Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2009-01-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Oavsett vad man tycker om sätten att blinka på så borde Vägverket/Transportstyrelsen göra en kampanj så att alla gör likadant. Annars blir det lätt irritationsmoment när alla agerar olika.

Personligen så tycker jag att vänsterblink är mycket bättre.

Håller fullkomligt med dig vad gäller en kampanj om detta. I övrigt så spelar det mindre roll vilket som är bättre för det som införs är en EU-standard i EU-provinsen sverige och vi kan inte göra ett skit annat än att greppa staken och suga, det blir så när man horar ut sig. Skyll inte på mig, jag röstade nej (1995). Vad gjorde ni vänsterblinkare?
2009-01-17, 02:33
Medlem
zepofans avatar
Har inte läst alla femtonhundra inlägg så det är väl inte omöjligt att det varit uppe tidigare. Det jävligaste beteendet i rondell är att blinka höger och sedan passera avfarten!! FÖRBANNADE IDIOT!!! Blinkar du höger betyder det att du svänger nästa avfart, PUNKT!
Lika jävla korkade är de som inte kan lära sig ordningen på manvövrarna när man ska svänga av riksvägen. Det är 90 blås, på hejdarn, ut på högerkanten och sedan blinka! Lär er för höge farao att blinka, gå ut på högerkanten och bromsa där!
2009-01-17, 11:38
Medlem
Sölve 35

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har inte läst alla femtonhundra inlägg så det är väl inte omöjligt att det varit uppe tidigare. Det jävligaste beteendet i rondell är att blinka höger och sedan passera avfarten!! FÖRBANNADE IDIOT!!! Blinkar du höger betyder det att du svänger nästa avfart, PUNKT!
Lika jävla korkade är de som inte kan lära sig ordningen på manvövrarna när man ska svänga av riksvägen. Det är 90 blås, på hejdarn, ut på högerkanten och sedan blinka! Lär er för höge farao att blinka, gå ut på högerkanten och bromsa där!
Hej igen-som jag sa igår fylde Sölve 35 år men det är först idag den stora festen börjar.
Se inlägg # 1557 om detta.
Jaktlaget kom fram till att denna tråd inte tillhör HUMOR-länken. Är detta sant?
Är denna tråd på "riktigt" mao seriös? Då har jag hoppat i fel tunna!

Vi fortsätter festen i kväll. Sölve har hyrt hembygdsgården.

När vi nyktrat till återkommer jag och jaktlaget med våra synpunkter om rondeller. Men i kväll blir det levande rondeller vi skall tuta och köra runt.

Ja pojkar nu blir ni lite avundsjuka .....era kåtbockar....
2009-01-17, 11:56
Medlem
Rv 45

Citat:
Måste kommentera detta innan jag kör ner till Sölves kiosk. Snusen är slut!
Det är intressanta iakttagelser du har gjort. Samma fenomen upplevde jag i Sorento -86. Självklart blev det problem med Poliza Lokal. Om jag inte minns fel gick böteslappen på 2000 lire. Det kändes hårt för en nybliven sudent.

Samma problem uppstod när vi kom till Bryssel.

Nu är frågan? Tar du alltid runt vänster för att sedan eventuellt ta vänster igen? Eller tar du höger och höger? OBS! Detta gäller INTE riksvägar.

Tacksam för svar!
2009-01-17, 13:05
Medlem
TripPels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t01

Kanske dags att uppdatera dig innan du smäller.
http://publikationswebbutik.vv.se/sh...m____1199.aspx
Har alla i tråden läst den här publikationen tro? Att alla skulle följa den vet vi ju inte stämmer, men att läsa den skulle inte skada. Det är så många som tror att de vet reglerna.

VB behövs inte användas längre, men det underlättar. Det underlättar absolut i de mindre cirkulationsplatserna.
2009-01-17, 13:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Måste kommentera detta innan jag kör ner till Sölves kiosk. Snusen är slut!
Det är intressanta iakttagelser du har gjort. Samma fenomen upplevde jag i Sorento -86. Självklart blev det problem med Poliza Lokal. Om jag inte minns fel gick böteslappen på 2000 lire. Det kändes hårt för en nybliven sudent.

