Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2014-11-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det är ju precis det jag säger!

HÖGERBLINKA NÄR DU SKA SVÄNGA UT UR CIRKULATIONSPLATSEN!!

OM INTE, SKA DU, UNDERFÖRSTÅTT FORTSÄTTA RAKT FRAM SOM DET HETER.
CIRKULATIONSPLATS DEFINIERAS SOM RAK VÄG!!!

FATTA DET NÅGON GÅNG!!
Du kommer att fatta med lite mer rutin (och därmed kunskap i att planera din körning).
Det kommer........... :-)
2014-11-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du kommer att fatta med lite mer rutin (och därmed kunskap i att planera din körning).
Det kommer........... :-)

Har haft körkort sedan 1960 med i genomsnitt 1500 - 2000 mil per år i 54 år. Plus rejält många på mc som jag fortfarande kör. Kawasaki 1500 Classic om du vet va det är för något. De du är svårslaget.

Mitt råd till dig är att "Ta dig i arslet"!
2014-11-29, 18:10
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Det är ju precis det jag säger!

HÖGERBLINKA NÄR DU SKA SVÄNGA UT UR CIRKULATIONSPLATSEN!!

OM INTE, SKA DU, UNDERFÖRSTÅTT FORTSÄTTA RAKT FRAM SOM DET HETER.
CIRKULATIONSPLATS DEFINIERAS SOM RAK VÄG!!!

FATTA DET NÅGON GÅNG!!

Eller så kan du (om du vill tydliggöra för dina medtrafikanter) blinka vänster om du ämnar åka förbi första och andra avfarten.

Men bara om du vill underlätta för andra trafikanter naturligtvis. Om du inte vill det, så ska du självklart ge fan i vänsterblink.
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-29 kl. 18:16.
2014-11-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Eller så kan du (om du vill tydliggöra för dina medtrafikanter) blinka vänster om du ämnar åka förbi första och andra avfarten.

Men bara om du vill underlätta för andra trafikanter naturligtvis. Om du inte vill det, så ska du självklart ge fan i vänsterblink.

Hur faan dum får man bli????

Om du inte blinkar höger så ska du "rakt fram"!

Inte undra på att Löven tror att han skall kunna regera Sverige utan att ha majoritet med en så jävla massa DÖHUVUDEN SOM FINNS I DETTA SVERIGE.
2014-11-29, 22:39
Medlem
Citat:
Har haft körkort sedan 1960 med i genomsnitt 1500 - 2000 mil per år i 54 år. Plus rejält många på mc som jag fortfarande kör. Kawasaki 1500 Classic om du vet va det är för något. De du är svårslaget.

Mitt råd till dig är att "Ta dig i arslet"!
Det kan jag göra men jag blinkar vänster i cirk.plats för att visa min avsikt för mina MEDtrafikanter.
Om det finns människor som inte kan tolka det budskapet kan ju inte jag rå för.
Dom som förstår det och kan använda det för att planera sin körning bli iaf glad.

Det kanske börjar bli dags för dig att lämna in kortet eftersom du, tydligen, har blivit så gammal att du inte kan tillgodogöra dig information från andra trafikanter? Bara en fundering. Du verkar också lite instabil i humöret?
Man ska inte hetsa upp sig, varken på forum eller i trafiken!
2014-11-30, 07:47
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Hur faan dum får man bli????

Om du inte blinkar höger så ska du "rakt fram"!

Inte undra på att Löven tror att han skall kunna regera Sverige utan att ha majoritet med en så jävla massa DÖHUVUDEN SOM FINNS I DETTA SVERIGE.

Ok. Berätta då hur vi ska kunna se din högerblink i alla dessa smårondeller som byggts de senaste åren. Jag ser hela vänstersidan på bilen som kommer, men inget av högersidan... Hur löser du det problemet med enbart högerblink-regel?.. Om du vill vara tydlig så blinkar du vänster när du ämnar åka förbi avfart nummer två! Om du inte blinkar vänster så är du ytterligare bara en av de idioter som inte fattat någonting av principen att; "alla tjänar på att alla är tydliga i trafiken".
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-30 kl. 08:02.
2014-11-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Ok. Berätta då hur vi ska kunna se din högerblink i alla dessa smårondeller som byggts de senaste åren. Jag ser hela vänstersidan på bilen som kommer, men inget av högersidan... Hur löser du det problemet med enbart högerblink-regel?.. Om du vill vara tydlig så blinkar du vänster när du ämnar åka förbi avfart nummer två! Om du inte blinkar vänster så är du ytterligare bara en av de idioter som inte fattat någonting av principen att; "alla tjänar på att alla är tydliga i trafiken".

Jag har enbart talat om vad man skall göra enligt trafikreglerna.

Att inte högerblink syns är sak för de som godkänner fordonen med ofta en alldeles för liten blinker.

Men som sagt, INGEN HÖGERBLINK, då skall med all sannolikhet fordonet fortsätta i cirkulationsplatsen.
2014-11-30, 09:44
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Jag har enbart talat om vad man skall göra enligt trafikreglerna.

Att inte högerblink syns är sak för de som godkänner fordonen med ofta en alldeles för liten blinker.

Men som sagt, INGEN HÖGERBLINK, då skall med all sannolikhet fordonet fortsätta i cirkulationsplatsen.

Att du inte förespråkar sunt förnuft före dumma EU-regler kvalificerar dig härmed till en superidiot!
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-30 kl. 09:56.
2014-11-30, 09:50
Medlem
ArneIIIs avatar
Man ska alltid högerblinka när man ska ut ur en cirkulationsplats. Annars betyder det att man bara har för avsikt att köra runt-runt i rondellen. Vid enfiliga små rondeller där man inte kan placera sig tycker jag det är bra att blinka vänster om man ska till vänster. Detta är iofs onödigt om alla bara följt trafikreglerna (det vill säga blinka när man kör ut ur en cirkulationsplats)

För övrigt är rondeller en väldigt enkel och smidig trafiklösning, önskar att alla fyrvägskorsningar i hela Sverige blev rondeller. Vilket antagligen antagligen är planen.
2014-11-30, 10:03
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Man ska alltid högerblinka när man ska ut ur en cirkulationsplats. Annars betyder det att man bara har för avsikt att köra runt-runt i rondellen. Vid enfiliga små rondeller där man inte kan placera sig tycker jag det är bra att blinka vänster om man ska till vänster. Detta är iofs onödigt om alla bara följt trafikreglerna (det vill säga blinka när man kör ut ur en cirkulationsplats)

För övrigt är rondeller en väldigt enkel och smidig trafiklösning, önskar att alla fyrvägskorsningar i hela Sverige blev rondeller. Vilket antagligen antagligen är planen.

Om man bygger bort regeln om vänsterblink iom att man gör om fyrvägskorningar till rondeller, blir resultatet horribelt mycket sämre! Små jävla rondeller bör fungera som vanliga korsningar. Alltså, man visar med körriktningsvisaren vart man ämnar åka! Något annat blir bara kaos.

Jag är förvånad över det stora antalet idioter som inte fattat detta ännu!

Stora rondeller är naturligtvis en helt annan femma!

Jag föreslår en lag som säjer att man alltid ska blinka vänster om man ämnar åka förbi andra avfarten!
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-30 kl. 10:49.
2014-11-30, 12:57
Medlem
Jag tycker att vi borde införa en regel där man måste blinka vänster i en rondell.
2014-11-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Jag tycker att vi borde införa en regel där man måste blinka vänster i en rondell.

Bättre och mer logiskt med regel som förbjuder vänsterblink.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in