2023-11-06, 12:34
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Det där är en bugg av Flashback, jag la exakt samma kommentarer flera timmar tidigare som man kan se

Jaså det säger du. Jag som trodde det var stilnocttomten som slog till där.

Så hur gick det med ditt dilemma. Löste det sig?
Citera
2023-11-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jaså det säger du. Jag som trodde det var stilnocttomten som slog till där.

Så hur gick det med ditt dilemma. Löste det sig?

Jag gjorde en del konstiga saker men vaknade i tid utan samtal och sms jag inte kommer ihåg så vi får väl kalla det lyckat
Citera
2023-11-06, 20:23
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Vända rätt dygnet med stilnoct" Infogad.

/Moderator
Citera
2023-11-07, 04:09
Medlem
Detta kanske är ett dumt inlägg, men tänker fråga ändå.

Jag har levt på stilnoct till och från i några år, senaste tiden har jag nästan tagit det dagligen för att kunna sommna.
Har diagnotiserad insomnia och depression, suicidtankar vid panikångest som tur inte är allt för ofta.

Nu har jag varit utan stilnoct eller annan benzo i över en vecka och jag känner ny ångest jag aldrig kännt förut, blir stressad för minsta grej, kan vara något så litet som att jag vet att jag har bokat besök om över en vecka där jag behöver stiga upp tidigt och hela min själ känner sig stressad över det även fast det är långt bort, och ångesten bara sköljer över mig såfort jag vaknar, är nästan så att mina händer skakar när ångesten är som värst.

Min fråga är då, är detta ett klassiskt tecken på benzo-withdrawal? Slutade ganska hektiskt med både stilnoct och diazepam. Och finns det något sätt att dempa den?

Har tid med läkare senare i månaden och nytt uttag på silnoct har jag att hämta om jag vill, men frågan är då, är det värt att fortsätta ta stilnoct eller annan benzo verkar ju bara vara korttids lösning som sedan får en att vela ta livet av sig när man slutar.

Men samtidigt måste jag ju kunna sova och fungera i samhället, pluggar på högskola så har tentor och uppgifter och studiebesök som jag måste kunna vakna itid för, utan stilnoct så slutar det med att min dyngsrytm blir fucked, därför jag skriver detta inlägg kl 4 på morgonen.

Vill bara få må bra igen, kommer inte ihåg senaste gången jag var "lycklig" eller kunde bara sova utan problem.
Citera
2023-11-07, 13:20
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrunkanJR
Detta kanske är ett dumt inlägg, men tänker fråga ändå.

Jag har levt på stilnoct till och från i några år, senaste tiden har jag nästan tagit det dagligen för att kunna sommna.
Har diagnotiserad insomnia och depression, suicidtankar vid panikångest som tur inte är allt för ofta.

Nu har jag varit utan stilnoct eller annan benzo i över en vecka och jag känner ny ångest jag aldrig kännt förut, blir stressad för minsta grej, kan vara något så litet som att jag vet att jag har bokat besök om över en vecka där jag behöver stiga upp tidigt och hela min själ känner sig stressad över det även fast det är långt bort, och ångesten bara sköljer över mig såfort jag vaknar, är nästan så att mina händer skakar när ångesten är som värst.

Min fråga är då, är detta ett klassiskt tecken på benzo-withdrawal? Slutade ganska hektiskt med både stilnoct och diazepam. Och finns det något sätt att dempa den?

Har tid med läkare senare i månaden och nytt uttag på silnoct har jag att hämta om jag vill, men frågan är då, är det värt att fortsätta ta stilnoct eller annan benzo verkar ju bara vara korttids lösning som sedan får en att vela ta livet av sig när man slutar.

Men samtidigt måste jag ju kunna sova och fungera i samhället, pluggar på högskola så har tentor och uppgifter och studiebesök som jag måste kunna vakna itid för, utan stilnoct så slutar det med att min dyngsrytm blir fucked, därför jag skriver detta inlägg kl 4 på morgonen.

Vill bara få må bra igen, kommer inte ihåg senaste gången jag var "lycklig" eller kunde bara sova utan problem.

