Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Nej, hur vågar du ens tro Kaka, han är provocerande överskattad. Materazzi och Ronaldo tänkte jag på (och även Montolivo om man bryr sig om unga spelare. Tycker det hellre borde finnas pris för gamla spelare, orka bry sig om talanger.) Ok, Totti, nu när jag ser lite närmare så vann han pris som bästa italienare vilket väl kan vara en ok utnämning.
Att Mancini inte ens blir utnämnd till bästa tränare är ett skämt och jag pissar på fotbollsspelarna i Italien som väljer Spalletti efter att Mancini stockat honom två år i rad.
Vad gäller tränare så har ju Mancini ett helt överlägset spelarmaterial att laborera med, vilket gör att hans uppgift är mycket enklare än många kollegors. I en kombination av spelartrupp, spelmodell och resultat tycker jag faktiskt Spalletti är en värdig vinnare. Roma spelar möjligen Serie As vackraste fotboll, och dessutom effektiv. Utom i CL då.
Materazzi var bra (eller åtminstone festlig) i VM, annars har han ju inte varit särskilt framstående, och dessutom borta mycket med skador.
Väldigt vad det klagas på Kaka, som haft en svacka men ändå gjort många bra matcher... särskilt på sistone. Vet inte om CL vägs in i priset han fått, men i så fall är han ju en värdig vinnare.
Ronaldo kan absolut inte vara den bästa de senaste 10 åren, till att börja med är han ju mer "spansk" än "italiensk". Dessutom har han aldrig vunnit Serie A! Jag säger Totti eller Del Piero.
"Den brasilianska före detta fotbollsspelaren Pelé uttalade sig 2006 att "Totti är världens bästa fotbollsspelare".
- F.G