Citat:
Ursprungligen postat av
Kawasaki 1500
MEN DET ÄR JU SOM SÅ, ATT OM INTE DU ELLER JAG BÖRJAR GÖRA RÄTT I CIRKULATIONSPLATSER VEM SK DÅ BÖRJA BLINKA HÖGER OCH GÖRA RÄTT????
Tja,om jag står och ska in i CPl och de flesta (säg 80%) inte blinkar ut höger..
När det då tillslut kommer en som ska fortsätta i CPLen och då givetvis INTE blinkar höger,samtidigt har jag tröttnat på att stå och glo på alla som skiter i att blinka höger/ut och då påbörjar min färd in i CPL,givetvis har mitt 15 meter långa fordon inte acceleration som en Thunderstorm,så en tvärnit kan det nog resultera i för den stackaren som kom där..
Absolut så skulle det ju underlätta om alla som skulle ut blinkade höger! Kan inte hålla med mer där!
MEN!!!
De som blinkar vänster (på ett korrekt sätt,som redan har beskrivis typ 573ggr redan) förtydligar ju att de kommer fortsätta i CPLen och dessa kommer ALDRIG få tvärnita pågrund av mig iaf!!
Jag försöker givetvis i möjligaste mån köra så att INGEN behöver tvärnita,men du förstår hur jag menar?
BTW..Jag blinkar
ALLTID..Sedan kan vi ju diskutera om jag inte gör ett
filbyte för att komma in i vänsterfilen i CPL....Jag anser att man
gör det,obligatorisk blinkers? Sedan gör jag två blinkers-krävande manövrar till... Byte av fil till höger-Bilnkers.. Utfart ur CPL-Blinkers..
Hur nu MITT anala användande av blinkers skulle kunna göra att någon annan börjar blinka kan jag inte se..
"Bra att han blinkade,då vet jag vart han är påväg,själv vet jag vart jag ska,så jag skiter i att blinka,som vanligt.."
Vid felaktigt användande av dimljus kan man ju iaf ge en dos helljus,så då finns ju ändå en
viss risk att de fattar att något är fel...