2015-07-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Beror på hur länge och mycket du tagit. Jag låg väl på ca 100mg i några månader, sen vart jag inlagd och fick enbart 10mg. Tillslut började jag känna att den började verka efter 2 veckor bara.

20 mg varje kväll i några år plus ca 400 mg seroquel. Haft uppehåll i ca två månader. Är nere på 100 mg seroquel nu så den kanske inte hjälper till lika mycket.
Citera
2015-07-24, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
20 mg varje kväll i några år plus ca 400 mg seroquel. Haft uppehåll i ca två månader. Är nere på 100 mg seroquel nu så den kanske inte hjälper till lika mycket.

Åh fyfan den där medsen har de också försökt tvinga på mig men ditt Neuroleptikum påverkar inte stilnocten så jag tror de kommer funka fint nu!
Citera
2015-07-24, 22:11
Medlem
Citat:
Åh fyfan den där medsen har de också försökt tvinga på mig men ditt Neuroleptikum påverkar inte stilnocten så jag tror de kommer funka fint nu!

Prövade igår, gick inte alls. Låg vaken länge. När stilnocten funkar brukar den ta ca 13 minuter för mig.
Citera
2015-07-25, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Gällande Imovane - den förbannade metallsmaken i munnen gör mig vansinnig. Dricka mjölk osv funkar ju inte över huvud taget - nästan allt man stoppar i munnen smakar skit. Tips och trix för att bli av med den?

Druvsocker ska funka säger dom...Jävligt skumt jag har ätit zopiklon nästan dagligen i 5år och har aldrig upplevt någon äcklig smak dagen efter! för mig är det en myt!en saga man berättar runt lägerelden vid älg jakten..
Citera
2015-07-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Druvsocker ska funka säger dom...Jävligt skumt jag har ätit zopiklon nästan dagligen i 5år och har aldrig upplevt någon äcklig smak dagen efter! för mig är det en myt!en saga man berättar runt lägerelden vid älg jakten..

Självklart kommer jag di toch berättar sagan. Lovar att varje stavelse kommer smaka burk. Lovar och svär - metallsmak precis hela dagen efter. Allt man äter smakar skumt men en touch av amazon bilfälg.
Tom snuset - och då e råget mottat
Citera
2015-07-25, 21:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982

Att du och några andra inte drabbas av en vanlig bieffekt gör det inte till en myt. Hur man påverkas av mediciner är väldigt individuellt - vissa får ingen ångestdämpning, vissa får inga hallucinationer, vissa får ingen metallsmak och vissa får ingen effekt alls.
Citera
2015-07-25, 21:52
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det är ju individuellt, jag mår inte piss dagen efter zopiklon direkt. Men ja, man får nog prova sig fram själv - individuellt hur man reagerar som sagt.

Att något skulle funka "till 100%" är nog dock en förhoppning du bäst gör dig av med

Update. En tablett theralen 20mg och jag var utslagen hela dagen fram till kvällen Kommer det fortsätta eller ska man lägga ner helt och byta prep?
Citera
2015-07-25, 21:53
Medlem
Citat:
Beror på hur länge och mycket du tagit. Jag låg väl på ca 100mg i några månader, sen vart jag inlagd och fick enbart 10mg. Tillslut började jag känna att den började verka efter 2 veckor bara.
Tog du 10mg varje dag dessa första 2 veckor när du var inlagd? Jag blev lite intresserad av om toleransen gick ner fast att du käkade 10mg varje dag, dvs om det är möjligt att "trappa ner" toleransen vilket jag ska prova i Augusti då jag haft uppehåll i 4 månader(dvs om 10mg inte fungerar så kommer jag kanske testa 1-2 gång i månaden eller så).
Citera
2015-07-25, 23:48
Medlem
populopiduss avatar
Hur är ruset på alkohol (måttligt), weed och 10-20mg Zolpidem? Har allt utom weed i mig men är allt bra sugen på att twista till det lite. Har äckligt hög tolerans på Zolpidem så inte ens alkohol gör att jag känner något lite mer än subtil stämningsförhöjning.

Edit: Isf bör jag ta indica eller sativa (har båda)?
Senast redigerad av populopidus 2015-07-25 kl. 23:53.
Citera
2015-07-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Update. En tablett theralen 20mg och jag var utslagen hela dagen fram till kvällen Kommer det fortsätta eller ska man lägga ner helt och byta prep?
Har ingen erfarenhet av tabletterna, bara haft i flytande form! Menar du att du var utslagen dagen efter? Kan man bryta tabletten, testa halva eller så?

Om du blir så pass bakis av dem borde du testa mindre dos eller skippa helt!
Citera
2015-07-26, 21:20
Medlem
SnowInformers avatar
Stämmer det att zopiklon ligger under Förteckning V (förteckning V beskrivs som "Medel med låg risk för missbruk. Dessa medel är narkotikaklassade i Sverige men inte internationellt") i Sveriges narkotikaklassning? Skulle säga att det risken att missbruka zopiklon inte är så låga ändå.
Citera
2015-07-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Stämmer det att zopiklon ligger under Förteckning V (förteckning V beskrivs som "Medel med låg risk för missbruk. Dessa medel är narkotikaklassade i Sverige men inte internationellt") i Sveriges narkotikaklassning? Skulle säga att det risken att missbruka zopiklon inte är så låga ändå.
Stämmer bra det. Och Stilnoct klass IV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in