Bra initiativ Shuyin.
Själv föredrar jag denna länken för att följa nyförvärven. Där kan man dessutom se hur Gazzetta tror att lagen kommer att spela den här säsongen.
http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/mercato.shtml
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Då är vi två. Tomt utan Serie A, patetiskt nog. Det gör å andra sidan att sommaren känns lite längre...
Cagliari, vad sägs Brille? Känns som det ska till ett mirakel om ni ska göra mer än tre mål kommande säsong. Foggia kanske äntligen blommar ut men i övrigt, nåt att skryta med som jag missat?
Läget hos mig känns som det totalt motsatta. Tavano och Chippen mot Esposito och Giuly, en förbättring man inte ens kan beskriva. Och Chivu bråkar om pengar medan Juan anlänt då rumänen förhoppningsvis får som han vill och drar till Milano.
Kan bli en riktigt, riktigt fin säsong för mig och de mina.
Annars... "Totti lämnar landslaget för att han inte får spela bara de viktiga matcherna (typ)" enligt SVT och i italien kapas vår kapten för att han sätter sin egna hälsa och Roma före landslaget. Gazzettan väljer att som första och enda bild till nyheten koppla (innan de tvingas byta?)... Tottis ökända spottloska. Och Cannavaro och diverse förbundspampar gnäller.
Visst är det tragiskt att han inte får vinna ett EM och få det erkännande han egentligen förtjänar men när man ser bilder från första träningarna och man ser två tejpade anklar så... Som romanista kan man inte annat än tacka!
Första öppna träningen igår. Hade flyttats från Trigoria med dess lilla läktare till Flaminio. 15 000 rödgula på plats. Fler än jag som är optimistisk.
Vagabond, min ofrivilliga frånvaro gör att jag lever i förnedring en vecka till eller så. Är med andra ord säker på vinst i returen och vill att du ska pinas så mycket som möjligt då...

Jo, vad finns att säga när anfallarna Esposito, Langella, Pepe, Capone och framförallt Suazo är borta. Tunga namn som Giampaolo har valt att ersätta med ungdomlig talang såsom Matri, Acquafresca och Foggia. Fini och Parola är väl de nyförvärv som ska stå för lite rutin. Som jag nämnt tidigare så har elaka tungor hävdat att Giampaolo förbereder sig för spel i Serie B efter denna säsongen, men skulle Cagliari få en fin start och talangerna blommar ut så kanske. Ett nyförvärv som Riganò hade smakat gott.
Jag håller med om Roma som ser riktigt bra ut. Orosmolnen är väl Chivu och vad som skulle hända om Totti går sönder. Hans beslut att inte spela mer i landslaget är klokt, liksom Maldinis beslut var klokt. Att försöka smutskasta honom för detta är patetiskt. Hoppas att han håller ett antal säsonger till. Otroligt skönt att det finns spelare som Totti, Maldini och Del Piero m fl. Det går inte att överskatta den symboliska betydelsen hos dessa spelare. För övrigt kommer De Rossi att ta över den rollen hos Roma.
Trots att Roma ser starka ut är det inte självklart att de tar en plats bland de fyra bästa. Jag tippar Inter och Milan i topp. Kanske kan Milans jakt på internationella titlar göra att de tappar? Sedan kommer Juventus, Fiorentina och Roma att kämpa om de två övriga platserna. Möjlig outsider är Sampdoria.