2008-04-06, 23:01
Medlem
Ari.Golds avatar
Vart kom det där tredje målet ifrån? Jesus...
Citera
2008-04-06, 23:29
Medlem
Villons avatar
Att vi förmodligen kommer se ett EM utan såväl Del Piero som Raúl känns faktiskt som lite av ett hån riktat mot alla oss som gillar fotboll och stora profiler. Gott om tjurskalliga halvsociopater på förbundskaptensbänkarna i sydeuropa med Donadoni, Domenech och Aragonés.
Citera
2008-04-06, 23:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Donadoni, Domenech och Aragonés.

Den dödliga trion närmast garanterar att nästa EM-guld inte kommer att hamna i ett land vid Medelhavet. Urk.
Citera
2008-04-06, 23:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den dödliga trion närmast garanterar att nästa EM-guld inte kommer att hamna i ett land vid Medelhavet. Urk.
Skulle vara Kroatien då.
Citera
2008-04-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Att vi förmodligen kommer se ett EM utan såväl Del Piero som Raúl känns faktiskt som lite av ett hån riktat mot alla oss som gillar fotboll och stora profiler. Gott om tjurskalliga halvsociopater på förbundskaptensbänkarna i sydeuropa med Donadoni, Domenech och Aragonés.

Trezeguet, är ju en annan spelare som riskerar att få se EM liggandes i en solstol på den franska rivieran.
Citera
2008-04-11, 19:32
Medlem
Serie A lever. Både toppen och botten ska avgöras i de sista omgångarna. Under helgen spelas både spännande och riktigt bra matcher.

Jag tycker nästan att det är skönt att slippa ta hänsyn till CL. Tidigare fick man resonera kring vilka spelare som skulle vila, och var fokus låg. Nu handlar allt om kampen om placeringar. Förutom för Fiorentina som till viss del har semifinalen i UEFA-cupen att ta hänsyn till, efter att Mutu lett dem till seger mot PSV.

Vad sägs om Juventus - Milan, Inter - Fiorentina och Udinese - Roma? Fantastiska matcher som kan sluta hur som helst. Alla lagen har allt att spela för och är toppmotiverade.

I botten så möts Empoli - Parma och Livorno - Cagliari. Tre poäng skiljer mellan de fem sista lagen.

Dessutom spelas derbyt Palermo - Catania.

En riktigt bra helg för oss som gillar calcio.
Citera
2008-04-11, 20:03
Medlem
zzwampens avatar
Ser fram emot Inter-Fiorentina...Väldigt viktig match för båda lagen...Synd bara att Zlatan förmodligen inte kommer att spela.
Citera
2008-04-11, 22:05
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...Juventus - Milan, Inter - Fiorentina och Udinese - Roma ... Empoli - Parma och Livorno - Cagliari ... Palermo - Catania.

6 hemmavinster är mitt tips. Och då är Inter (återigen) klara ligasegrare och Viola (trots förlust) ett steg närmare CL och Milan desto längre bort. Och Cagliari sätter sig i en ännu sämre sits. Men det är ju pessimistiska jag det...

Vore dock jävligt coolt om spänningen kunde hålla i sig. Tror verkligen att Roma kan åka på en nit i helgen, och det kan verkligen vara ödestigert, men matchen mellan Viola och Milan om sista CL-platsen lär ju fortgå oavsett och streckstriden kan bli en riktig nagelbitare. En intressant vår alltså, ett mycket önskat lite ljus i en allt mörkare värld för calcion.
Citera
2008-04-11, 22:25
Medlem
Kan se mig Roma förlora poäng i helgen fast tror knappast att Inter är självklara heller.

Nån som vet om Totti spelar ?
Citera
2008-04-12, 11:44
Medlem
Som uppvärmning ska jag se Palermo besegra Catania i derby di Sicilia. Även om Zenga lyckades lyfta Catania till en 3 – 0 seger i senaste matchen, så bör de inte kunna rubba Palermo i allmänhet och Amauri i synnerhet. Kuriosa, de fyra senaste derby di Sicilia i Palermo har Palermo gjort 18 mål. Kan bli hur kul som helst eftersom jag inte är särskilt känslomässigt bunden till något av lagen.

Sedan är det dags för de två meritmässigt största lagen, ledda av sina legendariska kaptener Maldini och Del Piero, att drabba samman. Denna gången är det inte bara hedern som står på spel, utan framförallt framtiden. Om Milan missar nästa års CL så tror jag det kan drabba sommarens mercato. De är inte lika attraktiva för de största spelarna och Milan kommer inte att ha de intäkter som krävs för att köpa de spelare som de vill ha. Berlusconi? Jo det är klart att han kan hosta upp obegränsat med cash men det verkar framförallt gälla hans favoritprojekt Shevchenko och Ronaldinho. Tyvärr överskuggar allt snack om Ronaldinho dagens match.

Tillbaks till matchen, tyvärr saknar Milan Nesta och Kaladze men framförallt Pato. Pippo visade dock med sina två mål i senaste matchen att han fortfarande kan. Eftersom Oddo, Jankulovski och Favalli dessutom fortfarande är skadade så blir det troligen gamlingarna Cafu, Maldini, Serginho samt Bonera som spelar i försvaret. Juventus saknar framförallt Nedved. Rimligen borde Milan vara bättre motiverade, men Juventus har under säsongen visat upp en överlägsen moral.

Det mesta talar för en seger för Juventus, men jag tror att Kaká kan spela en huvudroll. Det jag mest av allt ser framemot är när de båda kaptenerna kommer att drabba samman. Nostalgi på hög nivå, men samtidigt två spelare som fortfarande gör riktigt bra ifrån sig (Del Piero gjorde två mål mot Palermo). Två fantastiska spelare som kanske möts för sista gången.

Jag kanske återkommer med tips om söndagens matcher, men jag kan redan nu nämna att jag tror att Udinese och Cagliari vinner. Men så har jag tippat vinst för Cagliari ett antal gånger, och alltför sällan haft rätt.

Jag avslutar med att nämna att idag spelas också seriefinal i Serie B mellan Chievo och Bologna. Det värsta som kan hända för Serie A är att Leif tillsammans med åsnorna tar sig upp. Visst är det kul med Åshöjden BK i fantasin men mindre kul med en massa Ljungskile. Sen får de ha hur jävla kul namn de vill.
Citera
2008-04-12, 20:48
Medlem
Fula Gubbens avatar
Rock'n'roll i Turin, 2 mål efter 13 minuter, ser lovande ut. Missa inte.
Citera
2008-04-12, 21:21
Medlem
zzwampens avatar
2-2 i halvtid. Bra match...jävligt snyggt av Bonera på milans 2-1 mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in