Samma problem uppstod när vi kom till Bryssel.

Nu är frågan? Tar du alltid runt vänster för att sedan eventuellt ta vänster igen? Eller tar du höger och höger? OBS! Detta gäller INTE riksvägar.

Tacksam för svar!

Om du formulerar en begriplig fråga så kanske jag svarar.
2009-01-17, 16:12
Medlem
Walk Ower

Citat:
Om du formulerar en begriplig fråga så kanske jag svarar.
Nu har vi (jaktlaget) förstått att det är fel forum vi har hamnat i!?

Vi hissar varningsflagg och förstår att pojkarnas humor här i Klässebol inte hör hemma utanför vårt revir.

Fortsätt ni att roa er med RONDELLER. (vi blir kåta på vackra töser)

Godnatt och hoppas inte att fnösket tar eld!
2009-01-17, 19:04
Medlem
Flänsost

Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Nu har vi (jaktlaget) förstått att det är fel forum vi har hamnat i!?

Vi hissar varningsflagg och förstår att pojkarnas humor här i Klässebol inte hör hemma utanför vårt revir.

Fortsätt ni att roa er med RONDELLER. (vi blir kåta på vackra töser)

Godnatt och hoppas inte att fnösket tar eld!

eastenders, det räcker om du kollar trådens rubrik.
Hur äckliga är de själva?

Då får du svaret vilken nivå detta forum håller. Den befinner sig under fotsulorna. Bland fotsvett och svamp. Där trivs många som inte vet hur man använder en dusc, som sprider mjäll och oderar flänsost.Tråden tillhör gärdsgårdsserien och där känner varken du eller jag oss hemma.

Hoppas du och jaktlaget finner en tråd med humor och lite elegans.

När folk tjatar om en RONDELL under flera år är det bäst att dra.
Senast redigerad av bogartius 2009-01-17 kl. 19:07.
2009-01-17, 19:54
Bannlyst
Mer irriterande är idioter som inte bryr sig om att blinka överhuvudtaget.
2009-01-17, 22:02
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda

När begåvningsreserven eastenderrs och bogartius har dragit härifrån i sina EPA-traktorer för att ägna sig åt sin pokemonsamling kanske det går att föra en normal diskussion igen.
Ja det är irriterande när det inte blinkas öht, men att blinka höger utan att svänga av är direkt farligt!
Kan berätta en sak appropå rondellkörning som hände för ett tiotal år sedan i Halmstad. Vi kom åkandes på vägen och helt plötsligt var det stopp och kö. Jaha, olycka eller något tänkte vi, men icke! När vi kom lite längre fram visade det sig vara en cirkulationsplats. Tydligen var detta fenomen HELT nytt där, för det verkade tro att det var förbjudet att köra mer än en i taget i rondellen. De stod alltså och väntade ut varandra till en hade kört färdigt, då körde nästa in! Inte undra på att det tog stopp.
2009-01-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda

En sak som jag funderat på när det gäller det här med att blinka öht är att behövs det verkligen blinkers egentligen? Inte utanför stan i alla fall. Tänk om vi hade sluppit blinkers och istället varit tvungna att noga ge akt på hur andra kör och därmed själva vara välplanerade och extremt tydliga med vart vi ämnar köra fordonet? Rent teoretiskt borde detta rendera färre olyckor eftersom folk skulle bli rätt illa behandlade i trafiken om de kör som svin då.
2009-01-19, 13:44
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
En sak som jag funderat på när det gäller det här med att blinka öht är att behövs det verkligen blinkers egentligen? Inte utanför stan i alla fall. Tänk om vi hade sluppit blinkers och istället varit tvungna att noga ge akt på hur andra kör och därmed själva vara välplanerade och extremt tydliga med vart vi ämnar köra fordonet? Rent teoretiskt borde detta rendera färre olyckor eftersom folk skulle bli rätt illa behandlade i trafiken om de kör som svin då.
Eller så skulle de som kör som "svin" bara glassa fram på en räkmacka och ånjuta företräde överallt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in