproblem. Rent strategiskt sett borde du nog inte nämna att du ätit upp hälften direkt.

Du skriver att du inte vill att hon ska tro att du är på väg in i ett beroende, men om tabletterna tar slut så pass fort så är det nog även min (högst amatörmässiga men ändå grundad i egen erfarenhet) bedömning att du ska ta det försiktigt med dem - detta är ingen drog du vill gå ner dig i, tro mig!

Jag har en öppen dialog med min läkare och är ärlig med allt bra och dåligt med medicinen (t.ex. när jag ätit upp dem för snabbt, men också när jag klarat mig utan en längre tid), och han har varit väldigt förstående och förlåtande. Men det är bäst att försöka känna av personen innan du försöker med nåt sådant.

Och ja, vi alla flummar på dem ibland, inget att skämmas över
Citera
2015-09-03, 21:58
Medlem
Citat:

Min förra läkare berättade tvärsäkert att det berodde på genetik, att det är genetiskt hur man reagerar. Har dock inte hört någon annan nämna det och har aldrig orkat kolla upp det. Har imovane liggande på hyllan, klarar inte av att ta tabletterna. Smaken sitter i tills middagstid dagen efter ungefär och är oerhört äcklig. Allt jag försöker äta eller dricka smakar äckligt.
Citera
2015-09-05, 01:46
Medlem
Rewindings avatar
Haft en fin affär med zolpidem men som vi nu behöver gå skilda vägar åt.

Hipp leve Zolpidem, Hurra hurra hurra !

Men jag måste nog tyvärr hitta något annat som kan hjälpa med sömnen på ett bra sätt.

Har redan gått igenom skräpet de ger en först, Sropavan. Sonata, Imovane och Stilnoct.
Stilnoct var helt klart vad som fungerade bäst för mig så jag får sova och upplever bieffekterna som knappt ivägen. Till skillnad från de andra där jag ligger totalt däckad dagen efter att ha tagit propovan.

Jag skriver i detta nu opverjade av stilnoct,

Som vanligt så höjde jag dosen när det slutade fungera och det gör det ju men kommer inte bli bra i slutändan så recepten tar slut får snabbt då etc etc,

Finns det någon annnan smidig benzo som kanske har det jag söker. Som jag eventuellt skulle kunna få igenom psykiatrikerna.

Mvh Rewinding
Citera
2015-09-05, 02:24
Bannlyst
Tror på sin höjd du får sobril om du har en extrem tur, menar inte att låta negativ men jag börjar tycka läkarvården är katastrof, ser dessutom många med tex verkligen behov av imovane som inte ens kan få ut ett behovspaket, är det den omtanken de talar så gott om kanske...

Skulle tro att xanor eller FM1 eller tja temesta 2,5mgarna skulle passa dej superbra
Citera
2015-09-05, 19:25
Medlem
trueforgoods avatar
Är det vanligt att bli grinig/lättirriterad dagen efter z-analoger? Jag blir ofta det även efter medicinsk dos, men det förvärras helt klart med ökad dos. Sover bra som fan på Stillisar annars men börjar tycka det känns ovärt med tanke på måendet dagen efter. Sover jag utan är jag dessutom betydligt mer vaken i huvudet än på z-analoger med lika många timmars sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in