2007-11-01, 21:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Si, det var totalt 5 Serie A-matcher i helgen på TV4+ och TV4 Sport, om jag räknade rätt. Milan-Torino på lördagen är också inbokad.

La Liga får stryka på foten tills vidare, det gäller att prioritera...

- F.G
Citera
2007-11-01, 22:25
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Si, det var totalt 5 Serie A-matcher i helgen på TV4+ och TV4 Sport, om jag räknade rätt. Milan-Torino på lördagen är också inbokad.

- F.G
Då sitter man limmad i soffan på lördag och kollar Milan
Citera
2007-11-01, 23:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mja, mitt uppdrag 2007/08 är att hålla koll på Torino.

Som förmodligen får det rejält tufft på San Siro.

För övrigt är det Barca live på TV4 Sport just nu, upptäckte jag till min förvåning. Internationell fotboll 7 dagar i veckan.

- F.G
Citera
2007-11-02, 05:40
Medlem
Citat:

- F.G

Visst kan man klaga över utvecklingen, att brottsligheten skenar, att flygplan trillar ned istället för att landa, global warming osv

MEN

Då fokuserar man på fel saker, om dina beräkningar om TV4 stämmer och man kan lägga till minst de två matcherna som Canal+ brukar sända, så kan man välja mellan sju Serie A-matcher, och faktiskt hinna se fyra. Livet leker, nu ska jag bara kunna övertyga frugan om det fantastiska i detta.
Citera
2007-11-02, 11:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
lör 3 november 2007 17:55 Lazio möter Fiorentina. TV4 Sport
lör 3 november 2007 20:25 Milan möter Torino TV4+

sön 4 november 2007 15:00 Genoa möter Palermo. TV4+
sön 4 november 2007 15:00 Cagliari möter Sampdoria. TV4 Sport
sön 4 november 2007 20:25 Juventus möter Inter. TV4 Sport

Jag har inte Canal+, vilket dock känns acceptabelt när man ser ovanstående tabell. Enda smolket i glädjebägaren är att det är fjantarna på TV4 som levererar, men lyckligtvis kan de inte påverka spelkvalitén ute på planen. Kom tillbaka Don Tommaso, allt är förlåtet!

Nu gäller det (som sagt) att övertyga Fru Fula Gubben att en mitten-match i Serie A är rätta sättet att tillbringa lördagkvällen.

- F.G
Citera
2007-11-02, 13:26
Medlem
P.Gs avatar
Nåja, det är väl Jesper Hussfelt som kommenterar de flesta (och största) Serie A-matcherna och han är bra. Härlig inlevelse, kunnig och inget ovidkommande pladder om spelares vårtor, sysslingar eller annat skvaller ala Perlskog.
Citera
2007-11-02, 14:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Daniel Kristiansson har matchen på söndag kväll, och Ola Wenström hade Rom-derbyt om jag hörde rätt...

Grejen med TV3:s gamla sändningar var att både försnacket och pausunderhållningen var såpass bra att det var värt att se i sig... vem vill inte se en allt fetare Thomas Nordahl först intervjua Cesare Maldini och sedan äta 1 kg parmesan på en mysig kvarterskrog i Umbrien?

När TV4 har sändningarna så börjar jag aldrig börja titta förrän just när matchen börjar, och under pausen är det dags att göra te.

- F.G
Citera
2007-11-02, 17:35
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Grejen med TV3:s gamla sändningar var att både försnacket och pausunderhållningen var såpass bra att det var värt att se i sig... vem vill inte se en allt fetare Thomas Nordahl först intervjua Cesare Maldini och sedan äta 1 kg parmesan på en mysig kvarterskrog i Umbrien?

Sköna minnen. Uno Kryss Due var riktigt bra. Jag blir nostalgisk som fan av att bara tänka på det. *Campionato...di calcio...italiano... *
Citera
2007-11-02, 21:52
Medlem
zachs avatar
Jag ser att ingen tagit upp det absolut viktigaste som hänt... Panucci är nu singel. Skitsak kanske, men det betyder även att Rosaria Cannavo är det och det är fan i mig inte någon skitsak. Är faktiskt så att Cassanos ex (otroligt men sant...) nog är lite småkär i mig, såg nämligen att hon spanade in mig från en plansch en gång. Så chansen att jag får min drömkvinna är nog hyfsad faktiskt. Frugan påstår dock att jag inbillar mig, men vad fan förstår fruntimmer...?

Empoli-Roma har ingen nämnt... Roma med troligen ingen Totti möter Vannucchis grabbar som har två raka torsk i ryggen. Matchen visas för övrigt (enligt c+.se) på c+ sport 1. Och 2.
Någon som kan förklara poängen med att visa samma match på två kanaler?

Föresten, Totti va helt otippat med i tv:n efter derbyt och sa ungefär (för slö att dubbelkolla) att han visst trodde att chansen till scudetton levde för en liga vinner man genom att slå de "små" lagen.
Exakt hur höga tankar Totti har om Lazio torde därmed stå rätt så klart.
Citera
2007-11-03, 18:29
Medlem
Sälklubbarns avatar
Fantastisk målvaktstabbe av Lazio-målvakten nyss. Lär dyka upp på youtube innan dan är slut.
Citera
2007-11-03, 20:14
Medlem
Shuyins avatar
Oh hahaha hur kan Ballotta få stå i ett Serie A-lag? Kanske behöver Lazios veteraner en målvakt?

Superduper tabbe som Pazzini högg på och gjorde matchens enda mål i en helt okej match, jag tycker dock inte att Fiorentina spelade så bra.

Vissa ljusglimtar fanns dock, det kan vara en ny Batistuta på gång... Pablo Osvaldo är också en argentisk forward och har riktigt fin teknik och imponerade på mig rejält ikväll.

Sedan så hade Pazzini ytterliggare en möjlighet men sköt i ribban, lite synd. Men det känns jäkligt skönt att vinna då jag var orolig inför matchen, ingen förlust ännu i ligan heller...

Forza Viola!
Citera
2007-11-03, 20:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

När TV4 har sändningarna så börjar jag aldrig börja titta förrän just när matchen börjar, och under pausen är det dags att göra te.

- F.G
Ja Uno, Kryss, Due är oöverträffat när det gäller upplägg. Dock så får Serie A lite mer kärlek än La Liga på fyran på kommentatorfronten, även om Hussfelt även tar sig an spanska matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in