2007-11-11, 22:52
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Tyck vad fan du vill, jag kommer inte ta den här debatten med någon utav din kaliber ändå.

Vad finns det i pöbelns agerande som kan göra dödsfallet ogjort?
Är inte detta en reaktion som snarare kommer att polarisera än att förena. Vad anser du?
Kommer folk att tycka att det är bra med attacker på polisstationer pga att en människa är död, och sympatisera med dem, eller kommer folk att förfäras över angreppen? Vad tror du?

Jag är inte ute efter någon "debatt" - jag vill bara förstå hur folk tänker.
Citera
2007-11-11, 23:11
Medlem
gorgons avatar
Väldigt beklämmande att förbundet inte tog sitt förnuft till fånga och ställde in dagens alla påtänkta matcher, för att visa Gabriele Sandri sin respekt, som var fallet då Filippo Raciti omkom under lika tragiska omständigheter. Istället befinner sig Italien i en väldigt obehaglig situation som verkar eskalera för varje minut som går och något som myndigheterna knappast verkar ha kontroll över.
Så låt oss nu enbart hoppas att inga fler familjer behöver sörja, då söndag övergår till måndag!
Citera
2007-11-11, 23:12
Medlem
Power_s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1219957.ab

vad ska man säga?
Citera
2007-11-11, 23:20
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Så låt oss nu enbart hoppas att inga fler familjer behöver sörja, då söndag övergår till måndag!
Så slöddret har inget ansvar i det hela då?
Citera
2007-11-11, 23:23
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Italienarna som stormar snutstationer ikväll är inte ute efter att få några sympatier. De är bara jävligt pissed och vill hämnas. Hade jag haft en nära vän som strukit med efter ett liknande "varningsskott" hade jag förmodligen sprungit i täten vid stormningarna.
Citera
2007-11-11, 23:29
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Italienarna som stormar snutstationer ikväll är inte ute efter att få några sympatier. De är bara jävligt pissed och vill hämnas. Hade jag haft en nära vän som strukit med efter ett liknande "varningsskott" hade jag förmodligen sprungit i täten vid stormningarna.
Varför till vilken nytta?
Citera
2007-11-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Vad finns det i pöbelns agerande som kan göra dödsfallet ogjort?

Absolut ingenting.

Citat:
Är inte detta en reaktion som snarare kommer att polarisera än att förena. Vad anser du?

Definitivt är det så.

Citat:
Kommer folk att tycka att det är bra med attacker på polisstationer pga att en människa är död, och sympatisera med dem, eller kommer folk att förfäras över angreppen? Vad tror du?

Folk kommer givetvis att förfäras då media redan har gett ut en klar bild utav vem som är att betrakta som ond och god i även det här fallet.

"Misstag, varningsskott och huliganbråk"
Citera
2007-11-11, 23:35
Bannlyst
Hoppas innerligt detta leder till dödsfall inom italienska poliskåren.

A.C.A.B
Citera
2007-11-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är snarare en reaktion på polisens brutala agerande och användandet utav övervåld i många år som är orsaken. Dödsskjutningen var bara en katalysator.

Exakt. Relay är av den skaran som anser poliser är heliga väktare som får göra precis vad dom vill för dom står över mänskligheten. Poliser har aldrig och kommer aldrig att ta till övervåld etc..

Jag är varken supporter eller någon vänsteranhängare som gillar samlas i klungor och kasta sten mot polisen men visst tusan blev jag överlycklig över att folk fortfarande har stake kvar. Förr eller senare kommer dagen då den vanliga svenson som sitter i kontoret och räknar på kalkyler behöver gå ut på gatorna och göra motstånd.

Som USA president James Madison en gång sade: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Citera
2007-11-11, 23:38
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Varför till vilken nytta?

Om du hamnar i bråk med någon och han slår dig i ansiktet, slår du då tillbaka?
Citera
2007-11-11, 23:51
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Exakt. Relay är av den skaran som anser poliser är heliga väktare som får göra precis vad dom vill för dom står över mänskligheten. Poliser har aldrig och kommer aldrig att ta till övervåld etc..

Jag är varken supporter eller någon vänsteranhängare som gillar samlas i klungor och kasta sten mot polisen men visst tusan blev jag överlycklig över att folk fortfarande har stake kvar. Förr eller senare kommer dagen då den vanliga svenson som sitter i kontoret och räknar på kalkyler behöver gå ut på gatorna och göra motstånd.

Som USA president James Madison en gång sade: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Polisen är till för att uprätthålla lag och ordning, och naturligtvis försvarar jag knappast polisiärt övervåld. Men jag fördömer det som dessa slödder som kallar sig fans för det dom gjort efter dödsskjutningen. Denna våldsförhärligande mentalitet kommer att bli sportens död i italien tro mig.
Citera
2007-11-11, 23:51
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Hoppas innerligt detta leder till dödsfall inom italienska poliskåren.

A.C.A.B
Could not agree moore!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in