2007-11-11, 21:45
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Om någon vän till mig som sitter i baksätet på en bil skulle skjutits i bakhuvudet utav en polis så hade jag gjort precis detsamma som händer därnere nu och jag hoppas vid gud att fler skulle gjort detsamma.

Det handlar inte om fotboll längre.
Nä det handlar om att förstöra egendom och bete sig som svin, jag räknar inte dessa som fans, bara drägg.
Citera
2007-11-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Nä det handlar om att förstöra egendom och bete sig som svin, jag räknar inte dessa som fans, bara drägg.

Du är så sanslöst enkelspårig så jag finner det helt meningslöst att föra den här debatten vidare med dig.
Citera
2007-11-11, 21:48
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Du är så sanslöst enkelspårig så jag finner det helt meningslöst att föra den här debatten vidare med dig.
Så det är inte enkelspårigt då att göra det som slöddret där nere gör? Tycker isåfall dina åsikter är helt förkastliga.
Citera
2007-11-11, 21:51
Medlem
Citat:
Så det är inte enkelspårigt då att göra det som slöddret där nere gör? Tycker isåfall dina åsikter är helt förkastliga.

Tyck vad fan du vill, jag kommer inte ta den här debatten med någon utav din kaliber ändå.
Citera
2007-11-11, 21:53
Medlem
Relay din jävla pajas.

FANSEN ÄR FOTBOLLEN.

Läs det igen:

FANSEN ÄR FOTBOLLEN.

Man kör inte med oss hur som helst.
Citera
2007-11-11, 21:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Vad som är förkastligt är snarare att du direkt rapar upp ditt gamla vanliga 'huliganerna är bara ute efter att förstöra så mycket som möjligt för att de blir sexuellt upphetsade utav det' utan någon som helst form utav analys om varför det här upploppet startade.
Citera
2007-11-11, 22:01
Medlem
Amors avatar
Tycker reaktionerna överdrivna. Fotbollen samlar vecka ut och vecka in hundratusentals åskådare till läktarna och den engagerar ännu fler. Det är ofrånkommligt att det någon gång då och då händer såna här saker.

Hur är det på de stora musik och gatufestivalerna. Knivbråk och våldtäkter varje gång. Ändå är det aldrig någon som begär att de skall ställa in sina arrangemang. Givetvis måste vi sörja och bli arga när sån här händer. Men vi måste ändå försöka hålla huvudet kallt och resonera lite logiskt. Fotbollen kommer inte bli en frizon för det som händer i det övriga samhället.
Citera
2007-11-11, 22:05
Medlem
Amors avatar
Citat:
Du menar att det hade varit försvarligt att storma polistationer bränna ner egendom samt bete sig som svin. Tack du har just nu diskvaliciferat dig som seriös fotbollsfan. För dessa element skiter i fotbollen dom är bara ute efter att förstöra.
forskning har faktiskt visa att huliganer oftast är väldigt engagerade i fotboll och sina lag. Den mest timide fotbollssuportern är den som inte bryr sig.

Med detta vill jag inte försvara de huliganer som beter sig våldsamt. Däremot vill jag ifrågasätta en pk-klyscha.
Citera
2007-11-11, 22:10
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad som är förkastligt är snarare att du direkt rapar upp ditt gamla vanliga 'huliganerna är bara ute efter att förstöra så mycket som möjligt för att de blir sexuellt upphetsade utav det' utan någon som helst form utav analys om varför det här upploppet startade.
Så du menar också att ett skott in i en bil som dödar en känd DJ ursäktar det som händer nu? Fan vad trött jag blir på detta gullande av drägg som bara förstör för andra.
Citera
2007-11-11, 22:12
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
forskning har faktiskt visa att huliganer oftast är väldigt engagerade i fotboll och sina lag. Den mest timide fotbollssuportern är den som inte bryr sig.

Med detta vill jag inte försvara de huliganer som beter sig våldsamt. Däremot vill jag ifrågasätta en pk-klyscha.

Vilken forskning visar det och hur gagnar det sporten och deras lag att dom beter sig som dom gör? Och det är absolut ingen PK klyscha att fördöma meningslöst förstörelse som dessa element gör.
Citera
2007-11-11, 22:12
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Så du menar också att ett skott in i en bil som dödar en känd DJ ursäktar det som händer nu? Fan vad trött jag blir på detta gullande av drägg som bara förstör för andra.
Det är snarare en reaktion på polisens brutala agerande och användandet utav övervåld i många år som är orsaken. Dödsskjutningen var bara en katalysator.
Citera
2007-11-11, 22:49
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Relay din jävla pajas.

FANSEN ÄR FOTBOLLEN.

Läs det igen:

FANSEN ÄR FOTBOLLEN.

Man kör inte med oss hur som helst.

Visst är det så. Fansen är fotbollen. ALLA fans. Inte bara de som i detta nu sätter sig över resten av fotbollsvärlden genom att se till så att matcher bryts eller ställs in.

Utan att vara någon Italienkännare så måste jag väl ändå anta att det finns få andra länder som matcher skulle ställas in i pga en skjutning av en huligan?
Argentina - Brasilien - Grekland(?) har väl alla haft dödsfall i samband med fotboll orsakade av poliser, hur har det gått till där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in