2007-11-16, 00:48
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Att svara inför folk som vurmar för upplopp, och rent samhällsomstörtande verksamhet under falska förevändningar gör jag inte.

Att du inte slutar skriva öht då?
Citera
2007-11-16, 04:03
Medlem
Shitzors avatar
Håller med zach om de dolda motiven för kravallerna. Först kände jag precis som ni andra, fan va schysst att ultras sluter samman efter mordet. Och många ultras är ju jävligt äkta i sina motiv. Atalanta, Taranto osv - ett ursinne som kommer av äkta passion. Men just kravallerna i Roma ställer jag mig ganska tveksam till. Det handlar extremt mycket om pengar, som hela Irris rabalder har gjort de senaste åren. Sen är jag inte helt säker på att de som förde gatukriget var raktigenom ultras heller. Många här menar att en stor del var folk som bara kände för (krasst sagt) att slåss med polisen. Man kunde höra väldigt många slagord och sånger från Forza Nuova osv. Den moderna fotbollen har även genomsyrat ultraskulturen tyvärr.
Citera
2007-11-16, 17:06
Medlem
Citat:
Så man är tydligen ingen riktigt supporter om man inte håller med er Tangebordshuliganer? Om man inte håller med er om att man ska slå motståndarfans på käften och bränna ner polisstationer, om polisen vådanskjuter en person som råkar ha anknytning till fotboll.

Nu ska jag försöka hålla mig lugn och sansad, något som inte är så lätt när man har att göra med ett fullblodsmongo som dig. Men är det så jävla svårt att svara på min fråga? Ultrasgrupperna i Italien som inte drar sig för att stå upp mot polisen och motståndarfans lever för sina klubbar. Dem går på alla matcher såväl borta som hemma. Precis som många grabbar här i Sverige.
Är dem då inga riktigt supportrar? Är du mer supporter när du sitter hemma i soffan och kollar på någon enstaka match då och då (för på matcher går du fan inte)?
Citera
2007-11-16, 23:35
Medlem
zachs avatar
Fan Shitzor du hann före mig... Mycket riktigt, Forza Nuova är ett hett samtalsämne för dagen. Ultras hit, ultras dit - Forza Nuova är namnet, hur mycket ni hobby-huliganer än vill att sanningen ska vara annorlunda. De två från Rombråken som tidigare nämndes hade kopplingar till just FN, samma gäller några av de som plockades i Milano och ett par i Bergamo.

Och de som inte har en aning om vilka Forza Nuova är fri att googla som en besatt. En inte alltför kvalificerad gissning är att en sökning innehåller rätt så många olika terroristattacker och mindre önskvärda politiska åsikter.

Och ni alla som vill mäta kuk med Relay - skicka ett PM för faaan! Om ni ljushuvuden nu har missat det så är det här är ett forum för Serie A och mer precist för tillfället bråken i Italien. Kuklängder redovisas säkert i annan del av denna sida så packa in er där om ni vill försöka imponera på någon.
Citera
2007-11-18, 00:14
Medlem
Mitt i allt kaos står gli Azzurri som huggna ur granit. Kaos och genialitet. Känslor, våld och furbo. Italien.

Min frus mormor fyllde 90 år och valde denna dag att fira. Typiskt. Jag har på sistone missat alltför mycket calcio, livet kommer emellan. Därför kan jag inte bidra med en analys av matchen.

Det blir ett EM med världsmästarna, så skönt!
Citera
2007-11-18, 22:46
Medlem
Killswitchs avatar
Domaren var kass. Missade allt möjligt, bl a en straffsituation, godkände ett offsidemål för skottland och dömde bort en korrekt mål av italien för offside.

Härligt att Panu fick avgöra!
Citera
2007-11-18, 22:48
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mitt i allt kaos står gli Azzurri som huggna ur granit. Kaos och genialitet. Känslor, våld och furbo. Italien.

Min frus mormor fyllde 90 år och valde denna dag att fira. Typiskt. Jag har på sistone missat alltför mycket calcio, livet kommer emellan. Därför kan jag inte bidra med en analys av matchen.

Det blir ett EM med världsmästarna, så skönt!
VM i fusk isåfall jag har fortfarande inte glömt dykningen i straffområdet mot Australien.
Citera
2007-11-19, 06:29
Medlem
Citat:
VM i fusk isåfall jag har fortfarande inte glömt dykningen i straffområdet mot Australien.

Det blir inte sant bara för att du upprepar din villfarelse in absurdum. Det debattknepet imponerar inte någon, snarare ger det ett intryck av en rättshaverists tragiska kamp.
Citera
2007-11-22, 02:05
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Du såg aldrig Frankrikes matcher, och Henrys filmning som blev straff?

Nej, jag tänkte det.

Du är förmodligen en sån, som inte bryr sig om en armbåge landar i nyllet på en spelare helt medvetet. Som inte blir uppmärksammad av domaren. Inte skriker du då efter fusk? Näää. För fusk är ju på två olika plan. Helt beroende på hur du ser det.

Håll dig till Serie A här, eller starta en tråd om VM där folk kanske bryr sig om världsomväldande saker som du tänker på i din ensamma kammare.
Citera
2007-11-22, 23:03
Medlem
zachs avatar
Relay, nu bröts våran vänskap. Finns ingen i fotbollsvärlden som hade stått på benen i den där incidenten, i en exakt sådan situation. Och finns ingen som kan påstå att Grosso filmade mer mot Australien än vad ex Malouda gjorde i finalen.

Och givetvis måste det uppmärksammas. Jag hade fel. Igen. Och jävlar vad glad jag är för det. Ge mig bara Holland, Tyskland och Frankrike så ska vi se att jag tippar nederlag och får erkänna min okunskap efteråt.

Dags för Oscar del Calcio igen. Tror vinnarna skulle presenteras i slutet av januari om jag inte missminner mig. Nominerade är (med mina favoriter i fet stil):

Målvakter: Frey, Julio Cesar och Peruzzi.
Backar: Materazzi, Mexes, Nesta
Bästa italienare: De Rossi, Pirlo, Totti
bästa utlänning: Zlatan, Kaka, Mutu
Bästa fjunis: Montolivo, Rossi, Pazzini
Tränare: Prandelli, Spalletti, Ancelotti

Det aningen mindre attrakiva priset att föräras med - Bidone D´Oro - ska även ha en vinnare. Nomineringarna och chans att bidra med er expertis hittas på: http://www.radio.rai.it/radio2/bidone/vota.cfm
Citera
2007-11-23, 01:14
Medlem
Vilket skämt att inte Mancini är nominerad som bästa tränare. Han brukar göra gängvåldtäkt på Spalletti gång på gång.
Citera
2007-11-23, 09:43
Medlem
Inga riktiga tungviktsmöten till helgen. Det viktigaste är att matcherna kan genomföras på ett någorlunda ordnat sätt.

Jag följer istället zachs exempel. De jag tycker ska vinna i fet stil, vilket inte alls behöver vara samma som jag tror vinner.

Målvakter: Frey, Julio Cesar och Peruzzi.
Backar: Materazzi, Mexes, Nesta
Bästa italienare: De Rossi, Pirlo, Totti
bästa utlänning: Zlatan, Kaka, Mutu
Bästa fjunis: Montolivo, Rossi, Pazzini
Tränare: Prandelli, Spalletti, Ancelotti

Bidone D´Oro: Adriano
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem