Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2010-01-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Hella poängen med att blinka vänster när man skall rakt fram är ju bara konstig. Kör man rakt frammåt blinkar man inte skall man svänga blinkar men varför krångla till det bara för det råkar vara en CPA.

Vem har påstått att man ska det? Ja, förutom ni analfabeter som hittar på att andra påstår saker då
2010-01-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
(1) Nej det gör de inte, men det finns vissa lärare som fått för sig att lära ut detta beteende då de själv varit vänsterblinkare i alla år (2) trots att VV inte alls rekommenderar detta ologiska och trafikfarliga beteende.

(3) Tyvärr har ju inte alla lärare den rätta kompetensen för sitt jobb, men detta fenomen ser vi ju inom alla branscher tyvärr.

(1) Jo, det gör en klar majoritet. Uttala dig inte om saker du inte har den blekaste aning om.

(2) Jo, det gör de. Du kan ju höra dig för med vägverkets förarprövarenheter istället för att gissa en massa. Framförallt eftersom du har helt fel. Dessutom finns det inget som helst trafikfarligt med det. Men som vanligt sprider du bara innehållslös dynga utan någon som helst substans eller bakomliggande fakta som ger stöd för dina korkade teser.

(3) Så är det. Men vad har det med vänsterblinkers att göra? Bara för att DU tycker man ska göra på ett visst sätt så betyder inte det att du har rätt. När en majoritet i branschen är av en annan åsikt kanske det är dags att rannsaka sig själv.
2010-01-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
haha, vafan, jag e skitkass på rita.
skakar som en jävla epeleptiker gör jag också.

Nu var inte min artistiska sida jag ville framhäva utan jag ville bara visa hur jag kör.
Blir lättare att förstå med bilder än bara text, tycker jag iaf.

Joo jag förstod det ! Hehe Tyckte bara det va roligt
2010-01-22, 09:52
Medlem
Citat:
CPA= enkelriktad väg som går runt i en cirkel. Rakt fram är enligt mig det samma som att man följer vägen vilket jag tror det flesta håller med om
Bara du är noga med att blinka vänster INNAN du intar den filen på den tvåfiliga raka vägen. Att inte blinka innan du överskrider körfältslinjer på raka vägar gillas inte av varken medtrafikanter eller polis.
2010-01-22, 12:06
Bannlyst
Är det är lite bilar i rondellen brukar jag köra medsols. Min körlärare, jag hade för X antal år sedan, sa att det var helt ok. "Om ingen ser dej har du ingenting gjort"
2010-01-22, 14:04
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Bara du är noga med att blinka vänster INNAN du intar den filen på den tvåfiliga raka vägen. Att inte blinka innan du överskrider körfältslinjer på raka vägar gillas inte av varken medtrafikanter eller polis.

Den "vanliga" vägen går in i CPA så om du lägger dig i rätt fill direkt från början skall du inte blinka.
2010-01-22, 14:05
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Vem har påstått att man ska det? Ja, förutom ni analfabeter som hittar på att andra påstår saker då

Baa att vi är överens man blinkar bara när man svänger inte när man kör rakt fram och eftersom det bara finns höger svängar/avfarter i en CPA blinkar man enbart höger och aldrig vänster. Då är vi ju helt överens bra att det kom fram

Dvs I en CPA blinkar man aldrig vänster precis som du säger
2010-01-22, 14:19
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

Haha, bra sagt. MVG till dig.
2010-01-22, 14:25
Medlem
Mvks avatar
Orzion:
Ge dig, kolla på min skiss några poster tillbaka.
Ingen har sagt att man ska blinka vänster när man ska "rakt fram". Man blinkar efter man passerat avfarten "rakt fram".
Kolla på min ritning och säg vad du tycker om situationen.
2010-01-22, 14:45
Medlem
Citat:
Baa att vi är överens man blinkar bara när man svänger inte när man kör rakt fram och eftersom det bara finns höger svängar/avfarter i en CPA blinkar man enbart höger och aldrig vänster. Då är vi ju helt överens bra att det kom fram

Dvs I en CPA blinkar man aldrig vänster precis som du säger

Nej, det sa jag inte. Du gör inte mycket för att tvätta bort analfabetstämpeln märker jag.
2010-01-22, 15:33
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Nej, det sa jag inte. Du gör inte mycket för att tvätta bort analfabetstämpeln märker jag.

Kör man rakt blinkar du inte svänger du blinkar du så är det över allt i trafiken även i en CPA. Eftersom du aldrig svänger vänster i en CPA om du inte skall upp på gräset i mitteln blinkar du heller aldrig vänster. Svänga höger blinka höger enkelt.
2010-01-22, 19:45
Medlem
Citat:
Kör man rakt blinkar du inte svänger du blinkar du så är det över allt i trafiken även i en CPA. Eftersom du aldrig svänger vänster i en CPA om du inte skall upp på gräset i mitteln blinkar du heller aldrig vänster. Svänga höger blinka höger enkelt.

Läser du ens vad som skrivs? Orkar inte skriva samma sak om och om igen längre. Ni får leva i er tro att ni har koll. Kan dock inte avgöra vem av er som har sämst koll, du eller qwetwqhkjm.
Senast redigerad av Skalman71 2010-01-22 kl. 19:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in