2008-01-31, 22:45
Medlem
Luffsens avatar
Essien säger att från ett taktiskt perspektiv är Serie A bäst, men det är väl vida kännt bland de flesta?
Citera
2008-01-31, 22:47
Medlem
Jag uppfattar det iallafall inte på annat sätt än att Essien anser Serie A är den bästa ligan i världen.
Citera
2008-01-31, 23:07
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Jag uppfattar det iallafall inte på annat sätt än att Essien anser Serie A är den bästa ligan i världen.

“From a tactical point of view it is the best League in the world."
Skulle man ju kunna tolka annorlunda än du gör. Om man inte är precis hur enögd som helst.
Citera
2008-01-31, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
“From a tactical point of view it is the best League in the world."
Skulle man ju kunna tolka annorlunda än du gör. Om man inte är precis hur enögd som helst.

sbsd har ju inte direkt visat att han är en av de smartare här på flashback.
Citera
2008-02-01, 00:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Nej, hur vågar du ens tro Kaka, han är provocerande överskattad. Materazzi och Ronaldo tänkte jag på (och även Montolivo om man bryr sig om unga spelare. Tycker det hellre borde finnas pris för gamla spelare, orka bry sig om talanger.) Ok, Totti, nu när jag ser lite närmare så vann han pris som bästa italienare vilket väl kan vara en ok utnämning.

Att Mancini inte ens blir utnämnd till bästa tränare är ett skämt och jag pissar på fotbollsspelarna i Italien som väljer Spalletti efter att Mancini stockat honom två år i rad.

Vad gäller tränare så har ju Mancini ett helt överlägset spelarmaterial att laborera med, vilket gör att hans uppgift är mycket enklare än många kollegors. I en kombination av spelartrupp, spelmodell och resultat tycker jag faktiskt Spalletti är en värdig vinnare. Roma spelar möjligen Serie As vackraste fotboll, och dessutom effektiv. Utom i CL då.

Materazzi var bra (eller åtminstone festlig) i VM, annars har han ju inte varit särskilt framstående, och dessutom borta mycket med skador.

Väldigt vad det klagas på Kaka, som haft en svacka men ändå gjort många bra matcher... särskilt på sistone. Vet inte om CL vägs in i priset han fått, men i så fall är han ju en värdig vinnare.

Ronaldo kan absolut inte vara den bästa de senaste 10 åren, till att börja med är han ju mer "spansk" än "italiensk". Dessutom har han aldrig vunnit Serie A! Jag säger Totti eller Del Piero.

"Den brasilianska före detta fotbollsspelaren Pelé uttalade sig 2006 att "Totti är världens bästa fotbollsspelare".

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2008-02-01 kl. 00:13.
Citera
2008-02-01, 00:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nej, Recoba menar jag förstås.

God natt.

- F.G
Citera
2008-02-01, 00:15
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"Den brasilianska före detta fotbollsspelaren Pelé uttalade sig 2006 att "Totti är världens bästa fotbollsspelare".

- F.G
Med risk för att häda.

Men uttalar inte både Pelé och Maradona sig väldigt ofta om vem som är världens bästa fotbollspelare och då väldigt ofta i samband med besök i just det landet som spelaren ifråga kommer ifrån?

Någon mer som hänger i konspirationsforumet här förresten?

Och är inte Buffon fortfarande en rätt hyfsad målvakt som borde haft en plats på den där listan?
Senast redigerad av Muskedunder 2008-02-01 kl. 00:17.
Citera
2008-02-01, 01:59
Medlem
Buffon var en Serie B-spelare förra säsongen.
Citera
2008-02-01, 13:35
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Buffon var en Serie B-spelare förra säsongen.

Och Ronaldo har inte spelat i La Liga?
Citera
2008-02-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked.
Och Ronaldo har inte spelat i La Liga?

Vad har det med saken att göra?
Citera
2008-02-01, 18:04
Medlem
Citat:
Det första som gäller är markering, täckspel och närkamper även om teknik, passningar och spelförståelse är önskvärt också. Men som mittback har man så sällan riktig nytta av det i en avgörande form. Att passa närmaste man istället för att dynga iväg bollen har mest att göra med om man får göra det för tränaren eller inte. Chivu gör mer nytta på VB eller på mittfältet med hans rutin och spelförståelse än som MB eftersom han inte är en särskilt hårdför spelare. Att spela snyggt lönar sig inte riktigt som MB, inte i längden.

Håller med.
Många Serie a fans verkar tycka att en bra mittback är en som skickligt kan spela sig ur trängda situationer.
En mittback ska först o främst avvärja faran, rensa.
Det är mer upp till tränaren att bestäma som du säger.
Mihajlovic var ett bra ex på att en kreativ spelare oftast inte funkar som mittback, han hade säkert gjort mycket mer nytta på hans ordinarie plats på mf som Chivu gör nu.
Citera
2008-02-02, 00:03
Medlem
y_geezy
åh fy fan, vem har skrivit det du citerade? Renare jävla smörjdynga får man leta efter.

Vad fan skulle det inte löna sig i längden för? Vem är den självutnämnda professor som uttryckt detta skräp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in