Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2009-03-01, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag blinkar alltid åt vänster om jag ska vänster men när jag passerat sista avfarten blinkar jag höger.

jag skulle rekommendera dej att tänka innan du uttrycker dej.

med ditt synsätt så antar jag att det blir ett jävla blinkande om du kör på en slingrig skogsväg
2009-03-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt

med ditt synsätt så antar jag att det blir ett jävla blinkande om du kör på en slingrig skogsväg

Dessutom lär han slita ut lampan på högerblinkersen dom gånger nästa avfart inte dyker upp förrän 7mil senare.
2009-03-01, 20:47
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
-
2009-03-02, 10:20
Medlem
orvarens avatar
Ha hah ahha!! (Hoppas ni anstränger er för att vara korkade,annars är det synd om er... )
2009-03-02, 19:41
Medlem
FordEscis avatar
Man blinkar sig ur en rondell, om man vill. Annars ger man fan i det. Det är fan enda gången man KAN blinka i en rondell!
2009-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Man blinkar sig ur en rondell, om man vill. Annars ger man fan i det. Det är fan enda gången man KAN blinka i en rondell!

Fel. Man ska blinka sig ur. Däremot får man blinka vänster, om man vill och om man ska vänster såklart.
2009-03-02, 19:45
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Fetmarkerat:
2009-03-03, 11:26
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLeafClover
Fel. Man ska blinka sig ur. Däremot får man blinka vänster, om man vill och om man ska vänster såklart.
Rätt. Det står ingenstans att man inte får blinka vänster i rondell.
2009-03-03, 13:25
Medlem
Nanders avatar
Båda sätten fungerar bra, men det blir förvirrande när folk gör på olika sätt. Om alla bara skulle göra på samma sätt så skulle det inte vara några problem.
2009-03-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nander
Båda sätten fungerar bra, men det blir förvirrande när folk gör på olika sätt. Om alla bara skulle göra på samma sätt så skulle det inte vara några problem.

Just därför vi högerblinkare och filbytningsblinkare vill att man följer standarden som varit läsbar i vägverkets lilla handbok på ytterst få sidor och tar 2 min att läsa igenom, som även existerat cirkus 10 år.
2009-03-03, 22:30
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLeafClover

Det beror säkert också på hur lagarna har ändrats sen jag tog körkort, då hette att man helst skulle blinka sig ur en rondell, men bara om man kände för det, fanns ingen lag som sa att man var tvungen. Dock var det enda gången man ska blinka. Men det säger ju sig själv att man ger fan i att blinka annars. Det berättar ju bara hur jävla kass man e i trafiken.
2009-03-03, 22:49
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
I små enfiliga rondeller blinkar jag vänster om jag har inkommande mottrafikant klockan 12 så den idioten inte torpederar mig, i större dubbelfiliga rondeller blinkar jag mig bara ut (och vid filbyte såklart).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in