Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Källa på att det lärs ut SLENTRIANMÄSSIGT? Källa på att körskolorna INTE REFLEKTERAT över detta? Dina båda påståenden är tagna helt ur luften, och är helt felaktiga. Du bevisar gång på gång att du inte har någon som helst aning om vad du pratar om.
Källa? Vad snackar du om? Jag sa "
om körskolorna...", notera det understrukna ordet. Det betyder att ifall skolorna gör det (lär ut slentrianmässigt) så är det dumt. Det är alltså inte ett påstående om att situationen är sådan idag. Det behövs ingen källa eftersom det inte fnns något att bevisa.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du, innan du tar i så du spricker så läs igenom tråden du. Då kommer du att se att massor av VB-motståndare tvärsäkert påstår att VB enbart är värdelöst, förvirrar och aldrig kan ge minsta fördelar eller någonsin vara till nytta vid annat än just filbyte.
Jag har inte fått det intrycket iaf, och ärligt så är det ointressant från mitt perspektiv... Men för klarheten skull - Jag påstår i alla fall inte att VB är helt meningslöst. Däremot tycker jag inte att det är överlägset enbart HB, och kan ge ytterligare förvirring i vissa lägen - men eventuellt vara bra i andra. Ser ingen anledning att byta och om jag fick välja så skulle jag fortfarande inte välja VB.
Citat:
Sen så borde du väl ha sett nu att vi många gånger har påpekat att VV inte är konsekventa utan säger olika saker.
Det enda tecknet på inkonsekvens jag sett är från killen på Svensk trafiksäkerhet som aktivt försöker sätta dit VV för diverse saker. Han skriver massor av mejl till lite olika regionsavdelningar på VV, och slänger sedan fram ett brev då en anställd ger sin personliga syn på ett körsätt.
Du har endast visat på en anställd inom VB som rekommenderar VB, och då har det även framkommit att det är hans personliga åsikt och inget annat. Det var beklagligt, och det kommenderade även den där Skogö i sitt brev.
Citat:
Där sa Skogö så, på andra ställen säger han lite annorlunda, andra på VV säger på sitt vis,
Återigen en källa som inte går att ta del av... "på andra ställen säger han annorlunda"... yeash!
Något annat ställe som inte är som de 4 senaste källorna där du gett referenser som stdjer min test och inte din?
Citat:
VV Förarenhet säger att körskolorna ska lära ut VB och vill att vi ska använda det i praktiken.
Jasså? De vill att vi ska göra det, men ändrade fortfarande reglerna så att det inte var lagkrav på det? Konspirationsteorierna är på bordet igen...
Huuuga... Nu lämnar jag över VB-motståndet till någon annnan. Jag känner att jag inte kommer längre i diskussionen. Lycka till!
Även en liten eloge till farbror Tinnitus för tålamodet!