2009-03-04, 07:43
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Det beror säkert också på hur lagarna har ändrats sen jag tog körkort, då hette att man helst skulle blinka sig ur en rondell, men bara om man kände för det, fanns ingen lag som sa att man var tvungen. Dock var det enda gången man ska blinka. Men det säger ju sig själv att man ger fan i att blinka annars. Det berättar ju bara hur jävla kass man e i trafiken.
Om det som sägs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkulationsplats
stämmer så finns det fortfarande inget lagstöd för någonting annat än tolkningar som är fullkomligt godtyckliga och därmed är förvirringen total.
Det bästa vore nog om de lagstiftade om det de påstår är lag av den enligt lagen utsedda lagföreträdarens (vägverket/transportstyrelsen) rekommendationer. Det här är ungefär lika förvirrande och godtyckligt som vapenlagstiftningen som verkar kunna anpassas lite hursomhelst beroende på vad en av polisens utredare har för tyckande och tänkande kring en person.
Det är sådant här som verkligen gör sverige till en jävla ankdamm.
Det enda som saknas nu är en med statliga medel betalad forskning kring genusaspekten vid cirkulationsplatskörning och med slutsatser om hur män förtrycker kvinnor i cirkulationsplatser.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
I små enfiliga rondeller blinkar jag vänster om jag har inkommande mottrafikant klockan 12 så den idioten inte torpederar mig, i större dubbelfiliga rondeller blinkar jag mig bara ut (och vid filbyte såklart).
I alla cirkulationsplatser kör jag som Fangio så fort jag skall runt i hopp om att någon idiot torpederar mig och jag får nya fina skärmar utan rost på.