Zimovanerna brukar ge en abstinens som kommer fort inpå avslut. Det brukar enskalera fort. 3-4: dagen brukar vara värst. Riktigt hemskt kan det vara. Sedan försvinner det lika fort som det kom. Så kommer en återställningsperiod på några veckor där sömn och hjärnan ska fixas till igen. När allt är över kommer du titta helt frågande på tabletterna och undra hur det var och ta dom. Eventuellt kommer du ta en då så kör du runt ett varv till.

Viktigt att veta. Du kan inte dämpa det med annat. Typ alkohol eller liknande. Du skjuter bara upp det hela då.
Citera
2023-11-09, 22:10
Medlem
Som många nämnt i tråden tidigare är Orion ren skit! Brukar vanligen kunna ta en enstaka Pilum eller Meda men var tvungen att ta 2 och en halv Orion för att slockna!

Låt er inte luras av detta, rena bluffskiten!

Mvh
Citera
2023-11-12, 21:30
Medlem
Hej!

Har tagit imovane till och från i cirka 5 år.
Nu sa läkaren att det var sista receptet jag fick och att jag ska sluta med detta nu.

Hur ska en sund nedtrappning se ut?
Min plan nu är att ta en halv tablett i en vecka för att sedan sluta helt.
Gick bra att ta en halv igår med hjälp av Theralen och melatonin.
Ska jag trappa ned under en längre tid eller vad tror ni flashback?

Hade 140 i puls nu på kvällskvisten. Kan det ha med det att göra eller att jag spelade Wow?

Mvh

Mvh
Citera
2023-11-15, 06:05
Medlem
Airwave92s avatar
Någon som vet hur pass effektiv imovane är mot panikångestattacker? Låt oss säga att något bedrövligt händer och man vill bara däcka

Ser att den slår på på 10-20 min så verkar vara rätt bra att crasha på under en panikattack
Citera
2023-11-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Någon som vet hur pass effektiv imovane är mot panikångestattacker? Låt oss säga att något bedrövligt händer och man vill bara däcka

Ser att den slår på på 10-20 min så verkar vara rätt bra att crasha på under en panikattack

Har aldrig varit ens nervös när jag haft stabil imovanepåverkan.

Grov panikångest vet jag tyvärr inte riktigt då det inte är inom min problematik. Men om du är bra imovaneoåverkad känns det svårt att få rejäl panikångest. Kan tyvärr inte svara riktigt mer än att en stabil imovanepåverkandos lär lindra eventuell panikångest.
Citera
2023-11-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Hej!

Har tagit imovane till och från i cirka 5 år.
Nu sa läkaren att det var sista receptet jag fick och att jag ska sluta med detta nu.

Hur ska en sund nedtrappning se ut?
Min plan nu är att ta en halv tablett i en vecka för att sedan sluta helt.
Gick bra att ta en halv igår med hjälp av Theralen och melatonin.
Ska jag trappa ned under en längre tid eller vad tror ni flashback?

Hade 140 i puls nu på kvällskvisten. Kan det ha med det att göra eller att jag spelade Wow?

Mvh

Mvh
Rent fysiskt så kan du klippa direkt utan att något otäckt händer men psykiskt så lär du må skit ett tag.

Om någon kommer in på akutpsyk och blir inlagd för Z analogmissbruk tex så klipper de bara medicinen rakt av och håller koll på måendet.

Det är inte som en Bensodiazepin AT som kan vara direkt dödlig med EP anfall och delirium.
Citera
2023-11-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92

Rent hypotetiskt så skulle det kunna fungera de är betydligt mer potenta och ångestdämpande än tex Oxascand och nästan i klass med Stesolid.

Tar du en lagom eller ja standardos och går lägger dig direkt så skulle det kunna funka men även om du inte däckar så lär ångesten försvinna puts väck.

Mycket underskattad ångestdämpande effekt i de där tabletterna.
Citera
2023-11-15, 21:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är inte som en Bensodiazepin AT som kan vara direkt dödlig med EP anfall och delirium.
Jodå, man kan få delirium även med z-analoger vid längre missbruk och abrupt avslut. Det har jag själv erfarit, vilket blev en skrällande väckarklocka som fick mig att bli drogfri.

Z-analoger kan vara minst lika jävliga som "vanliga" benso att sluta med, så uppmanar till försiktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in